מיקי לוי: "נגידת בנק ישראל 'מרחה' את חברי ועדת הכספים"

    איתי גדסי 1 Comment on מיקי לוי: "נגידת בנק ישראל 'מרחה' את חברי ועדת הכספים"
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חברי ועדת הכספים הביעו הבוקר (ג') תרעומת קשה בעקבות הדיון שהתקיים בוועדה אתמול בנוגע לריביות על המשכנתאות וטענו שנגידת בנק ישראל לא סיפקה תשובות ופתרונות למצב שנוצר שמקשה עוד יותר על זוגות צעירים ברכישת דירות.

    ח״כ מיקי לוי (יש עתיד) סגן שר האוצר לשעבר תקף הבוקר בפתח ועדת הכספים של הכנסת את נגידת בנק ישראל הד״ר קרנית פלוג ואת המפקחת על הבנקים הד״ר חדוה בר, על התעלמותן מטענות חברי ועדת הכספים של הכנסת שעלו אתמול בדיון על העמלות הגבוהות בשוק המשכנתאות.

    ח״כ מיקי לוי אמר בפתח הישיבה הבוקר:״נגידת בנק ישראל והמפקחת על הבנקים מרחו את חברי ועדת הכספים של הכנסת והראו כי אין להן כל כוונה לפעול להפחתת העמלות על המשכנתאות ולסייע לציבור רוכשי הדירות.לא יעלה על הדעת שאחרי דיון כל כך ארוך בו הועלו טענות קשות מצד חברי כנסת ואזרחים  – יתעלמו הנגידה והמפקחת על הבנקים ויסירו אחריות מהנעשה בשוק הזה – שיש לו חלק גדול מעליית מחירי הדיור.

    "אני דורש כי הנגידה והמפקחת על הבנקים יזומנו לדיון נוסף בו לשם שינוי יספקו תשובות ופתרונות לגזל העמלות, ולא הסברים  למה המצב אינו באחריותן ולמה צריך להמשיך ולא לעשות דבר״.

    ח"כ יצחק וקנין (ש"ס): "בבנק ישראל לא רוצים להוריד את מחירי הדירות. אני עוקב אחרי הדיונים האלה כבר שנים. זה כל הסיפור".

    ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני): "באופן חריג, יש כאן הסכמה נדירה בין קואליציה ואופוזיציה שיש לטפל בעניין ולכן יש לנהל מאבק בעניין גם אם בסופו של דבר לא נצליח". תמך בדבריו ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) שאמר כי אכן נדרש לחזור ולקיים דיון שבו יינתנו תשובות ברורות כיצד מטפלים בנושא.

    יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) השיב לחברי הכנסת: "אין ספק שיש כאן בעיה מורכבת וקשה ואני לא ארפה מהעניין. הבנקים עובדים באופן חמור על ציבור נוטלי המשכנתאות, בין השאר ע"י מניעת כניסת ייעוץ משכנתאות חיצוני לפגישות עם נציגיהם. אני לוקח את הדברים לתשומת ליבי ואני אדבר עם הנגידה. הדיון של אתמול חשוב וטוב שזה הוצף, אך זה לא מספיק ולא בנק ישראל לבדו, אלא גם האוצר וגם משרד השיכון. ועדת הכספים לא תרפה מהנושא ונאבק למען האפשרות שזוגות צעירים יוכלו לרכוש דירה במחירים שפויים".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      חחחחח
      הנגידה מרחה את כולם וחברי הוועדה שמו לב לזה רק בבקר?