וניל או מוקה • מי לא אוהב קרמבו? עובדות, היסטוריה וגם מתכון

    בישראל נמכרים כ-60 מליון קרמבואים בשנה כשהטעם הפופולרי זה וניל ומוקה, למרות העונה הקצרה יחסית שלהם אוקטובר-פברואר הם נחשקים ונאכלים בכל פה
    אתי קצבורג 5 Comment on וניל או מוקה • מי לא אוהב קרמבו? עובדות, היסטוריה וגם מתכון

    העולם מתחלק לשתיים: לאלה ש'מתים' על קרמבו ולאלה שעוד לא טעמו אותו • המתחכמים ומעצבי המזון שתמיד אוהבים להביא טרנדים חדשים, ניסו להלביש עליו מליון ורסיות אבל לשוא • ויש גם מתכון שווה

    צילום: נאוה כרמון
    בישראל נמכרים כ-60 מליון קרמבואים בשנה כשהטעם הפופולרי זה וניל ומוקה, למרות העונה הקצרה יחסית שלהם אוקטובר-פברואר הם נחשקים ונאכלים בכל פה
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הקונוטציה הראשונה שלי מהילדות זה חודש חשוון, אצלי הוא אף פעם לא היה מר אלא תמיד לווה בחגיגות יומולדת ובחלוקת קרמבואים קולקטיבית, איך שניחוח הסתיו עולה באפי אני מריחה קרמבו בכל צורה וטעם. בעיניי הוא חלק בלתי נפרד מסממני הסתו לצד נחליאלי, חצב ושלכת.

    בכלל העולם מתחלק לשתיים: לאלה ש'מתים' על קרמבו ולאלה שעוד לא טעמו אותו. המתחכמים ומעצבי המזון שתמיד אוהבים להביא טרנדים חדשים, ניסו להלביש עליו מליון ורסיות אבל לשוא, הוניל מככב לצד המוקה ואין עוד מקום במשבצת הזו לאף אחד, גם אם מישהו מנסה לדחוף או לתת מכות.

    כמה עובדות מעניינות על 'מלך הממתקים החורפי' שאנשים שאוכלים אותו באיזה אופן נדיר נשארים צעירים לנצח, כולל הקרם שאוהב להתלבש על האף.

    1. מוצא דני, אמא לא יהודיה
    מכל הגרסאות נראה כי זו האמינה ביותר והקרמבו נולד בדנמרק לפני 200 שנה, אז הישראלים עם כל הכבוד ייבאו את זה כמו הרבה דברים ולא שייכים להמצאה הגאונית הזו.

    2. לא שמעו פה על אפטרהייד
    בתחילת דרכו בארץ קראו לקרמבו 'כושי' והוא יוצר מחומרי גלם פשוטים

    3. אריזה במציאות
    עד היום הקרמבואים נעטפים ידנית אחד אחד עוד לא יוצרה מכונה שתעטוף את הממתק הממיס הזה, שמתרסק בשניה. אלו שאחראים על עטיפת הקרמבואים מיומנים כל כך עד שקצב העטיפה מסחרר – שתי שניות לקרמבו!

    4. ויקרא שמו בישראל – קרמבו
    בשנת 1966 החלה חברת ויטמן לשווק קרמבו בישראל, ובטקס הברית היא העניקה לו את השם שנהוג במחוזותינו עד היום. מאוחר יותר נרכשה ויטמן על-ידי שטראוס, שהצליחה לכבוש מאז נתח של מעל 50 % משוק הקרמבו הישראלי

    5. להגיש קר
    הטמפרטורה המומלצת לקרמבו היא לא יותר מ15 מעלות צלזיוס, אם החדר חם יותר יש סיכוי שתתקלו בעיסה דביקה ומשונה כשתפתחו את הקופסא.

    6. החטא ועונשו
    אמנם הערך הקלורי של הקרמבו הוא רק 100 קלוריות, אבל אי אפשר לסיים את הטקס באחד וגם לא ב-2. את התוצאות תראו מייד.

    7. מתנה מצטמקת
    אל תקנו את זה כמתנה לדודים במונסי כי במטוס הקרמבואים ירזו באופן דרסטי ויעשו פאדיחות אחר כך.

    8. שוק שווה
    בישראל נמכרים כ-60 מליון קרמבואים בשנה כשהטעם הפופולרי זה וניל ומוקה, למרות העונה הקצרה יחסית שלהם אוקטובר-פברואר הם נחשקים ונאכלים בכל פה.

    9. סדר כרונולוגי או לוגיסטיקה מובנית
    70 אחוז אוהבים לאכול את הקרמבו מהכיפה (אין על ההנאה של ההתרסקות), 13 אחוז מתחילים מהעוגיה (ואוכלים עם כפית את ה'בו') והשאר לפי מצב הרוח שלהם.

    אם חשקה נפשכם בקרמבו מעשה בית הנה מתכון שווה במיוחד של ענת סאמט, ניסתה ונהנתה -נאוה כרמון

    לעוגייה:
    50 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות
    25 גרם סוכר (כף גדושה)
    75 גרם קמח (חצי כוס)
    1/2 כפית תמצית וניל
    קורט מלח
    1-2 כפות חלב קר

    למרנג איטלקי:
    3 חלבונים בטמפרטורת החדר
    קורט מלח
    200 גרם סוכר
    40 גרם מים
    1 כפית תמצית וניל

    לציפוי:
    200-250 גרם שוקולד מריר
    1 כף שמן

    מתחילים בהכנת העוגיות: מחממים תנור ל-170 מעלות. במעבד מזון עם להב פלדה שמים חמאה, סוכר, קמח, וניל ומלח ומעבדים לתערובת פירורית. מוסיפים את החלב בהדרגה וממשיכים לעבד רק עד שנוצרים גושי בצק גדולים. מעבירים את גושי הבצק למשטח עבודה מקומח קלות, מאחדים בידיים ומשטחים לצורה של דיסקית. עוטפים בניילון נצמד ומצננים במקרר במשך כשעה. על משטח מקומח מרדדים את הבצק לעלה בעובי של כ-1/2 ס"מ וקורצים עיגולים(או כל צורה שתבחרו) בקוטר 5-6 ס"מ. אופים את העוגיות במשך כ-10 דקות או עד שהן מזהיבות. מצננים לחלוטין לפני הזילוף.

    מכינים את המרנג: בקערת מיקסר שמים יחד חלבונים ומלח. בסיר קטן שמים סוכר ומים ומחממים עד להמסה של הסוכר ועד שהסירופ מגיע לטמפרטורה של כ-115-118 מעלות. במהלך ההכנה, כשהסירופ מגיע ל-105 מעלות, מתחילים להקציף את החלבונים במהירות בינונית. כשהסירופ מוכן מסירים מהאש, מגבירים את מהירות המיקסר ומוסיפים אותו לתוך החלבונים, תוך כדי הקצפה מהירה מאוד, בזרם דק. מקציפים את המרנג במשך 6-10 דקות או עד שהוא יציב מאוד והקערה מרגישה נעימה למגע. לקראת סוף ההקצפה מוסיפים את הוניל. מעבירים את המרנג לשק זילוף עם צנתר חלק בקוטר 2-3 ס"מ ומזלפים תלולית נדיבה על גבי כל עוגיה. מצננים את העוגיות במקפיא במשך כשעה, ממיסים את השוקולד ושמים בתוך כוס גבוהה,מוסיפים פנימה שמן ומערבבים היטב. טובלים את הקרמבו בתוך השוקולד המומס, מנערים מעודפי שוקולד ומניחים על התבנית להתייצבות. מצננים כ-10 דקות במקפיא ומגישים.
    אזהרה: לא מרזה!!!
    בתאבון



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      לגבי ידיעה מס' 7 כמובן התוצאה הידועה הא חצ'קונים (פצעי בגרות) שממש ייפו את אפחם עם המראה המבקש ברחמים פיצוץ באף

      1. סלח לי יואל מה אבל אפחם לא רושמים כך אלא אפכם