טד קרוז פתח עצומה הקוראת להפסקת המימון האמריקני לאו"ם

    אבי יעקב 1 Comment on טד קרוז פתח עצומה הקוראת להפסקת המימון האמריקני לאו"ם

    ג'ון קרי, צפוי להתייחס בנאומו היום להימנעותה של ארצו בהצבעה על החלטת מועצת הביטחון של האו"ם • הממשל אובמה יכריז בקרוב על שורה של צעדים שבכוונתו לנקוט כדי להעניש את רוסיה • בכיר אמריקאי דחה את טענותיו של ארדואן שארה"ב מסייעת לארגוני טרור בסוריה

    צילום: אבי אוחיון לע''מ
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קרי יגיב להאשמות ישראל לגבי ההצבעה באו"ם; מזכיר המדינה של ארצות הברית, ג'ון קרי, צפוי להתייחס בנאומו היום להימנעותה של ארצו בהצבעה על החלטת מועצת הביטחון של האו"ם. כך אמר הלילה בכיר במחלקת המדינה האמריקנית בתדרוך לעיתונאים – לדבריו, בנאום בנושא תהליך השלום יתייחס קרי גם להאשמות "המטעות" מצד ישראל לפיהן ממשל אובמה עמד מאחורי ניסוח ההחלטה וקידם את ההצבעה עליה. הנאום יתקיים בשעה 23:00.

    במקביל, הסנאטור הרפובליקני טד קרוז פתח עצומה הקוראת להפסקת המימון האמריקני לאו"ם עד להפיכת ההחלטה נגד ישראל שעברה במועצת הביטחון – בסוף השבוע אמר קרוז כי שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על החלטת האו"ם וקרא שלא להעניק מימון לארגון עד שההחלטה לא תשתנה. קרוז הרפובליקני הצטרף לקריאה דומה של הסנאטור לינדזי גראהם.

    ואם בממשל אבמה עסקינן הרי שממשל אובמה יכריז בקרוב על שורה של צעדים שבכוונתו לנקוט כדי להעניש את רוסיה על התערבותה בבחירות בארצות הברית. כך דיווח העיתון "וושינגטון פוסט" – בכירים אמריקנים אמרו לעיתון כי הצעדים יכללו סנקציות כלכליות וגינויים פוליטיים. עוד דווח כי הממשל עדיין מגבש את הצעדים שיינקטו וייתכן כי הם צפויים לכלול פעילות סייבר נגד רוסיה. הכרזה רשמית על הצעדים צפויה להימסר בהמשך השבוע.

    באשר לטענות ארואן לפיהן ארב"ב מסייעת לדאע"ש, דובר מחלקת המדינה, מארק טונר, דחה את טענותיו של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן כי ארצות הברית מסייעת לארגוני טרור בסוריה, ביניהם דאעש, ואמר כי הן "מגוחכות וחסרות ביסוס" – מוקדם יותר טען ארדואן כי ישנן הוכחות שהקואליציה בראשות ארצות הברית מסייעת לארגוני טרור בסוריה, כולל ארגון דאעש, וכן למיליציות הכורדיות.



    1 תגובות

    מיין תגובות