נתניהו: המחבל מארמון הנציב – תומך דאע"ש; צה"ל: האירוע יתוחקר לעומק

    אנחנו יודעים שיש פה רצף של פיגועים, ובהחלט יכול להיות שיש גם קשר ביניהם, מצרפת וברלין, ועכשיו ירושלים. אנחנו נלחמים בנגע הזה, ואנחנו נוכל לו
    איתי גדסי 2 Comment on נתניהו: המחבל מארמון הנציב – תומך דאע"ש; צה"ל: האירוע יתוחקר לעומק

    ראש הממשלה: "מצרפת וברלין, ועכשיו ירושלים" • צה"ל מגמגם על תגובת החיילים: "עדות שלהם אומרת שברגע שהם מבינים שזה פיגוע ולא תאונת דרכים אז הם יורים" • ארדן הורה לא להשיב גופת המחבל

    צילום: קובי גדעון, לע"מ
    אנחנו יודעים שיש פה רצף של פיגועים, ובהחלט יכול להיות שיש גם קשר ביניהם, מצרפת וברלין, ועכשיו ירושלים. אנחנו נלחמים בנגע הזה, ואנחנו נוכל לו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן הגיעו למקום הפיגוע בארמון הנציב בירושלים שם קיבלו סקירות ממפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב יורם הלוי.

    ראש הממשלה נתניהו אמר בזירת הפיגוע: "אנחנו פה לאחר פיגוע טרור אכזרי וטרגי שבו נרצחו ארבעה חיילי צה"ל, שלוש חיילות וחייל. אנחנו יודעים את זהות המפגע, לפי כל הסימנים תומך המדינה האיסלאמית. שמנו כתר על ג'בל מוכבר, השכונה שממנה הוא יצא, ואנחנו עושים פעולות אחרות שאני לא אפרט כאן. אני בא עכשיו מדיון עם שר הביטחון, הרמטכ"ל, ראש השב"כ ואחרים, לגבי הפעולות המתבקשות.

    צילום: קובי גדעון, לע"מ

    ראש הממשלה אמר כי יתכן ויש קשר לאירועים שדאע"ש מתכנן ואמר "אנחנו יודעים שיש פה רצף של פיגועים, ובהחלט יכול להיות שיש גם קשר ביניהם, מצרפת וברלין, ועכשיו ירושלים. אנחנו נלחמים בנגע הזה, ואנחנו נוכל לו. "אני מבקש למסור תנחומים למשפחות, וגם כמובן איחולי החלמה לפצועים. אנחנו נתגבר על הטרור הזה כפי שהתגברנו על פיגועים אחרים.

    נתניהו חתם: "יש שורה של פעולות שאנחנו לא נפרט אותן כרגע, שאנחנו נצטרך לעשות כדי להבטיח שמקרים כאלה לא יישנו, שנוכל להם למקרה שיהיו ניסיונות כאלה.

    נתניהו בזירת הפיגוע

    מתוך 11 פצועים אשר טופלו היום בבתי החולים של הדסה, שניים במצב קל שוחררו מהדסה הר הצופים. כרגע מטופלים בהדסה עין כרם: פצוע אחד במצב קשה, אשר נותח לאורך שעות ארוכות עד לפני זמן קצר. פצועה אחת במצב בינוני עד קשה ביחידה לטיפול נמרץ. פצועה במצב קל, מנותחת בשעה זו. כל השאר – מטופלים במיון וישוחררו במהלך שעות הערב והלילה, עד מחר.

    בצה"ל מגמגמים

    דובר צה"ל מוטי אלמוז ניסה להדוף הטענות לפיהן משפט אזריה השפיע על תגובת החיילים. "נכון לעכשיו מדובר בגדוד ארז של בה"ד 1 שהיה בפעילות חינוך שגרתית כחלק מסדרת חינוך חמישה ימים בעיר ירושלים זה היה היום הראשון, הצוערים חוזרים מהבית.

    סה"כ כ-300 צוערים באזור, הקורס הוא קורס מטה מה שנקרא פעם בסיסי, השלמה של קורס מטה ותוך כדי הסדרה שמתחילה בפעילות חינוך שגרתית שם בנקודה כשהצוערים מסודרים במספר נקודות סביב האזור ואז מתרחש הפיגוע. ממה שאנחנו מבינים ויש לנו עדויות של שני צוערים לאחר שמ' בה"ד 1 היה שם ויצא משם לפני כמה דקות והבין מהתחקיר הראשוני שהעדות שלהם אומרת שברגע שהם מבינים שזה פיגוע ולא תאונת דרכים אז הם יורים. בעצם האירוע הזה נעצר ועדיין לא ברור מאיזה ירי שם אבל הם בוודאות שני צוערים שמעידים שמיד כשהם מבינים שזה פיגוע הם דורכים את הנשק חותרים למגע ויורים לכיוון הרכב.

    כל האירוע כולו, זה לא אירוע של דקות זה אירוע של שניות, אירוע שלוקח שניות להבין שזה פיגוע והם חותרים למגע. האירוע כמובן נמצא בתחקיר, כמו כל אירוע בצה"ל היה תחקיר ע"י מ' בה"ד 1 בכל מה שקשור לפיגוע עצמו, החיילים, הצוערים וכו"' דברי אלמוז.

    צילום: קובי גדעון, לע"מ
    דובר צה"ל וראש אכ"א אומר כי ביחס לטענות שחלק מהחיילים ברחו "הנושא יצטרך להבדק ולהילמד. אי אפשר לתחקר 300 לוחמים בפרק זמן קצר כל כך." האלוף התייחס גם לאמירות של הפוליטיקאים בטרם נמסרה הודעה רשמית ואומר כי הנסיבות היו מיוחדות  בשל העובדה שהכל היה מצולם ומתועד.

    מפקד בית הספר לקצינים, אלוף- משנה יניב אללוף הגיע לפני זמן קצר לזירת האירוע לאחר פיגוע הדריסה וביצע תחקיר ראשוני ממנו עולה כי לפחות שני צוערים ירו מטווח קצר לעבר המחבל לאחר פיגוע הדריסה. מצה"ל נמסר כי האירוע יתוחקר לעומקו.

    בינתיים, השר לבטחון פנים ארדן הנחה את משטרת ישראל שלא להחזיר את גופת המחבל. "מדובר בפיגוע נפשע, כואב וחמור במיוחד שעלול להוביל לפיגועי חיקוי נוספים. לא נאפשר למחבל הנתעב ולמשפחתו לקיים הלוויה בה הוא יזכה לכבוד שיעודד מפגעים נוספים. יש לקבור את גופתו אך ורק על ידי כוחות הביטחון ובמקום ללא נגישות למשפחתו ולתומכיו".

    שר הביטחון, אביגדור ליברמן אמר בביקור היום במקום הפיגוע: "קודם כל, תנחומיי למשפחות והחלמה מהירה לפצועים. ברור שהפיגוע האכזרי הזה הוא לא בגלל שום סיבה אחרת אלא רק בגלל סיבה אחת: בגלל שאנחנו יהודים ואנחנו חיים כאן במדינת ישראל. לא הייתה לזה שום סיבה אחרת ולא צריך לחפש לזה שום הצדקה – לא ההתיישבות היהודית ולא משא ומתן אלא פיגוע נטו, בהשראה של דאעש. ראינו את זה בצרפת, ראינו את זה בברלין, ולצערי, ראינו את זה היום בירושלים. אנחנו נילחם בטרור הזה בכל הכלים העומדים לרשותנו ואני בטוח שגם יהיו תוצאות ושננצח".

    השתתפו בהכנת הידיעה קובי פינקלר ושלמה ריזל



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      פשוט מזעזע!!! אין מילים…
      זה מה שקורה אחרי שמוצאים חוק שאסור לרצוח מחבלים…
      מה השמות של ההרוגים?!

    2. 1

      מדינה זבל הורידו לחיילים את הביטחון לירות גם כשהם מסכנים את החיים שלהם אם היו מזכים את אלאור אזריה זה לא היה קורה…. והוא לא עשה שום דבר שהוא לא היה צריך לעשות הכל פוליטי.