70 שנה אחרי השואה: מקווה חדש יוקם בקובנה, המקווה בוילנא ישוקם

    מול מדשאות מוריקות ספוגות בדם, בקור עז וטפטוף מי שמיים, עמדו הרבנים ושרו את המילים המרטיטות "קהילות הקודש שמסרו נפשם..."
    בצלאל קאהן 1 Comment on 70 שנה אחרי השואה: מקווה חדש יוקם בקובנה, המקווה בוילנא ישוקם

    הרבנים שהשתתפו בועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' התפללו בציונם של הגאון מוילנא ורבי יצחק אלחנן ספקטור בקובנה והשתתפו במעמד מרגש של אזכרה לקדושי השואה באתר ה'פורט התשיעי' בקובנה, שם נהרגו על קידוש השם עשרות אלפי יהודים • שליח 'קול חי' – בדיווח מסכם

    מול מדשאות מוריקות ספוגות בדם, בקור עז וטפטוף מי שמיים, עמדו הרבנים ושרו את המילים המרטיטות "קהילות הקודש שמסרו נפשם..."
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למעלה משבעים שנה לאחר הכחדת יהודי קובנא במלחמת העולם השניה – ייחנך לראשונה מקווה טהרה בקרוב לצד 'המרכז היהודי' הפועל בעיר קובנה. בנוסף, נשיא 'ועידת רבני אירופה' הגאון הרב פנחס גולדשמידט סיכם עם נשיאת קהילת וילנא הגב' פאינה קוקליאנסקי, כי מקוה הטהרה בעיר ישוקם ע"י הועידה בהקדם האפשרי ויופעלו תוכניות ומיזמים בתחום החינוך והרווחה. המקוואות והפרויקטים יתבצעו בחסות 'חוליא' והעומדים בראשה מר אלברט והגב' ג'ואל אפללו מראשי קרן 'מתנאל'. את המרכז היהודי קובנה המשמש כבית חם למאות סטודנטים ישראלים הבאים ללמוד רפואה באוניברסיטאות מפעיל הרב משה שינפלד ורעיתו.

    אלה שניים מתוצאות ביקור הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' בליטא, ביממה האחרונה. אתמול, לאחר תפילת שחרית בבניין הקהילה היהודית עם נשיא הועידה הגר״פ גולדשמידט עלו הרבנים – ממשתתפי הועדה המתמדת של ׳ועידת רבני אירופה׳ בראשות סגן נשיא הועידה ואב"ד בביה"ד לונדון הגר״י איברהם ורבה של ז׳נבה, רבי יצחק דיין לציונם של מרנא הגאון מוילנא ורבי חיים עוזר גרודז'ינסקי זיע"א, בבית העלמין בוילנא ולקובנה הסמוכה לציון רבי יצחק אלחנן ספקטור זצוק״ל.

    הרבנים ערכו אזכרה לקדושי השואה באתר ה'פורט התשיעי', שם נהרגו על קידוש השם עשרות אלפי יהודים. בסמוך, ב׳פורט השביעי׳, נעקד מרן הגאון רבי אלחנן וסרמן זיע"א הי"ד.

    מול מדשאות מוריקות ספוגות בדם, בקור עז וטפטוף מי שמיים, עמדו הרבנים ושרו את המילים המרטיטות "קהילות הקודש שמסרו נפשם…". לאחר דברים שנשא הרה"ג ר' יוסף קמינצקי ממוסקבה, על פרקי ההיסטוריה העקובים מדם של המקום הנורא הזה, אמרו הרבנים פרקי תהילים. דובר הועידה הרב משה פרידמן אמר קדיש והגר"י אייברהם אמר את תפילת 'קל מלא רחמים'.

    נציין, כי בתום המעמד ביקרו כמה מחברי המשלחת במרכז היהודי של העיר קובנא. בתום ארוחת צהרים ושיחה מרתקת עם הסטודנטים היהודים מישראל, יצא כותב השורות יחד עם הדיין הגר"י אייברהם מלונדון ומנהל 'המרכז היהודי' ר' משה שינפלד, לביקור באתר הבניה של המקווה בעיר קובנא. התרגשות רבה היתה על פני הנוכחים, לנוכח ההתפתחות המשמעותית בחיים היהודיים בעיר, בה מתגוררים היום כמה יהודים מבוגרים בלבד, אולם הצעירים המגיעים ללימודים – יחד עם כמה זוגות של אברכים המפעילים את 'המרכז היהודי', צורכים 'שירותי דת' שונים, והקמת המקווה ייתן את המענה הדרוש.

    צילום: אלי איטקין



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מרגש ביותר.
      שמעתי שיש כאלה שמספרים שבנו עשרות מקוואות במדינות חבר העמים. לא יודע למה, אבל זה מריח לי יחצ בלבד.
      והנה כאן הולכים בקטן, רק שתי מקוואות. ובטח בהמשך יהיו עוד מקוואות. ככה עובדים.
      אשריכם ישראל שככה לו.