לאחר עיכובים: מטוסי ה'אדיר' F-35 נחתו בישראל

    אני רוצה לומר גם בצורה ברורה: כל מי שחושב לתקוף אותנו – יותקף. כל מי שחושב להשמיד אותנו מעמיד את עצמו בסכנת קיום. זהו תנאי הכרחי להבטחת עתידנו. ההיסטוריה מלמדת דבר אחד פשוט: מדינות חלשות אינן שורדות. הן מזמינות על עצמן מתקפות, הן מועדות לקריסה.
    קובי פינקלר 7 Comment on לאחר עיכובים: מטוסי ה'אדיר' F-35 נחתו בישראל

    לאחר עיכובים בהמראתם מאיטליה בשל הערפל, מטוסי ה-F-35 הישראליים הגיעו ליעדם: זוג מטוסי ה"אדיר" הראשונים נחתו בבסיס נבטים והביאו לקפיצת דור בעולם מטוסי הקרב בחיל-האוויר. מחר הם כבר ימריאו לטיסה הראשונה ובדצמבר 2017 יקבלו כשירות מבצעית

    ראש הממשלה בנימין נתניהו טקס קבלת פנים למטוס הקרב החדש אדיר F-35 בסיס חיל האויר בנבטים בצילום עם הטייס האמריקאי שהטיס את המטוס לישראל Photo by Kobi Gideon / GPO
    אני רוצה לומר גם בצורה ברורה: כל מי שחושב לתקוף אותנו – יותקף. כל מי שחושב להשמיד אותנו מעמיד את עצמו בסכנת קיום. זהו תנאי הכרחי להבטחת עתידנו. ההיסטוריה מלמדת דבר אחד פשוט: מדינות חלשות אינן שורדות. הן מזמינות על עצמן מתקפות, הן מועדות לקריסה.
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הערב (ב'), נחתו לראשונה שני מטוסי ה-"אדיר" (F-35) בבסיס חיל האוויר בנבטים. המטוסים נקלטו בטקס חגיגי, במעמד נשיא המדינה, מר ראובן (רובי) ריבלין, ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, שר הביטחון, מר אביגדור (איווט) ליברמן, מזכיר ההגנה האמריקאי, מר אשטון קרטר, ראש המטה הכללי, רב- אלוף גדי איזנקוט, מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל ובכירי חיל האוויר.

    מטוס ה-"אדיר" (F-35), הינו מטוס החמקן המתקדם בעולם, בעל יכולות מבצעיות פורצות דרך ההופכות אותו לכלי נשק הגנתי והתקפי, רב משימתי ורב זירתי.

    מטוסי ה-"אדיר" שהצטרפו לחיל האוויר, מהווים נדבך מרכזי בזרוע הארוכה של צה"ל ושל מדינת ישראל ויאפשרו לפעול בגמישות, בכל נקודה שתדרש על מנת להגן על בטחון מדינת ישראל.

    מדברי נשיא המדינה, מר ראובן (רובי) ריבלין: "מטוס ה'אדיר', מגדיר מחדש את יכולת ההרתעה של מדינת ישראל. הוא מגדיר מחדש את ידו הארוכה של צה"ל. הוא מגדיר מחדש את מרחב הפעילות שלנו. כבר עכשיו, יודע כל אויב ויש לנו רבים כאלה, שהוא חשוף, שהוא פגיע ושבמדינת ישראל, לא כדאי לפגוע. הנחיתה הרגע השלימה הליך ארוך שבו ישראל בנתה את כוחה הצבאי לכמה עשורים קדימה, בראיה ארוכת טווח. לאורך שנים, מדינת ישראל הקפידה שחיל האוויר הישראלי יהיה מחילות האוויר הטובים והמתקדמים בעולם מתוך ההבנה הפשוטה שבאזור שלנו, אי אפשר להיות ראשון בין שווים. צריך לבסס פער אסטרטגי, עמוק, איכותי, תהומי, מול מדינות שחפצות בהשמדתנו, מול מדינות ואויבים שמתעצמים ברגעים אלו ממש ורואים במדינת ישראל את איום הייחוס שלהן. מהיום, המשימה הכבדה הזו הוטלה על כתפי ה'אדיר' – שיצטרך לבצע אותה גם בעתיד הנראה״.

    מדברי ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו: "בניין עוצמתנו הצבאית מקבל היום תוספת כוח משמעותית ביותר. טייסי ה"אדיר" ומטוסי ה"אדיר" יוכלו לפעול בכל זירה – קרובה יותר או קרובה פחות".

    "אני רוצה לומר גם בצורה ברורה: כל מי שחושב לתקוף אותנו – יותקף. כל מי שחושב להשמיד אותנו מעמיד את עצמו בסכנת קיום. זהו תנאי הכרחי להבטחת עתידנו. ההיסטוריה מלמדת דבר אחד פשוט: מדינות חלשות אינן שורדות. הן מזמינות על עצמן מתקפות, הן מועדות לקריסה. את החלש רומסים, את החזק מכבדים. רק עוצמה מייצרת הרתעה; רק עוצמה מעוררת כבוד; רק עוצמה מניבה בריתות – ורק עוצמה מביאה שלום. ולכן אנחנו נמשיך לבצר את ביטחוננו ונמשיך לבנות את כוחנו".

    מדברי מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל: "הלילה יתחיל מפגש מרתק בין אדם למכונה, בין הטייסים למתחזקים המעולים שלנו, לקדמת הטכנולוגיה התעופתית. המפגש הזה צפוי להוליד רעיונות חדשים ויכולות מופלאות. המטוס יהפוך ליותר ויותר כחול לבן באופן הפעלתו ובמערכותיו. כל אדיר יהיה מכונת תקיפה כבירה, מרכז מידע ושליטה ויפעל בדפוסים מתקדמים באופן שונה לחלוטין מהמוכר. בשנת 2017 יהיה מטוס מבצעי ואנו נפעיל את האדיר באופן שיעלה על דמיון מתכנניו וציפיותיהם. האדיר עומד להפוך מאיץ רב עוצמה לחיל האוויר כולו. אנו מתכוונים למנף את היכולת המערכתית לשיאים חדשים בהתקפה ובהגנה. הכוח האווירי יהיה קטלני הרבה יותר, משולב ורלוונטי מתמיד".



    7 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      שמחת זקנתי בראש חוצות
      תכלס מה יהיה עם מחירי הדירות?

    2. 5

      איזו עוצמה יש לצבא הגנה לישראל יש לנו את הצבא הכי חזק בעולם ואין עוררין!!

    3. 3

      רק בארץ מביאים לטייס האמריקאי פרחים….ממש סתימות ישראלית

    4. 2

      גאווה למדינה "היהודית" דמוקרטית

    5. 1

      כוחי ועוצם ידי……………