הוסרו ההסתייגויות: חוק ייצוג הולם לחרדים יאושר במליאה

    איתי גדסי No Comments on הוסרו ההסתייגויות: חוק ייצוג הולם לחרדים יאושר במליאה

    לאחר שוועדת החוקה אישרה לקריאות שנייה ושלישית את חוק ייצוג הולם לחרדים בשירות המדינה היום הסירה הוועדה את ההסתייגויות על החוק והוא יעלה לקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת

    צילום: שוקי לרר
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת החוקה חוק ומשפט הסירה היום (ב') את ההסתייגויות מהצעת חוק ייצוג הולם של בני האוכלוסייה החרדית בשירות הציבורי (תיקוני חקיקה) 2016. את החוק יזמו הח"כים משה גפני ואורי מקלב. החוק יעלה לקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת בימים הקרובים.

    החוק הנוכחי מחייב את נציבות שירות המדינה להעניק ייצוג הולם לנשים, לבני האוכלוסייה הערבית, הדרוזית והצ'רקסית, לאנשים עם מוגבלות וכן למי שהוא או אחד מהוריו נולד באתיופיה. הצעת החוק נועדה לתקן את חוק שירות המדינה, ולהוסיף לחובת הייצוג ההולם הקבועה בו, חובה לתת ביטוי הולם לייצוגם של יהודים בני המגזר החרדי. בנוסף, מוצע לתקן באופן דומה את חוק החברות הממשלתיות, ולהוסיף חובה כי בהרכב דירקטוריון חברה ממשלתית, יינתן ביטוי הולם לייצוגם של יהודים בני המגזר החרדי.

    ח"כ גפני: "יש קבוצה אחת באוכלוסייה שמבחינת כמותה היא גדולה ואינה נמצאת בכל המקומות בה אמורה להיות ולא מקבלים אותה לעבודה. זה החוק הכי צודק שיכול להיות מבחינת העדפה מתקנת כי כל האוכלוסיות האחרות הסובלות מקיפוח נמצאות כבר בחוק. אם אין בעיה אז זו תהיה אות מתה אבל אדע כאדם חרדי שמיצינו את ההליך וזה ישקיט את מצפוננו כי כל הזמן מדברים על שילוב חרדים בעבודה".

    ח"כ מקלב: "אין עוד מגזר שמרגיש אפלייה ישירה כמונו. יש אפלייה כלפינו בגלל גזענות, שנאה וגם בשל דימויים. יש בחקיקה מסר הצהרתי לא רק למגזר הציבורי וגם משמעות מעשית. לכל המגזרים המופלים יש תיקון בחוק חוץ מלמגזר החרדי". הוא הקריא מכתב של אברך חרדי חסידי מאשדוד שעובד בנמל אשדוד שכתב כי יש לו חברים הרוצים לבוא לעבוד וזה לא מתאפשר בגלל מכרז מובנה ששואל אם אתה אדם עם מוגבלות או צ'רקסי או אישה וכל שאר האוכלוסיות המקופחות למעט חרדים.



    0 תגובות