- רדיו קול חי - -

חב"ד וצאנז בפנים • המל"ג ישנה את כללי הקבלה לתלמידים חרדים

מיהו חרדי? במוסדות ההשכלה הגבוה בישראל קבעו רף חדש תלמיד או תלמידה שלמדו במוסדות החינוך הממלכתי דתי לא יזכו להיכלל בתוכניות המח"ר המיועדות למגזר החרדי. מדובר בבעיה של ממש הנוגעת לחסידות חב"ד וצאנז. המפעילות את רשתות החינוך שלהם באמצעות החינוך הממלכתי דתי.

במל"ג קבעו שרק מי שלמד במוסדות חרדים קרי רשתות החינוך החרדיות של 'החינוך העצמאי' המזוהה עם אגדות ישראל , רשת החינוך 'בני יוסף' של ש"ס או מוסדות הפטור של המוכר שאינו רשמי יהיו זכאים ללמוד במסגרות המיועדות למגזר החרדי. החלטת המל"ג לא מאפשרת לאותם בנות ללמוד במסגרות מופרדות שתכני הלימוד מותאמים למגזר החרדי.

בחודש אב שנה שעברה פנה ח"כ יעקב מרגי ליו"ר ות"ת פרופ' יפה זילברשץ וכתב לה :"מזה זמן רב אני מקבל פניות מסטודנטיות מהזרם החרדי אשר למדו במוסדות לימוד המשויכות לחמ"ד כגון תיכון "בית חנה" קרית מלאכי (ללא ספק תיכון חרדי) ומבקשים להמשיך ללימודים גבוהים אך לא מתקבלים למכללות חרדיות רק בשל היותם תלמידי חמ"ד. עפ"י נתוני המכללות החרדיות המל"ג הוא זה שמגביל את המכללות החרדיות ומחייב אותם לקבל תלמידים שלמדו בחינוך המשויך לאגף החרדי בלבד".

מרגי אמר "שהבעיה קיימת גם במגזר החרדי לאומי המבקשים ללמוד בהפרדה וגם בקרב בעלי התשובה שלמדו בעבר בתיכונים ממלכתיים"

לקראת גיבוש תוכנית החומש של המל"ג בישרה יו"ר ות"ת הפרופ' יפה זילברשץ שנערכת עבודת מטה מסודרת וההגדרה למיהו חרדי תשונה, בנות חסידות חב"ד וצאנז יכללו בהגדרה. כמו כן תיקבע מכסה לציבור החרדי לאומי ולבעלי תשובה".