- רדיו קול חי - -

הרב חיים אמסלם: ש"ס הפכה למפלגה קיצונית ליטאית משתכנזת

המתמודד בפריימריז של הבית היהודי ח"כ שלעבר הרב חיים אמסלם תוקף הבוקר את תנועת ש"ס על הופעתו אמש [1]של ראש ישיבת חברון הגר"ד כהן בבית הכנסת היזדים במלאות 3 שנים לפטירתו של מרן הגר"ע יוסף.

בפוסט שפרסם תקף אמסלם את מפלגת ש"ס ואת דבריו של ראש ישיבת חברון הגר"ד כהן אמש בעצרת הזיכרון למרן הגר"ע יוסף שהתקיימה בבית הכנסת היזדים, שם אמר הגר"ד כהן כי "ניסו להכניס רב רפורמי רב ראשי בארץ ישראל. והרב עובדיה עמד כמו ברזל ואפילו שזה יכל להזיק לבנו הרב יצחק".

הרב אמסלם כתב כי "לעומת הלעז המחוצף, באתרים הדתיים שתיקה, לכאורה משום ״אל תען כסיל כאוולתו״ יש כאלה שחושבים בטעות כי ראוי לשתוק, טעות! דוקא התקשורת הדתית ו״הבית היהודי״ שהואשמו בעצם להיותם ״רפורמים״ וכנ״ל לשיטתם ארגון רבני צוהר המונה כאלף רבנים אזי גם הם ״רפורמים״…"

אמסלם המשיך ותקף את ש"ס, "לא שכחנו את הימים שבגלל פסיקותיו הרב עובדיה יוסף בעצמו, כגון בהיתר המכירה, ובהכרה ביהודי אתיופיה והעלאתם לארץ, וכיוצא, היה הוא בעצמו וספריו מוקצים מחמת מיאוס בעולם התורה הליטאי, בעוונותיהם הרבים. ופתאום בעקבות ריקודי מה יפית מכל הצדדים, והפיכת מפלגה שהייתה אמורה ויעודה להיות ספרדית ציונית לאומית, למפלגה קיצונית ליטאית אנטי ציונית משתכנזת, ופתאום מקבלים ״הכשר״ מראש ישיבה ליטאי, שישו ושמחו…"

אמסלם חתם את הפוסט, "פשוט בושה ואני מוחה על כבוד תורתו של הרב דוד סתיו, נקודה".