- רדיו קול חי - -

לפיד שב לסורו: "למה הם מצאו כסף אתמול? לתמיכה בקברי אבות"

יו"ר מפלגת 'יש עתיד' עדכן בפתח ישיבת הסיעה על פנייתו ליועמ"ש בדרישה לפעול להסרת חסינותו של ח"כ באסל גאטס: אם החשדות נגד ח"כ גאטס נכונים, צריך להשעות אותו מכנסת ישראל. כדי לזרז זאת פניתי היום ליועץ המשפטי לממשלה שיפעל מיידית להסרת חסינותו של חבר הכנסת באסל גטאס. מיידית. אני מבין שהיה ניסיון להפעיל גם את חוק ההדחה. אתם תסלחו לי, אבל זה מהלך אידיוטי. ככה לא נלחמים במי שמסייע לטרור. זה ייקח שלוש שנים של הליכים משפטיים ויתקע כל הליך אחר. אם גטאס עשה מה שחושדים שעשה, הוא בוגד עלוב שצריך לשבת בבית סוהר, לא לטייל בשנים הקרובות בעולם ולספר שרודפים אותו פוליטית.

בהמשך תקף היום בחריפות את הממשלה על הקיצוץ הרוחבי שהעבירה בשביל צרכים פוליטיים על חשבון הכסף של אזרחי ישראל: "יש כסף. יש תקופות שאין כסף. אני מבין את זה. הייתי שר אוצר. אבל עכשיו יש כסף. אחת התקופות שבהן הקופה הציבורית מלאה בכסף, רק שבמקום לאזרחים, הוא הולך לפוליטיקה."

"מה שקרה אתמול בישיבת הממשלה הוא חסר תקדים אפילו בממשלה הזו. ראש הממשלה הוא זה שהסביר לכולם שאין ברירה, צריך את הכסף לתחזוקה פוליטית. בסך הכל 2 מיליארד שקל קוצצו מהתקציבים החברתיים, והועברו לעניינים פוליטיים. כי כל מה שחשוב להם זו הפוליטיקה. הדבר היחיד שהממשלה הזו יודעת לייצר, זה מהלכים פוליטיים."

"הייתי אתמול בלילה בעפולה, מאות אנשים. אנשים טובים, ישראלים טובים שאכפת להם מהמדינה שלהם ולא מבינים למה שכחו אותם? למה שכחו את החינוך של הילדים שלהם, ואת הבריאות של ההורים שלהם? למה הממשלה שכחה שהם קיימים וכל מה שהיא זוכרת זה איך לסדר קומבינות פוליטיות?"

"למה הם כן מצאו כסף אתמול? שני מיליון שקל תמיכה בקברי אבות. אם באמת היה אכפת להם מאבותינו, אם הם באמת היו זוכרים מה ייצגו אבותינו, הם היו זוכרים שאנחנו קוראים בימים אלה בספר עמוס, שכתב בזעם בדיוק על זה, בדיוק על התנהגות כזו: לְהַקְטִין אֵיפָה וּלְהַגְדִּיל שֶׁקֶל, וּלְעַוֵּת מֹאזְנֵי מִרְמָה. ו לִקְנוֹת בַּכֶּסֶף דַּלִּים, וְאֶבְיוֹן בַּעֲבוּר נַעֲלָיִם… הַעַל זֹאת לֹא-תִרְגַּז הָאָרֶץ, וְאָבַל כָּל-יוֹשֵׁב בָּהּ; "