סותמים את הפרצה: יגובשו נהלי גיור אחידים לרבני אירופה

    נסייע בכל הנושאים כדי להשיב ולו במעט את החיים היהודים לימי הזוהר של קדם
    בצלאל קאהן No Comments on סותמים את הפרצה: יגובשו נהלי גיור אחידים לרבני אירופה

    מחשש להחדרת גויים לעם היהודי באמצעים בלתי-כשרים, הודיע אב"ד בד"צ לונדון רבי מנחם געללי כי "רבנים שאינם מורשים לעסוק בגיורים יורחקו משורות הועידה" • שליח "קול חי" לבלארוס בדיווח מהשטח על מפגש נציגי "ועידת רבני אירופה" עם מנהיגי המדינה שהבטיחו להקים בית עלמין יהודי במדינה • והאם בקרוב יוקם בית מלון יהודי בעיירה ראדין?

    צילום: אלי איטקין
    נסייע בכל הנושאים כדי להשיב ולו במעט את החיים היהודים לימי הזוהר של קדם
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יומה השני של הוועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' המתכנסת במינסק שבבלארוס, עסקה בשורה של נושאים חשובים המעסיקים את רבני היבשת.

    במושב מיוחד שעסק בנושא בתי הדין אמר יו"ר הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' הגאון רבי מנחם געללי כי יגובשו בהקדם כללי יסוד שקופים שיחייבו את דייני ישראל באירופה בכל 'מעשה בית דין' בכלל ובהליכי הגיור במיוחד. "בשלב ראשון נערוך מיפוי של בתי הדין ודרכי עבודתם והמורשים לעסוק בגיור. רבנים שאינם מורשים שיעסקו בגיורים שלא עפ"י ההלכה יורחקו משורות הועידה".

    הרבנים פרסו בפני החברים את פעילות בתי הדין במדינותיהם ובעריהם. ואת פעילות בית הדין המיוחד של הועידה בראשות גאב"ד אירופה הגאון רבי חנוך ארנטרוי במקומות בהן לא פועל בי"ד קבוע. הגר"מ געליי בישר לנוכחים כי בשנה הקרובה תקיים הועידה כינוס בינלאומי של דייני אירופה וישראל בשיתוף הרה"ר לישראל, הנהלת בתי הדין הרבניים ובתי הדין הפרטיים בראשות גדולי ישראל, בה ייקבעו ההוראות והכללים והסטנדרטים ההלכתיים והמנהלתיים בפעילות בתי הדין ולשיתוף הפעולה בין כלל בתי הדין.

    דיוני הועדה המתמדת עסקו גם בשורה של החלטות משמעותיות לחיי תורה והיהדות ברחבי אירופה. לראשונה קיימה הועדה המתמדת קבוצות מיקוד של חברי הועדה שניסחו את המלצותיהם בנושאי הלבה של פעילות הועידה לשנים הקרובות. את ההמלצות ירכז סגן נשיא הועידה ורבה של אוקראינה הגאון הרב יעקב בלייך.

    Minsk-CER-15-11-1-0247

    במקביל הודיעו אתמול חברי הנהלת 'חוליא' שע"י קרן 'מתנאל': מר אלברט והגב' ג'ואל אפללו כי יקימו כמה פרויקטים משותפים עם הועידה בבלארוס. הראשון שבהם; הקמת מקוה טהרה בעיר השניה בגודלה בבלארוס, גומל שבדרום מזרח המדינה, השלמת מקוה טהרה בעיר גרודנא והקמת גן ילדים בעיר מינסק.

    רבה של גומל הרב דוד קנטרוביץ אמר כי קהילת בני התורה 'בית יעקב' התפתחה מאוד בשנתיים האחרונות ופעילות הקירוב הביאה לתוספת משמעותית של משפחות. 'כיום מלבד הישיבה יש לנו מוסדות חינוך ורווחה רבים. מקוה טהרה כמו תמיכה נוספת שאנו זקוקים לה תסייע רבות לקיום חיי תורה ומצוות בקדושה וטהרה לקהילה'.

    העיירה קמה לתחיה: בית מלון בראדין

    מוקדם יותר בצהרים קיימה משלחת רבנים בראשות נשיא ועידת רבני אירופה, הגאון הרב פנחס גולדשמידט, מפגש עם יו"ר הבית העליון של הפרלמנט הבלארוסי, ד"ר מיכאל מיאסניקוביץ ועם שר החוץ של בלארוס ולדימיר מאקיי.

    ד"ר מיאניקוביץ המשמש ככמלא-מקום נשיא המדינה, הודה לרבנים על קיום כינוס הועידה המתמדת של ועידת רבני אירופה בבאלרוס, שהיתה בעבר כור ההיתוך לישיבות הקדושות ובה גדלו ופעלו  גדולי הדורות זיע"א והודיע כי פעילות הועידה להשבת חיי היהדות לבלארוס תזכה לשיתוף מלא.

    לדבריו, 'נסייע בכל הנושאים כדי להשיב ולו במעט את החיים היהודים לימי הזוהר של קדם'. יו"ר הפרלמנט הודיע לבקשת הרבנים כי  המדינה  תקצה שטח מיוחד לבית עלמין יהודי. עד עתה נהגו יהודי בלארוס לקבור בבתי העלמין הכלליים בחלקות מגודרות. יו"ר הפרלמנט הציע להקים מיזמים משותפים עם הועידה לפיתוח המקומות הקדושים בבאלרוס, ובהם הקמת בית כנסת ומלון בראדין.

    במפגש השתתפו; הגרי"ד בלייך. רבה של פולין הרב מיכאל שודריך. רבה של בלארוס הרב מרדכי רייכינשטיין. רבה של וינה הרב אריה פולגר. נציגות מועצת הפטרונים של הועידה; מר בוריס מינץ. מר יאן אברמוב. נציגת 'חוליא' הגב' גואל אפללו ויו"ר הקונגרס היהודי ברוסיה מר יורי קנר. מנכ"ל 'תקוה עולמי' הרב רפאל קרוסקל ומנכ"ל מערכת הכשרות של הועידה 'רבני מזרח אירופה' הרב גדליה קולטניוק.

     

    צילום: אלי איטקין



    0 תגובות