ומי מסייע לכוחות הכיבוי? יו"ר הכנסת לשעבר

    הייתי בתוך האש. אתה נמצא בתוך בית שסביבו אש אתה לא יודע אם לכבות את הנסורת שבעצים או שעד שתכבה היא תגיע לסוכה וכן הלאה אבל אני לא איש שמוותר לצד זהירות רבה. אסור לוותר. אם היינו הולכים 70 או 100 בתים היו נשרפים ומאות משפחות היו מוצאים את עצמם כעת מחוסרי דיור
    עמית דניאל 2 Comment on ומי מסייע לכוחות הכיבוי? יו"ר הכנסת לשעבר

    מי שסייע ללוחמי האש כשאלו נאבקו באש שפרצה ביישובו, נטף, הוא ח"כ ויו"ר הכנסת לשעבר, אברום בורג • ראיון על התנדבות, בית, בריאה וגם, מה הוא עושה בימים אלה?

    הייתי בתוך האש. אתה נמצא בתוך בית שסביבו אש אתה לא יודע אם לכבות את הנסורת שבעצים או שעד שתכבה היא תגיע לסוכה וכן הלאה אבל אני לא איש שמוותר לצד זהירות רבה. אסור לוותר. אם היינו הולכים 70 או 100 בתים היו נשרפים ומאות משפחות היו מוצאים את עצמם כעת מחוסרי דיור
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השריפה הפוקדת מקומות רבים בארץ מגלה גם צדדים נוספים באנשים מוכרים. כזה הוא יו"ר הכנסת לשעבר, אברום בורג, תושב "נטף", שמצא עצמו מתנדב יחד עם חבריו ליישוב, ומסייע לכוחות הכיבוי. בתכנית "מהדורת הבוקר" שוחח בורג עם מרדכי לביא, וסיפר על התחושות, על ההפסדים ברכוש ועל מעשיו בימים אלה.

    "אנחנו נלחמנו על בתינו" מספר בורג "פקדה אותנו שריפה במזג אוויר של חום ורוח ובהחלט צריך מתנדבים מהמקום לסייע לכוחות הכיבוי. הצלחנו ברוב הבתים. בית אחד לצערנו, לא הספקנו והוא נשרף אך תודה לא-ל, אף אחד לא נפגע". בורג הרגיש במהלך השיחה שנראה כי הוא עשה מעשה הירואי ומשכך אמר "יש תחושה שמדובר במעשה הירואי אבל אני גר במקום ובלי קשר אני ואתה היינו עושים זאת לכל בית באשר הוא".

    "יש מאבק איתנים בין האדם לטבע. לרוב האדם שולט ולעתים הטבע גובר" הסביר בורג את תפישתו באשר לשריפות ולמאבק בהן בימים אלה "צריך להגן על נפשותינו ולנסות להגן על בתינו. הבריאה היא גדולה מאד. יש בה מים, אש, רוח, אדם ודברים רבים. כשאתה עומד בתוך החוויה עצמה, התחושה היא של עליבות עצומה. עומד אדם עם מחבט שמורכב ממקל של מטאטא ופלסטיק, עשרות כבאיות, מסוקים וניידות ואתה מרביץ לעוד גץ ועוד גץ ועוד גץ ועוברים כמה שעות ואתה אומר העמל הקטן שלי, עזר והצלחנו. אתה לא רוצה לנצח את הדבר שנקרא אש אתה רוצה רק להסיט אותה מהדרך, עד שתכלה ותשכח. אתה לא יכול לעשות פו ולכבות שריפה של 5,000 דונם" על המאבק באש סיפר "הייתי בתוך האש. אתה נמצא בתוך בית שסביבו אש אתה לא יודע אם לכבות את הנסורת שבעצים או שעד שתכבה היא תגיע לסוכה וכן הלאה אבל אני לא איש שמוותר לצד זהירות רבה. אסור לוותר. אם היינו הולכים 70 או 100 בתים היו נשרפים ומאות משפחות היו מוצאים את עצמם כעת מחוסרי דיור".

    בורג שיבח את תושבי היישוב הסמוך שלדבריו פתחו את דלתם ולבותיהם וסייעו להם "תושבי אבו גוש פתחו את בתיהם וליבותיהם וזה היה מקסים" אמר בורג ובנוסף שיבח את לוחמי האש. "התרשמתי בצורה בלתי רגילה מעבודת לוחמי האש" הוא אומר "אני לא מדבר ברמה האישית על אנשים שנכנסים ללהבות. אני מדבר גם על תיאום מדהים. צינורות נפרסים, רשות הטבע והגנים וקק"ל שנמצאים במקום. זה מאד מרשים. אנחנו מתנדבים קטנים אבל אני ממש משתוחח בפניהם" אמר.

    לסיום לשאלת לביא מה מעשיו של בורג בימים אלה, סיפר בורג "אני מתנדב הרבה בחיי, אני כותב ספרים. אפשר לומר שאני מחלק את חיי לשלוש. שליש אחד אני כותב ורץ, בשביל האנרגיות הרוחניות שלי. לרוץ זה לא מהגוף. זה נובע מהראש, זה רוח לפני גוף, שליש שני, אני עובד לפרנסתי, שליש שלישי, מתנדב" סיפר.

    האזינו:



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      האיש הזה הוא עוכר ישראל חלאת הזוהמות וזוהמת החלאות התגלמות הצואה האנושית(לשון רבינו נחמן מברסלב)