כינוס חירום על חילול בית הכנסת בערד – נצא להפגנות

    בעיר ערד משתוללת תופעה קשה של אנטישמיות ממסדית בחסות וביוזמת ראש העיר ניסן בן חמו. פגיעה בבית כנסת זהו קו אדום שיש להזעיק עליו עולם ומלואו. לא נוכל לעבור על כך לסדר היום, אלא לארגן משמרות מחאה בכל רחבי הארץ
    דוד קורצוייל 16 Comment on כינוס חירום על חילול בית הכנסת בערד – נצא להפגנות

    ליצמן בכינוס החירום בעקבות חילול בית הכנסת בערד: בכל הדורות ידענו בעם ישראל כי פגיעה בבית כנסת הוא קו אדום והידרדרות נוראית שיש להזעיק עליו עולם ומלואו • הוקמה ועדה שתדון מול גדולי ישראל בצעדים שישימו סוף לפגיעה

    בעיר ערד משתוללת תופעה קשה של אנטישמיות ממסדית בחסות וביוזמת ראש העיר ניסן בן חמו. פגיעה בבית כנסת זהו קו אדום שיש להזעיק עליו עולם ומלואו. לא נוכל לעבור על כך לסדר היום, אלא לארגן משמרות מחאה בכל רחבי הארץ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בכינוס חירום כואב ונוקב שנערך ביוזמת שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן, הובעה מחאה ציבורית אדירה וכואבת, נוכח ההתדרדרות הקשה והמקרה הנורא בו חיללו יהודים בית כנסת בעיר ערד.

    נציגי כלל הקהילות התכנסו להביע מחאה זו, במטרה להביא לצעדים ציבוריים שישימו סוף לפגיעה הקשה בעקבות המקרה הקשה בערד.

    השר ליצמן אמר בכינוס כי "בעיר ערד משתוללת תופעה קשה של אנטישמיות ממסדית בחסות וביוזמת ראש העיר ניסן בן חמו. אך הוא התעקש בדבריו שלא לערב את ההיבטים הפוליטיים שבענין, על אף היותו של ראש העיר נציג יש עתיד ושנלחם בכל כוחו בחרדים. עם זאת בחר ליצמן להתמקד אך ורק בפגיעה הקשה בבית כנסת של חסידי גוןר שחולל בשבת האחרונה בידי פעילים ציבורים בעיר ערד וכן תושבים שהובאו למקום בכוח כדי לעורר פרובוקציות ולחלל הקודש. בית כנסת היה מאז ומתמיד מקום שמור בו לא דרכה יד זדונית. ופגיעה בבית כנסת זהו קו אדום שיש להזעיק עליו עולם ומלואו. לא נוכל לעבור על כך לסדר היום, אלא לארגן משמרות מחאה בכל רחבי הארץ, וכמובן בכפוף בברכת ובהוראת של גדולי ישראל שאת פיהם אנו נשאל.

    בסיכום הכינוס הוחלט על הקמת צוות מצומצם שיגבש את דרכי המחאה, בתיאום מוחלט של גדולי ישראל ועל פיהם נחליט על כל צעד. על הצוות נמנים השר ליצמן, רה"ע זייברט, יוסי דייטש, מנחם שפירא וחיים ביטון.

    סגן רה"ע ב"ב אברהם רובינשטיין אמר כי על הציבור להיות מודעים לבעיית ערד. זהו מקרה קשה בו הציבור בהלם מול התוצאה וכי העולם היהודי לא יוכל לעבור על כך בשקט. כולנו נתאחד וכולנו נעשה הכל למען תושבי העיר ערד וההשלכות לכל המגזר החרדי בכל הארץ. תושבי ערד הלכו לארץ לא זרועה ויש לעשות הכל למענם. זה מתחיל בערד וזה יגיע להרצליה ורעננה ובכל העולם.

    רה"ע ב"ב חנוך זייברט אצר כי יש להתאגד במטרה משותפת וברורה, וכי ההתמקדות בזעזוע הציבורי מחילול בית כנסת הוא חשוב וערכי שכן בית כנסת מחולל מהווה זעזוע בכל כל יהודי.

    סגן רה"ע ירושלים יוסי דייטש ראשי עיר רוצים להרחיק אותנו בדיור בקרית גת ובמקומות נוספים, יש להם בעיות אתנו. מה שקורה בערד יקרה בשאר המקומות. חייבים לטפל בזה באופן מיידי בצורה חדה וברורה. פגיעה בבית כנסת הוא מזעזע כל לב. זה המסר שיש להעביר לכל שדרות הציבור.

    סגן רה"ע ב"ב הרב מנחם שפירא: הדבר לא היה קורה לולא ראש עיר שמסית את העיר נגד המגזר. יש אנשים שכואב להם שהחרדים נמצאים אצלם בעיר והם אחראים להסתה ולפרובוקציות. ויש להפיל עליהם את האחריות הישירה למה שקורה. אין ציבור שלא יתחבר למחאה הזאת ונביא את הדברים לגדולי ישראל להכרעתם.

    חבר מועצת העיר ירושלים מטעם ש"ס הרב אברהם בצלאל: מדובר במקרה מזעזע, פרובוקציות בתוך בית כנסת זה דבר שלא יכול לעבור לסדר יום הציבורי, זהו מאבק בו לא רק חרדים יבינו זאת אלא כלל הציבור.

    חבר מועצת העיר ערד משה קוואס גגולל בפני המשתתפים את מסכת הקשיים וההתעללויות שהקהילה בערד עוברת מזה שנים ועכשיו הגדיל לעשות ראש העיר בהסתה קשה לכל פעיליו שהתוצאה נראית מול עינינו.

    סגר"ע מודיעין עילית הרב טוביה פריינד אמר כי המקרה מזכיר אירועים משנים עברו ומתקופות קשות ביותר. לא אחת סערה היהדות החרדית בכל כוחה כתוצאה מחילול בית כנסת, כך היה בכל הדורות כולם שבית כנסת מחולל הפך למאכולת אש וזעזע כל לב.

    חבר מועצת העיר ירושלים הרב אליעזר ראוכברגר אמר כי הציבור הכללי יראה עצמו מחובר לצעדי המחאה כי מדובר בפגיעה ערכית כוללת וכי יש לפעול במסרים נכונים ובצעדים שיבהיר לכולנו את כללי המראבק.

    חבר הנהלת העיר ירושלים הרב שלמה רוזנשטיין אמר כי צעדי המאבק ייגזרו משיתוף הפעולה בין כלל הציבור וכי אין איש שיכול להישאר שאנן נוכח ההידרדרות. זהו מאבק שלא ייפסק אם לא נידע להגיב כהוגן ובמקצועיות.

    מזכיר ועדת הרבנים יצחק גולדקנופף ביטא בכאב את שפלות המקרה בו לא האמנו לאן שנגיע. היהדות החרדית תדע להוביל קו מחאה ברור ותקיף למנוע הישנות מקרה דומה חלילה.

    השתתפו עוד: ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין, מנחם שפירא, חיים מאיר לנגזם. חברי מועצת העיר ירושלים, יצחק פינדרוס, שלמה רוזנשטיין, יוסף דייטש, יוחנן ויצמן, אליעזר ראוכברגר, אברהם בצלאל. חברי מועצת  העיר אשדוד מרדכי ליברמן, יעקב טסלר, חברי מועצת העיר ערד משה קאווס, יצחק מאיר וייס, מרדכי ארנרייך, ברוך שלסר. חבר מועצת העיר בית שמש שעיה ארנרייך. סגר"ע מודיעין עילית טוביה פריינד. מזכיר וועדת הרבנים למען השבת יצחק גולדקנופף, ונציגי קהילות: גור, ויזניץ, בעלזא, סלונים, ביאלה, צאנז, קרלין סטולין, ויזניץ מרכז, ערלוי, באיאן, מודזיץ, סערט ויניץ, סאדיגורא.



    16 תגובות

    מיין תגובות
    1. 16

      לא הבנתי איך הם רוצים להפגין והרי אסור להפגין ב' הרי זה יעלה את לפיד בסקרים………????????????

    2. 15

      ואח"כ ראשי ערים אחרים יחכו לנו שנבוא אליהם
      תראו בטבריה את צאנז קיבלו בזרועות פתוחות כי הם יודעים להסתדר עם החילונים בלי הרבה רעש והפגנות
      לעומת הלטאים שאוכלים שם קש, כי יש איתם תמיד הרבה בעיות דואגים ליהדות של כולם

    3. 14

      ולסגור בתי כנסיות בבני ברק כדוגמת ימין צדק זה מותר

    4. 13

      מי שחילל את בית הכנסת זה גור שגירשו מבית הכנסת האשכנזי מרכזי בערד מתפללים שהקימו את בית הכנסת מזרם הכיפות הסרוגות ואת חסידי חב"ד. במשך חודשים הגיעו גור והפריעו לתפילות של כלל הציבור בבית הכנסת ואף הפריעו בשבתות חתן שנערכו בבית הכנסת, הפריעו לחזן. עכשיו כשתושבי ערד מוחים על השתלטות גור על בית הכנסת האשכנזי מרכזי, פתאום גור הופכים את עצמם לקורבן, פשוט בושה של הגורנישטים מגור.

      1. זה חצי אמת – גור שם זה 1250 משפחות אם אופציה להרחבה כל חודש של 30-50 משפחות, חב"ד שם זה כולה הדה 34.5 משפחות בחיבור של משיחיסטים ואנטיים ופנטים ביחד, אז של מי אמור להיות הבית הכנסת המכזנ בעיר, נ, ב, אם גןר רוצים דוקא לארגן הפגנות וכו' מספיק שיבואו לשם כל החסידים 3-4 ימים חנוכה – והחילונים שם ימאס להם לראות שחורים בעינים, וראש העיר שם יאכל אותה בגדול, דוקא הם מתנהגים שם באיפוק מעורר הערצה, אלא מה באמת נחצה קו אדום בחילול בית כנסת,, דתי מדימונה שמכיר

    5. 12

      כמה צביעות בכתבה אחת…
      כולם שם מזדעזעים מ"חילול בית הכנסת" בעוד אני ראיתי חסידי גור פורצים את חלונות בית הכנסת,
      שלא היה שייך להם, בשבת!!
      איפה היו אז כל הדיבורים היפים וההתאחדות סביב שמירה על כבוד בית הכנסת?!
      אתר קול חי, נבקש מכם להיות קצת יותר הוגנים ולגלות לגולשים את כל (אבל כל!) האמת על מה שקורה בערד…

      1. ש-ק-ר גס ,אם הפריצה היתה בשבת למה בסרטון האברכים הולכים עם כובעים וחליפות.????????? לחבד יש 5 בתי כנסיות ש-ו-מ-מ-י-ם ג,השטיבלך של גור ק-ו-ר-ס-י-ם מרוב עומס ,ראש העיר לא מוכן להקצות שטחים והוא נלחם בשטיבלך שנפתחו בדירות פרטיות, ,בגור החליטו מי שלא רוצה להקצות לנו שטיבלך ונלחם בשטיבלך שפתחנו בדירות פרטיות יקבל אותנו בבית הכנסת המרכזי,הטענות שגור הפריעו לתפילות או שינו את הנוסח שקריות ,התפללתי שם כמה פעמים ,הכל מתנהל על מי מנוחות להוציא כמה חבדניקים ממורמרים ,(ואגב לפני 5 שנים הרב הקודם הזמין את חסידי גור לבוא ולחזק את המנין )הפריצה המתועדת היתה חוקית לחלוטין ביהמשפ ביטל את הצו פינוי שהוציא היועץ המשפטי ןח

    6. 11

      דמגוגיה
      רדפתם את רב בית הכנס, גירשתם את המתפללים הקודמים, וזה לא היה אנטשימיות.
      יש דין ויש דיין

      1. מענין מאוד, הרב הקודם היה מתפלל בביהכנס של חבד בכלל לא במרכזי ,הרב הנוכחי שגור ניסתה למנוע את בחירתו ובצדק התחיל להתפלל במרכזי, הטענות שגור רדפה מתפללים או שינתה את הנוסח וקבעה סטנדרטים חדשים מורכבות מחצאי אמיתות ושקרים ,אי אפשר לרדוף אותנו עד חורמה ולצפות שנישב בחיבוק ידיים , יש שיכנו אותנו כוחניים ,וזה בסדר ,איך אמר ליצמן בכנס בגור במוצאי שבת? לא מענין אותי כהוא זה מה אומרים עלינו ברחוב,אני לא מתרגש מהתקשורת לא כשהיא בעדי ולא כשהיא נגדי,

    7. 10

      אתם לא מביאים נתונים נכונים וחבל!

      גור באו להתפלל כשחב"ד התפללו שם והיה שם בקושי מניין, גור רצו מקום גדול להתפלל כי מה לעשות גור חסידות גדולה ומטבע הדברים יש הרבה אנשים ברוך השם,חב"ד לא רצו שהם יבואו לשם מחוסר פירגון, גור נאלצו להיכנס בכח לבית כנסת ולהתפלל ,לא הפריעו להתפלל ולא נגעו באף בן אדם ולא חיללו את הבית כנסת מה שאין כן מה שקרה עכשיו כן חיללו שבת שם כן חיללו בית כנסת וכן פגעו באנשים .

      1. ש ק ר !!!!
        אתה לא היית שם!!
        "נאלצו להיכנס בכח" עוד רגע וגם נבכה בשבילם…
        היית פעם בערד?
        ראית את המוסדות ובתי הכנסת שלהם?
        ראית את המקום שקהילת חבד ממתפללת בו????

        1. רק מענין שחבד הארצית( כלומר רבני חבד וההנהגה העליונה )מתנערת מחבד בערד ,שבוע שעבר הם הגיעו להאדמור מגור להבהיר כי אין להם השפעה על הנעשה שם , ,

    8. 9

      צביעות במיטבה, נכחתי בבית הכנסף וראיתי איך הבריונים של גור ביזו את רב בית הכנסת, התעללו בגבאי בית הכנסת אדם מבוגר ניצול שואה, עם חיוך נאצי על הפנים, ולפתע היתממות אנטשמיות, אין לכם בושה.

      1. חבד איבדו את הכיוון .זו לא הפעם הראשונה שהם חוברים לשונאי דת והכל באיצטלה של קירוב ליהדות ,הרבי מתהפך בקברו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      2. ,מה שקורה בערד הוא התגלמות המושג הפרד ומשל ,ראש העיר מחניף לחבד ובידו השניה מיצר את צעדיהם של חסידי גור ,חבד איבדו את הכיון וזו לא הפעם הראשונה שהם חוברים לשונאי דת !

    9. 8

      כמה חבד יש בערד ???? אולי40 משפחות!!! כמה גור יש ? 900 !!!!!! אינני חסיד גור אך אין לי ספק שגור כמו גור