"אנחנו רוצים שאנשים יתבטאו בחופשיות; לא לידון מינוי רבצ"ר בבג"ץ"

    המדיניות של מדינת ישראל נכונה ונבונה ואני מקווה שלא תהיינה טעויות שיכולות להצית אש
    עמית דניאל No Comments on "אנחנו רוצים שאנשים יתבטאו בחופשיות; לא לידון מינוי רבצ"ר בבג"ץ"

    ח"כ יעקב פרי (יש עתיד) משוחח עם מרדכי לביא ב"מהדורת הבוקר" על האירוע הביטחוני אתמול בגבול הצפון, מינוי הרבצ"ר וגם, האם הוא מתגעגע לימים בהם שירת את ביטחון המדינה?

    צילום: דוברות הכנסת – יצחק הררי
    המדיניות של מדינת ישראל נכונה ונבונה ואני מקווה שלא תהיינה טעויות שיכולות להצית אש
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אתמול פורסם כי ארעה תקרית בגבול הצפון עם מחבלי ארגון המדינה האיסלאמית (דאע"ש) שנגמרה בחיסולם בפעולה של צה"ל. בתכנית "מהדורת הבוקר" ביקש מרדכי לביא לבדוק עם מי שעמד בראשות השב"כ וכיום הוא ח"כ, מטעם מפלגת 'יש עתיד', יעקב פרי, האם האירוע נראה כתופעה מתפתחת או שמא אירוע נקודתי.

    "אני מוטרד. אנחנו יושבים עשרות מטרים מקבוצה של ארגוני הטרור האכזריים והקיצוניים ביותר. אם זה דאע"ש, חיזבאללה וארגוני הטרור שנלחמים במשטר הסורי. הם יושבים סמוך אלינו ועד כה היינו עדים רק ל'זליגות' כפי שאנו מכנים, אבל אין ספק שזה מצב רגיש" פרי משבח את המדיניות הננקטת מול ארגוני הטרור הללו עד כה "המדיניות של מדינת ישראל נכונה ונבונה ואני מקווה שלא תהיינה טעויות שיכולות להצית אש" אומר פרי ומוסיף "העובדה שאנחנו לא חביבים עליהם בלשון המעטה היא עובדה של הרבה מאד שנים. עד כה לא היה להם עניין להסתבך אתנו, כיוון שבמסגרת סדר העדיפויות שלהם אנחנו לא במקום הראשון. גם המלחמה בסוריה, הקואליציה המערבית, הקואליציה הרוסית, המלחמה באסד והעניינים הפנימיים שלהם. אני מקווה שזה יימשך והמאזן לא ישתנה"

    לשאלה האם המדינה צריכה לנקוט באיזושהי פעולה או מדיניות בכדי להוריד את המוטיבציה של ארגוני הטרור בסוריה או לפחות לא להגביר אותה, עונה פרי "אני חושב שהעובדה שמדינת ישראל יושבת יותר מאשר 'יד על הדופק' והם יודעים את יכולתנו ואת העצמה שלנו. גם אם נצטרך להיכנס לעימות ממשי מולם ידינו ללא ספק תהיה על העליונה, יש בזה הרתעה. אני חושב שאנחנו מטיבים לנהל את 'חוסר המערכה' הזו וכאשר אנו צריכים להכות אנו מכים בכח, במהירות ובצורה מדוייקת" קובע פרי.

    לאור הלהיטות בדבריו, שאל לביא את פרי האם הוא לא חושב לפעמים שכדאי היה לו היה ממשיך לעסוק בביטחון המדינה ולא נכנס למערכת הפוליטית ופרי השיב "למדתי למתוח קווים על קריירות קודמות. להגיד לך שהעיסוק הביטחוני והעיסוק בענייני שלום הציבור וביטחון המדינה לא היה ולא יישאר בראש מעייני? לא אומר לך את האמת. אין ספק שעיסוק בענייני ביטחון הוא מעל הפוליטיקה ומעל מניפולוציות והעניינים, הלפעמים, הלא נחמדים. אבל אני משתדל לנהוג ענייניות גם בעשיה הפוליטית ואני שומר על קשר חם והדוק עם הארגון בו שירתתי בעבר וגאה בו ובעשייתו" אומר.

    על סערת מינוי הרב הצבאי הראשי, הרב אייל קרים, אומר פרי "אני הרהרתי הרבה מאד בנושא. אין בכלל ספק שכשהדיוט, בנושאים בהם התבטא הרב, לא היתה דעתי נוחה מכמה התבטאויות שצוטטו בתקשורת. אך מאחר והוא נבדק על ידי הרמטכ"ל ואחר כך ע"י בג"ץ, שגם פה היה לי הרהור אם צריך היה להגיע לבג"ץ, אבל הוא נבדק ונמצא ראוי, לא נותר אלא לאחל לו ולנו כהונה מוצלחת" פרי מסביר את דבריו בעניין בדיקת בית המשפט ואומר "לא בטוח שדבר כזה היה צריך להגיע לבית המשפט. אני מבין בצורך של רב לצטט הלכה מבלי לפחד. אין לי ספק, גם בעולם החילוני וגם בעולם הדתי הלכתי, אנחנו רוצים שאנשים יוכלו לדבר בחופשיות ולומר את דעתם. אם דעתם מוצאת חן בעיניי או לא זה סיפור אחר. את חופש הביטוי וההצהרה לומר את מה שהוא מאמין, צריך לקדש. מצד שני כאשר הרמטכ"ל מחליט למנות קצין, יהיה זה קצין בנושא דתי או קרבי, עם ישראל יכול וצריך לסמוך על הרמטכ"ל"

    האזינו:



    0 תגובות