נשיא המדינה ראובן ריבלין ביקר בסוכות הרבנים הראשיים

    הרב הראשי דוד לאו: "ארגון אונסק"ו שאמור לעסוק בתחום של חינוך ותרבות קיבל החלטה שמוכיחה שאין בהם לא חינוך, לא תרבות ולא ידע היסטורי והתפילה שאנו מוסיפים "ולירושלים עירך ברחמים תשוב" חזקה יותר מכל החלטה שלהם".
    בנצי לייזרוביץ 4 Comment on נשיא המדינה ראובן ריבלין ביקר בסוכות הרבנים הראשיים

    כמו בחג הקודם, גם השנה הגיע נשיא המדינה ריבלין לסוכות הרבנים הראשיים לישראל הרב לאו והרב יצחק יוסף לביקור חג • נשיא המדינה בביקור חג בסוכת הראש״ל: דברי הראש״ל המוסריים בנושא רצח העם בסוריה, עשו הדים בעולם

    הרב הראשי דוד לאו: "ארגון אונסק"ו שאמור לעסוק בתחום של חינוך ותרבות קיבל החלטה שמוכיחה שאין בהם לא חינוך, לא תרבות ולא ידע היסטורי והתפילה שאנו מוסיפים "ולירושלים עירך ברחמים תשוב" חזקה יותר מכל החלטה שלהם".
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, הגיע היום (ה') בשעות הבוקר לביקור החג המסורתי בסוכות הרבנים הראשיים לישראל הגר"ד לאו והגר"י יוסף.

    את הביקור פתח הנשיא בסוכת הרב הראשי לישראל, הגאון הרב דוד לאו שבביתו בעיר מודיעין. אל הנשיא התלוו מזכירו הצבאי ואנשי צוותו. בביקור נכחו גם בני משפחת הרב ואישי ציבור.

    במהלך הביקור המסורתי הנהוג בחג הסוכות, שוחחו הנשיא והרב הראשי על ההחלטה אונסק"ו, העוסקת בקשר שבין היהודים לירושלים ולמקומות הקדושים. הנשיא אמר לרב הראשי כי זו "החלטה פוליטית שמבטאת חוסר הכרה בקיום הציוני" הרב הראשי הוסיף כי "ארגון אונסק"ו שאמור לעסוק בתחום של חינוך ותרבות קיבל החלטה שמוכיחה שאין בהם לא חינוך, לא תרבות ולא ידע היסטורי והתפילה שאנו מוסיפים "ולירושלים עירך ברחמים תשוב" חזקה יותר מכל החלטה שלהם".

    בסיום הביקור בירכו השניים אחד את השני שנזכה בעז"ה לשנת שלום ושלווה.

    לאחר מכן הגיע נשיא המדינה לסוכת הראשל"צ הגר"י יוסף בירושלים. שם שוחחו השניים בענייני היום, כשלאחר מכן העניק הראשל"צ הגר"י יוסף לנשיא המדינה את ספרו ילקוט יוסף על הלכות ארבעת המינים.

    בפתח הביקור העלה הנשיא על נס את דבריו של הראשון לציון בבית הנשיא בנוגע לרצח העם המתרחש בסוריה, הנשיא סיפר שהוא מקבל תגובות רבות לדברי הרב וישנה חשיבות שמנהיג רוחני יהודי מביע את העמדה המוסרית, הראשון לציון השיב לו כי הוא ראה לנכון להעלות את הדברים על סדר היום לאחר שהיסטורית היהודים הם אלה שסבלו משתיקת העולם, שתיקה שלנו בנושא החשוב הזה איננה מתקבלת על הדעת סיים הראשון לציון.

    בהמשך הפגישה שוחחו הראש״ל והנשיא על החלטת אונסקו בנושא ירושלים הרב בית והכותל המערבי, הנשיא והראשל שבו והדגישו אתה קשר ההיסטורי של עם ישראל  ציינו שאף החלטה של שונאי ישראל לא תשנה את המצב הזה.

    לקראת סיום הפגישה העניק הראש״ל לנשיא את ספרו החדש ׳ילקוט יוסף׳ על הלכות ארבעת המינים ושמחת תורה, הנשיא ציין כי בשנה שעברה קיבל ספר ׳ילקוט יוסף׳ על הלכות סוכות והוא מקוה להספיק עד לשנה הבאה לסיים את הספר.

    הראש״ל שיבח במהלך הפגישה את נשיא המדינה שמקפיד דרך קבע לצטט ממקורות חז״ל ״הנוער היום ברובו מנותק מהמסורת וכאשר  נשיא המדינה מצטט פסוקים ומקורות חז״ל הוא מעורר בהם את הרגש היהודי״, הנשיא השיב לרב כי כנשיא מדינת ישראל הוא חש חובה להעמיק את התודעה היהודית בקרב הנוער, מדינת ישראל  והמסורת היהודית צועדים זה לצד זה סיים הנשיא.



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      כל הכבוד לאל המעיין ??

    2. 3

      מסורת לא מפסיקים