זעזוע: בית הכנסת העתיק יהפוך לאתר תיירות לאומי

    איתי גדסי 1 Comment on זעזוע: בית הכנסת העתיק יהפוך לאתר תיירות לאומי

    החברה לפיתוח הרובע הוציאה בחשאיות מכרז ולפיו יחולל בית הכנסת 'תפארת ישראל' בעיר העתיקה בירושלים בצורה מחפירה, ותחת החזרת המקום לקדושתו הראשונה יקום "מרכז תיירותי לאומי ציוני שיהווה מוקד משיכה לתיירים מכל העולם" • הנציגות החרדית בכנסת מתגייסת למאבק

    בית הכנסת תפארת ישראל בבניינו, לפני 1948
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היהדות החרדית בארץ ובתפוצות הגיבה אתמול בזעזוע לידיעה על הניסיון הנואל לחילולו של בית הכנסת 'תפארת ישראל' בעיר העתיקה אשר נבנה ונגאל על ידי הסבא קדישא מרוז'ין במסירות נפש מאת הכנסייה.

    בית הכנסת שימש במשך שנים כמקום כינוס ותפילה מרכזי  לקהל החסידים ברובע היהודי, ונהרס במלחמת החרור עד ליסוד, ומני אז עומד בשיממונו, עד שלאחרונה החלו הרשויות לעסוק בשחזור בית הכנסת כאשר במקביל לאישור החלטת הממשלה על השחזור הבטיחו נציגי הממשלה כי בית הכנסת יישאר במתכונתו הקדומה לשם ולתפארת.

    אולם כעת הוברר כי במכרז חמור שפורסם במחשכים, בעיתון כלכלי בערב יום הכיפורים, על ידי החברה לפיתוח הרובע היהודי, נקבעו אמות המידה חמורות למכרז, ולפיהן "יופעל בית הכנסת במתכונת דתית ציונית וממלכתית שישולב בו מרכז מבקרים שיהווה מוקד משיכה בינלאומי לתיירים מהארץ ומחוץ לארץ כולל הצעת טכנולוגיה מתאימה". וכן "מרכז הוראה והדרכה חינוכי לאומי וציוני כולל מסגרת אטרקטיבית לאירוח…"

    הידיעה האמורה זעזעה כל לב אשר רוח בקרבו, ולו רק מעצם המחשבה שבמקום קדוש שכזה, מקום אשר צדיקים התבטאו אודותיו שממנו עולים כל תפילות בית ישראל השמימה 'וזה שער השמים', יוקם אתר תיירותי, דבר שיפגע  בקדושתו של מקום חלילה וחס.

    בקרב רבים גוברת התחושה כי ניסיון פגיעה חמור זה הוא חלק ממאבק כללי ונרחב של אלו אשר התרחבותה המפארת של היהדות החרדית בארץ הקודש הינה לצנינים בעיניהם, והם עושים כל מאמץ לפגוע  בלב ליבו של העם – במקומות הקדושים.

    הידיעה האמורה גרמה לזעזוע במיוחד בקרב חסידי בית רוז'ין, אשר הגיבו בזעזוע ובכאב לידיעה האמורה והבטיחו שלא לשקוט עדי תבוטל גזרה נוראה זו מעל מקום קדוש שכזה.

    במקביל לפרסום הידיעה נחלצה הנציגות החרדית בכנסת לביטולו של המכרז, תוך הבעת מחאה חריפה בפני השרים הרלוונטיים, בהסבירם כי היהדות החרדית לא תוכל לשקוט למול ניסיון השתלטות נואל זה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לא יקום ולא יהיה!!!