"גם אם כל השמאל יכנה אותנו סרטן זה לא מעניין אותי"

    שלמה בן יוסף 1 Comment on "גם אם כל השמאל יכנה אותנו סרטן זה לא מעניין אותי"
    16:24
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on תעלומה: מי פרץ לדף הבית של להיטי אברהם פריד?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המאמר של חיים ולדר מ'יתד נאמן' ביום שישי עורר גלים לאחר שפורסם באתרים רבים – ביניהם קול חי – ברשת והפך לויראלי. מי שהיה המבקר החריף ביותר לטקסט היה העיתונאי ברק רביד מעיתון הארץ שהגיב במשפט: "מאמר שכולו חילול השם. חיים ולדר, תעשה תשובה" והפך לחוד החנית במאבק.

    השמאל העולמי הוא כסרטן המתפשט, טראמפ הוא הכימותרפיה

    במוצאי שבת פרסם ולדר הודעה כי הוא חוזר בו מהמאמר וכתב: "במאמרי שהסביר את עלייתו המפתיעה של דולנד טראמפ השתרבבה לה אנלוגיה שמוטב היה שלא להזכירה, מפני שפגעה באנשים רבים ומפני שאין לה מקום בשיח הציבורי. אני מבקש לחזור בי מהביטוי, מהשוואה כלשהי של קבוצת אנשים לסרטן. הציבור החרדי סובל רבות מביטויים מכלילים ומה ששנוא עליך לא תעשה לחבריך. אני מציע להתמקד בתוכן המאמר שעסק בתחושה של מיליונים רבים כי השמאל העולמי כופה עליהם את דעתו באמצעות התקשורת, ולא באנלוגיה שאינה במקומה – ועליה אני מתחרט ומתנצל מעומק ליבי".

    ברק רביד פרסם הודעה חגיגית בה כתב כי "הסופר החרדי חיים ולדר התקשר אלי במוצ"ש ואמר שהוא מצטער שכתב שהשמאל הוא סרטן במאמרו ב"חדרי חרדים" וחוזר בו. הודיתי לו וביקשתי שיתקן את המאמר"

    מי שפחות התחבר להתנצלות היה מרדכי בלוי שכתב: "אין לך על מה להתנצל בטח לא בפני הכולרות מהארץ. ויגבה ליבו. אל תיפול ברוחך. נגעת בנקודה הכי אמיתית וזה פגע בול. אל תתרגש מבלייני אולפני הטלויזיה, רק תשמע לדעת התורה. נכון היו שהסתייגו מהאנלוגיה לסרטן למרות שהשמאל משתמש בביטויים יותר מעליבים מי אמר "סרטן בגוף האומה"? ועוד ביטויים וואלגריים ומנוולים על החרדים מאבירי השמאל, כגון טפילים, לתלות על עמודי חשמל, ועוד ועוד צריך רק לחפש. השמאל האחרון שיכול להטיף על עדינות ותרבותיות".

    הבוקר עלו לתכנית מהדורת הבוקר בהגשת בצללא קאהן חיים ולדר וברק רביד ושוחחו בידידות על המאמר והשלכותיו.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      החרדים לא צריכים יותר מידי להזדהות עם הימין
      יש כאן עיוות מובנה שלא תואם את מה שגדלנו על פי דעת תורה