"לא חושב שצפויות בעמונה תמונות בסגנון מה שקרה לפני עשור"

    אני מקבל מידע שחלק מהנאומים של יושב-ראש המפלגה שלך במקומות השונים, גם מעבירים את המסר הזה, כשאני לא בטוח שהמסר נועד ספציפית לחזק אותי
    דוד קורצוייל No Comments on "לא חושב שצפויות בעמונה תמונות בסגנון מה שקרה לפני עשור"

    התאגיד: אצביע נגד הצעה לבטלו • חוק המואזין: החוק הקיים בהחלט מכסה את האיסור. המשטרה לא אכפה • הר הבית: משטרת ישראל חושבת על בסיס הערכות מקצועיות שלה שניתן לחדש את הביקורים • וגם: מקווה שחוק ההסדרה יעבור

    ארדן צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    אני מקבל מידע שחלק מהנאומים של יושב-ראש המפלגה שלך במקומות השונים, גם מעבירים את המסר הזה, כשאני לא בטוח שהמסר נועד ספציפית לחזק אותי
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים והסברה, גלעד ארדן, התייצב במליאת הכנת במסגרת שעת שאלות, והשיב לשאלות חברי הכנס ללא הכנה מראש.

    ח"כ חיליק בר שאל כיצד בכוונתו של השר ארדן לפעול בנוגע לכוונת ראש הממשלה למנוע את הקמת תאגיד השידור הציבורי, אותו קידם ארדן בכנסת הקודמת, שהשיב: "פעלתי שעות רבות כדי לבנות את המודל שאושר אז על-ידי הכנסת. אני חושב שהוא מודל נכון וטוב. ככל שתבוא הצעה לבטל אותו, הודעתי שאצביע נגדה, נמתין למסקנות של הצוות שהוקם כדי להמליץ על המודל ששר התקשורת הנוכחי ימצא לנכון שהוא זה שצריך להתקיים."

    ח"כ אברהם נגוסה העלה את נושא האלימות המשטרתית כלפי אזרחים בכלל וכלפי יוצאי אתיופיה בפרט ושאל לגבי הכוונה לפעול לתיעוד מאסרים. השר ארדן השיב: "המפכ"ל ואנוכי החלטנו שלא להמשיך ולהפקיר את השוטרים ומתוך רצון לייצר שקיפות מלאה, לא לגבות אף שוטר שהתנהג או פעל שלא כשורה, להיפך, למצות אתו את הדין, אבל גם לא לאפשר שיוגשו תלונות סרק והאשמות שווא כנגד שוטרים. החלטנו על פרויקט שהוא בעצם הגדול ביותר בעולם, יחד עם משטרת לונדון, וזה לצייד כל שוטר במשטרה במצלמת גוף שמתעדת כל ממשק שלו עם אזרח שעלו הוא אוכף את החוק."

    ח"כ מאיר כהן החמיא לשר ארדן על פעילותו כנד הbds ושאל: "אתה לא חושב שזו עבודה עבור שר החוץ? ואתה לא חושב שהגיע הזמן שאתה תהיה שר החוץ?" השר ארדן השיב: לגבי עצמי וההתאמות שלי לתפקידים כאלה או אחרים, לא לי לקבוע. אני מקבל מידע שחלק מהנאומים של יושב-ראש המפלגה שלך במקומות השונים, גם מעבירים את המסר הזה, כשאני לא בטוח שהמסר נועד ספציפית לחזק אותי בכישורים שלי או בהתאמות שלי, אולי יותר מוכוונים למקומות אחרים דווקא.

    בתשובה לשאלתו של ח"כ איתן ברושי כיצד נערך המשרד לביטחון הפנים לפינוי עמונה השיב השר: אני עדיין מקווה שהוא יעבור וגם יחול על עמונה וגם ימנע את הפינוי הלא הכרחי הזה, -שבעיניי, ברמה המוסרית אפשר לפצות עליו בנדיבות רבה בתקציבים כספיים, ואין הכרח לעקור מבתיהם אנשים ומשפחות שמתגוררים שם עשרות שנים בתיאום עם גורמי המדינה. עם זאת ובמידה שעל-פי המצב החוקי, לא יהיה שינוי כלשהו עד המועד שקצב בית המשפט אין לי שום ספק מצד אחד שכוחות הביטחון והמשטרה – כל אחד יבצע את חלקו, והחלטת בג"ץ תיושם. אני גם מכיר את התושבים בעמונה, ואני יודע שרובם ככולם הם אזרחים שלא שומרי חוק שלא ירימו יד על שוטר או חייל. לכן אני לא חושב שצפויות לנו תמונות בסגנון מה שקרה בעמונה לפני כעשר שנים

    ח"כ יעל כהן פארן שאלה על חוק המואזין וציינה שכאשר השר ארדן כיהן כשר להגנת הסביבה הוא טען שכבר כיום החוק מונע את הרעש ומדוע כעת הוא תומך בחוק? השר ארדן השיב: אני לא תמכתי בחוק המכונה "חוק המואזין", כי אני לא חבר בוועדת השרים לחקיקה, ולא הסתרתי את עמדתי גם בהקשר הזה: שהחוק הקיים בהחלט מכסה את האיסור, כי יש איסור גורף לכריזה באמצעים חשמליים, אלקטרוניים, במרחב הציבורי, על אחת כמה וכמה בשעות הלילה. המשטרה, שיש לה סמכות עצמאית בקשר למדרג או תעדוף של מה היא אוכפת קודם ומה אחר כך, בהחלט לא אכפה, ואני מתחתי עליה ביקורת גם בעבר; וגם בהווה אני חושב שאין מספיק אכיפה בהקשר הזה של האיסור לרעש, בעיקר בתחום הזה של רעש ממסגדים.

    בתשובה לשאלתו של ח"כ יהודה גליק "האם נכון, שהמשטרה ממליצה לבטל את איסור כניסת חברי כנסת להר-הבית?" השיב השר ארדן: "אני מאשר שבתקופה האחרונה יש שינוי בנושא, ומשטרת ישראל חושבת על בסיס הערכות מקצועיות שלה שניתן לחדש את הביקורים, בכפוף למספר תנאים ושוב, וזה על בסיס גם הערכת מצב מתחדשת כדי לראות באיזה תקופה אנחנו נמצאים בדיוק. לפעמים, יש פיגוע שהוא מתבצע, לצערנו, דווקא על הרקע הזה ואנחנו לא רוצים שילובו שם עוד ועוד היצרים ואנשים יקבלו החלטות אחרי על בסיס שמועות. נכון לכרגע, יש עמדה כזו של המשטרה. אני מתכוון להביא אותה בפני ראש הממשלה, גם בפני יושב-ראש הכנסת, ואם תתקבל החלטה אחרת אז העמדה תשתנה."



    0 תגובות