- רדיו קול חי - -

הכרעת דין לא מוסרית: תכירו את שופטת בג"צ לעתיד מאיה הלר

השופטת מאיה הלר וחבריה שרואים את כל הכאוס שהם מובילים בצה"ל בוודאי מנחמים אשת עצמם ואומרים שהם לפחות פועלים על פי המצפון והמוסר. ובכן כדאי שידעו כי פסק הדין שלהם הוא בראש ובראשונה לא מוסרי גם אם השופטת תקריא אותו במשך שעתיים וחצי.

אין שום מוסריות ברחמים על אויב שבא לרצוח חיילים. אין שום מוסריות בשבירת רוח לוחמים שמוסרים את נפשם להגן עלינו. איך שום מוסריות בחיזוק אויב אכזר וחסר רחמים שאין בינו לבין דעאש אלא כוחו של צה"ל בלבד.

חכמי ישראל שהיו קצת יותר חכמים מכם אמרו על מוסריות וצדקנות יתר כזו. "ענוותנותו של רבי זכריה בן אבקולס החריבה את ביתנו ושרפה את היכלנו והגלתנו מארצנו". ענוות יתר של בעל סמכות שמדקדק עם עמו באמצע מערכה מול אויב זר גרמה לחורבן העם ולגלות של אלפיים שנה. לצליבה של מאות אלפי יהודים בידי רומי ולאונס של מאות אלפי נשים אחרות. לזריקה של אחרים לזירת הטרף ולשוד של כל הרכוש היהודי מאז ולדורות. חכמינו החכמים זקפו את הכל לחובת זכריה בן אבקולס שהתעטף בצדקנות יתר ולא ראה את התמונה הגדולה כפי שמצופה מאיש במעמדו.

על משקל זה אפשר לומר לשופטת מאיה הלר כי מוסריותה שברה את רוח צהל וכבלה את ידי לוחמיו. זקפה את ראש מחרימנו וחיזקה את רוח אויבינו. אין שום מוסר בפסק דין שנותן רוח גבית לשולחי הנערים והנערות עם מספרים וסכינים. אין שום מוסר בחיזוק קוטעי אברים ומתאבדים. אין שום מוסר בצדקנות יתר על גבם של לוחמים. אין שום מוסר בהתיפיפות אל מול שונאים. בעיני ראיד סאלח ומאמיניו כולנו מערבבים דם ילדים פלשתינים במצות. כולנו וגם את.

מה שיכול לנחם את גברת הלר וחביריה זו הידיעה כי בעוד שלוש עד חמש שנים היא תקודם להיות שופטת בבית המשפט העליון. חבריהם מהשמאל ידאגו לקדם אותה לעמדות השפעה מכריעות בשקט בשקט הרחק מעיני הזרקורים, אלא אם כן השרה איילת שקד תעמוד על המשמר ותעצור את קידומך שהחל בו הרמטכ"ל שכנראה ידע את "פסק הדין" לפני כולם. מגיע לו הוא דאג לקדם אותך תוך כדי משפט בכדי לקבל את פסק הדין הזה. ("שוחד" כבר אמרנו?).