קבוצת שחיינים בינלאומית סיכנה את חייה וחצתה את ים המלח

    צליחת ים המלח טומנת בחובה סיכונים רבים שכן מספיקה טיפה אחת שתחדור לעין כדי לגרום לגירוי משמעותי, ובליעה אפשרית של מים יכולה להיות קטלנית אם לא תטופל באופן מידי. "מדובר במים כבדים שנגרמים כתוצאה מריכוז מלחים גבוה המקשה על הנשימה, הראייה והסיבולת הפיזית", מסביר רהב. "לכן, צוות מקצועי על סירות ליווה את השחיינים לכל אורך המסלול ויספק עזרה ראשונה וליווי אישי"
    צבי הדס No Comments on קבוצת שחיינים בינלאומית סיכנה את חייה וחצתה את ים המלח

    המשחה התבצע לרוחבו של ים המלח, כ- 16 ק"מ, וערך כ-7 שעות • הצוותים, אשר התאמנו למשחה קרוב לשנה, יצאו באור ראשון של בוקר, על גבי סירות, מהגדה הירדנית- נחל מוג'יב (ארנון) אל עבר חוף חמי עין גדי, שם התקיימה קבלת פנים לשחיינים וטקס הענקת מדליות ותעודות במעמד שגרירים ונציגים בכירים

    ים המלח צילום: Yoav Ari Dudkevitch/Flash90
    צליחת ים המלח טומנת בחובה סיכונים רבים שכן מספיקה טיפה אחת שתחדור לעין כדי לגרום לגירוי משמעותי, ובליעה אפשרית של מים יכולה להיות קטלנית אם לא תטופל באופן מידי. "מדובר במים כבדים שנגרמים כתוצאה מריכוז מלחים גבוה המקשה על הנשימה, הראייה והסיבולת הפיזית", מסביר רהב. "לכן, צוות מקצועי על סירות ליווה את השחיינים לכל אורך המסלול ויספק עזרה ראשונה וליווי אישי"
    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קבוצת שחיינים בינלאומית סיכנה את חייה היום [ג'] וחצתה את ים המלח לראשונה אי פעם – מירדן לישראל – למען הצלתו ועצירת הנזקים הסביבתיים.

    מרבית הישראלים מכירים את ים המלח כמקום בו "אפשר לצוף על המים", אך המעטים אשר ניסו לשחות בו – מצאו עצמם חווים קושי אדיר. בשעה זו [ג'], קבוצה אמיצה של כ-30 שחיינים מישראל, הרשות הפלסטינית, ארה"ב, אוסטרליה, דנמרק, בריטניה, ניו-זילנד, דרום אפריקה ומדינות נוספות עשו את הבלתי אפשרי בים המוות והיו לראשונים בהיסטוריה לצלוח את ים המלח בשחייה מהגדה הירדנית אל עבר הצד הישראלי בסגנון חופשי. השחיינים שברו שיא עולם ייחודי, על-מנת להגביר את המודעות להזנחה המתמשכת של ממשלות ישראל וירדן למצב הים והאזור.

    המשחה, אשר החל היום, יום ג' בשעה 7:00 בבוקר מהגדה הירדנית של הים, הינו פרי שיתוף פעולה בין המועצה האזורית תמר, ארגון אקופיס מזרח תיכון, והמשרד לשיתוף פעולה אזורי בראשותו של סגן השר ח"כ איוב קרא.

    מטרתו לגרום ליישומה של פעולה ממשלתית מקיפה להצלת ים המלח. "הגענו לתובנה העצובה שככל הנראה אנחנו הדור האחרון שיכול לעצור את התייבשותו של ים המלח ואת ההשפעה ההרסנית על סביבתו. לכן, אנו מחויבים לפעול באופן מידי ובצורה הטובה ביותר שאנו יודעים בה להביע את עצמנו, והיא שחייה", מעידים השחיינים.

    ים המלח מתייבש בקצב מדאיג ועד כה איבד למעלה משליש משטחו, בזמן שמפלסו ממשיך לרדת בכמטר ועשרים מדי שנה. בשל נסיגת הים נגרמת המלחה ואובדן של אקוויפרים אשר משמעותם אובדן מקור המים המתוקים באזור והרס נאות המדבר. תוצאה נוספת של ההזנחה היא תופעת הבולענים – מדי שנה מידי שנה נפערים כ-300 בולענים חדשים וסה"כ ישנים כ- 5000 בולענים בחופי ים המלח. מדובר בתופעה המהווה סכנה לחיי אדם, גורמת הרס לכבישים ולמבנים ומגבילה פיתוח עתידי.

    המשחה התבצע לרוחבו של ים המלח, כ- 16 ק"מ, וערך כ-7 שעות. הצוותים, אשר התאמנו למשחה קרוב לשנה, יצאו באור ראשון של בוקר, על גבי סירות, מהגדה הירדנית- נחל מוג'יב (ארנון) אל עבר חוף חמי עין גדי, שם התקיימה קבלת פנים לשחיינים וטקס הענקת מדליות ותעודות במעמד שגרירים ונציגים בכירים.

    צליחת ים המלח טומנת בחובה סיכונים רבים שכן מספיקה טיפה אחת שתחדור לעין כדי לגרום לגירוי משמעותי, ובליעה אפשרית של מים יכולה להיות קטלנית אם לא תטופל באופן מידי. "מדובר במים כבדים שנגרמים כתוצאה מריכוז מלחים גבוה המקשה על הנשימה, הראייה והסיבולת הפיזית", מסביר רהב. "לכן, צוות מקצועי על סירות ליווה את השחיינים לכל אורך המסלול ויספק עזרה ראשונה וליווי אישי".

    כל השחיינים אשר השתתפו במשחה התחרו בעבר במקצה של מקור מים פתוח בן 10 ק"מ לפחות. לאור האתגרים הטמונים במשחה, השחיינים חויבו לבצע מספר רב של אימונים. כמו כן, כובד המים הגורם לתופעת הציפה חייבה את השחיינים לאמץ סגנון שחייה ייחודי. בנוסף, המליחות הגבוהה הנמצאת במים (שמגיעה עד 36% יותר ממליחות הים התיכון) דרשה מסכת שנורקל מיוחדת המכסה את כל שטח הפנים.



    0 תגובות