פניה לראש הממשלה לאפשר ליהודים להתפלל ביום כיפור בהר הבית

    הינכם מתבקשים להודיע את החלטתכם בנדון עד יום א' הקרוב, ז' תשרי התשע"ז 9.10.16 על מנת שיהודים המבקשים להתפלל בהר הבית יוכלו לערוך את ההכנות הנדרשות
    דוד קורצוייל 3 Comment on פניה לראש הממשלה לאפשר ליהודים להתפלל ביום כיפור בהר הבית

    אביעד ויסולי: "מבחינה חוקתית וחוקית – אין חולק כי ליהודים קיימת זכות מלאה להתפלל בהר הבית" ככל אדם אחר. תפילה היא זכות יסוד במסגרת חופש הדת והפולחן • ראש הממשלה נתניהו הצהיר פעמים רבות כי במדינת ישראל קיים חופש דת לבני כל הדתות

    הינכם מתבקשים להודיע את החלטתכם בנדון עד יום א' הקרוב, ז' תשרי התשע"ז 9.10.16 על מנת שיהודים המבקשים להתפלל בהר הבית יוכלו לערוך את ההכנות הנדרשות
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עוה"ד אביעד ויסולי פנה היום אל ראש הממשלה ואל השר לבטחון הפנים בדרישה לאפשר ליהודים להתפלל בהר הבית ביום הכיפורים.

    בפתח פנייתו הודיע ויסולי כי ביום ד' הקרוב "מתכוונים יהודים לעלות להר הבית ולהתפלל בו" לרגל יום הכיפורים שחל ביום זה. ו"ממשלת ישראל מתבקשת לאפשר זאת להם".

    הר הבית הוא המקום הקדוש ביותר לכל יהודי. ו"קדושתו מודגשת במיוחד ביום הכיפורים, בו התקיימה העבודה היחידה המותרת ביום הכיפורים – עבודת הכהן הגדול". ו"הוא גם המקום היחידי עלי אדמות בו יהודים יכולים לקיים את מצוות ההשתחוויה לה' ביום הכיפורים".

    עו"ד ויסולי טוען כי התפילה בהר הבית צריכה להיות מאופשרת לעולי הר הבית מכל הבחינות. מבחינה חוקתית, חוקית, משפטית ופוליטית, כפי שהוא מפרט בפנייתו אל ראש הממשלה.

    "מבחינה חוקתית וחוקית – אין חולק כי ליהודים קיימת זכות מלאה להתפלל בהר הבית" ככל אדם אחר. תפילה היא זכות יסוד במסגרת חופש הדת והפולחן. ראש הממשלה נתניהו הצהיר פעמים רבות לכל מדיניות העולם כי במדינת ישראל קיים חופש דת לבני כל הדתות. יש ליישם הצהרה זו גם לגבי יהודים, ובמיוחד בהר הבית – המקום הקדוש ביותר בעולם ליהודים.

    "מבחינה פוליטית – תפילת יהודים בהר הבית מחויבת על פי ערכי הליכוד וחוקתו. הממשלה הנוכחית היא ממשלה בראשות הליכוד, ותנועת הליכוד מצפה ממכם לנער מעלינו את גיבנת ה"סטטוס קוו" שקבעה מפלגת העבודה בהר הבית לפני 50 שנה. הגיע הזמן שהליכוד ילמד לשלוט, וישתית את מדיניות ממשלתו על ערכים לאומיים, במקום על ערכי מפלגות השמאל. אין זמן מתאים יותר לכך מיום הכיפורים הקרוב.

    ו"מבחינת משפטית – בג"ץ קבע למעלה מ-15 פעם כי ליהודים יש זכות להתפלל בהר הבית, וניתן להגביל זכות זו אך ורק במקרים חריגים. יתרת מכך, בג"ץ קבע כבר שלוש פעמים כי: "על הדרג המדיני, ולא על בית המשפט, לתת תוכן ומשמעות לקריאה ההיסטורית, 'הר הבית בידינו' " (בג"ץ 2955/07, בג"ץ 7128/96 ובג"ץ 9474/96). כעת זה מבחנו של "הדרג המדיני", קרי: מבחנכם.

    בסיום מכתבו מטעם המטה למען ארץ ישראל ופורום "נאמני ארץ ישראל בליכוד", גוף שמאגד של מאות חברי מרכז הליכוד, כתב ויסולי לראש הממשלה ולשר כי "הינכם מתבקשים להודיע את החלטתכם בנדון עד יום א' הקרוב, ז' תשרי התשע"ז 9.10.16 על מנת שיהודים המבקשים להתפלל בהר הבית יוכלו לערוך את ההכנות הנדרשות". וכי "העתק מכתב זה מועבר לפיקוד הבכיר של משטרת ישראל כדי שזו תוכל להתכונן לכך מבצעית".

    נזכיר כי לפי דעת רוב פוסקי דורנו, העליה להר הבית בזמן הזה אסורה.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      אסור לעלות להר הבית!!!!!!!!!!!!!!!!
      בגלל זה שנה שעברה היה הרבה פיגועים בעקבות העליה להר הבית!!!!! נא לא לעזור לה' לנהל את העולם ודבר זה ממש לא יעזור לאף אחד למהר את הגאולה! בטח לא מעשים כאלו!!!!! ממש אסור!!! ובטח שזה שופף אחר כך דם של יהודים!!!!! מה עם שפיכות דמים?????? בגלל זה נחרב בית המקדש הראשון!!!! זה אסור אסור אסור אסור אסור אסור אסור!!!!!!!!!!!!! לכל העדות והדעות!!!

      1. מה הקשר שבגלל זה נחרב בית המקדש הראשון????
        אני גם לא בעד, אבל מה הקשר??!!

        1. הקשר הוא שעליה לבית מביא לשפיכות דמים!!! ושפיכות דמים בגלל זה נחרב בית המקדש הראשון!!!! ולכן זה עוד יותר אסור!!!