- רדיו קול חי - -

הותר לפרסום • בחסדי שמיים סוכל פיגוע חמור של חיזבאלה בצפון

הותר לפרסום כי במסגרת פעילות משולבת של שירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל /ימ"ר צפון וצה"ל נעצרו במהלך חודש ספטמבר 16' מספר תושבי הכפר ע'ג'ר בחשד למעורבות בהברחת מטעני החבלה אשר נמצאו דרומית למטולה בתאריך 30 יולי 2016.

יוזכר כי בשנים האחרונות טופלו ע"י כוחות הביטחון מספר פרשיות במסגרתן אותר קשר בין צירי הברחות הסמים מלבנון לישראל לצירי החדרת אמל"ח. כך לדוג' בשנת 2012 אותרו 20 ק"ג C4, אירוע אשר הביא לגל מעצרים של ערבים ישראלים מאזור נצרת וכן של מספר תושבי הכפר ע'ג'ר אשר אותרו כמעורבים באירוע.

פעילות הסמים בדרום לבנון נשלטת ומנוהלת ע"י חזבאללה אשר פועל כל העת בכדי לקדם החדרת אמל"ח בצירי הסמים ובאמצעות סוחרי סמים ישראלים. במקרה דנן, האירוע סוכל ונעצרו כלל המעורבים.

מחקירת העצורים וכן מאיסוף מידע אודות הפעילות התקבלה תמונה לפיה מספר פעילים תושבי הכפר ע'ג'ר, ובראשם דיאב סעד ג'מיל קהמוז, עמדו בקשר עם גורמי חזבאללה ועל פי בקשתם מימשו הברחות לתוך ישראל מעבר לגדר הגבול עם לבנון, וכן פעילויות נוספות של איסוף מודיעין בעומק ישראל.

בתאריך 4 ספטמבר 2016 נעצר דיאב קהמוז: בחקירה עלה כי במהלך שנת 2016 עמד בקשר עם אביו, סעד קהמוז, סוחר סמים במוצאו מהכפר עג'ר אשר ברח ללבנון באוקטובר 2006 ומוכר כמי שמסייע לפעילות החזבאללה. מרכזיותו של סעד בפרשייה זו הינה בהיותו מתווך בין גורמי חזבאללה למשפחתו בע'ג'ר בראשם דיאב, הנחקר המרכזי.

סעד חיבר את בנו דיאב לגורמי חזבאללה. התקשורת בין השניים בוצעה בין השאר באמצעות דואר אלקטרוני מוצפן. בחודש מאי 2016 קיבל דיאב שני מטעני חבלה מחזבאללה בהברחת גדר, אותם הטמין במטע דרומית למטולה. כאמור, ב-30/7/16 מטענים אלו אותרו בשטח.

דיאב נתבקש על ידי חזבאללה לבצע פיגוע באתר בחיפה אותו יבחר. בהמשך לכך בחן דיאב אפשרות לבצע פיגוע במפעל בנשר, שיתף באמור את אחיו יוסף וג'מיל, ואף תכנן להסתייע באחרון למימוש הפיגוע. בפועל – הסכים דיאב לבצע את הפיגוע אולם העביר לחזבאללה נקודה חלופית למימוש – תחנת הסעה בצומת הכניסה לכפר טורעאן שבה לדבריו נוהגים בימי ראשון להתאסף חיילים רבים. דיאב אסף מידע אודות תחנת ההסעה והעביר את המידע לחזבאללה.

דיאב היה אמור באוגוסט 2016 לממש הברחה נוספת מול מפעיליו בחזבאללה. בחקירה נמסר אודות מעורבות נוספים בפעילותו, בהם שני אחיו – יוסף סעד ג'מיל קהמוז וג'מיל סעד ג'מיל קהמוז.

במהלך חודש ספטמבר 2016 נעצרו שישה תושבי הכפר עג'ר נוספים (בהם שני אחיו של דיאב) אשר עלו כמעורבים בפעילותו של דיאב מול ארגון חזבאללה:

1. עאדל אחמד חסן עוינאת, נעצר בתאריך 4 ספטמבר 2016:

מהחקירה עלה כי היה מודע לקשריו של דיאב קהמוז לחזבאללה וכי קיבל הצעה מדיאב לסייע לו בקשר מול חזבאללה וכן אודות פעילות הברחת סמים משותפת עם דיאב קהמוז ונוספים.
עוד עלה בחקירה כי בשנת 2007 העביר משקפת ראיית לילה לגורמי חזבאללה בהברחת גדר.

2. מוחסן מחמד גמיל קהמוז, נעצר בתאריך 4 ספטמבר 2016:

שימש כסייען של דיאב קהמוז, בין היתר רכש עבורו מחשב מבצעי לקשר מול חזבאללה וסייע לו בהעברת מסרים לחזבאללה באמצעות שליחת דוא"לים מוצפנים.

מוחסן סייע לדיאב קהמוז לחפש את התיק עם המטענים שהוטמן במטע הסמוך למטולה בשתי הזדמנויות ביולי 2016. עוד עלה כי היה מעורב בפעילות סחר בסמים יחד עם דיאב קהמוז ונוספים.

3. ממדוח כרים מוניף אברהים, נעצר בתאריך 12 ספטמבר 2016:

מהחקירה עולה כי סייע לדיאב קהמוז במספר מועדים להעביר מסרים לחזבאללה באמצעות שליחת דוא"לים מוצפנים. כן היה מעורב בפעילות סחר בסמים יחד עם דיאב קהמוז ונוספים.

4. יוסף סעד ג'מיל קהמוז, נעצר בתאריך 18 ספטמבר 2016:

מהחקירה עלתה מודעות מלאה לקשר של אחיו דיאב עם חזבאללה וסיוע לדיאב בפעילות שביצע עבור חזבאללה – בין היתר נסע עימו באחד המועדים לאיסוף מל"מ על תחנת ההסעה בכניסה לטורעאן, וכן נסע עם דיאב אל מחוץ לכפר לטובת העברה וקבלה של קבצים מוצפנים מחזבאללה, וסייע לדיאב בקבלת המטענים מחזבאללה. לאחר מעצרו של דיאב שרף יוסף את שני המחשבים ששימשו את דיאב לטובת הקשר מול חזבאללה.

5. ג'מיל סעד ג'מיל קהמוז, נעצר בתאריך 20 ספטמבר 2016:

עולה כסייען המרכזי של אחיו דיאב בפעילותו מול חזבאללה תוך מודעות מלאה לקשר ולמשימות שקיבל אחיו מהארגון. בחקירה נמסר כי סייע לדיאב מספר פעמים בהעברת מידע לחזבאללה, בין היתר העברת התמונות והסרטים שצולמו בצומת טורעאן.

עוד עלה כי שימש כנהג שהוביל את דיאב לנקודת ההברחה במספר מועדים שונים, בין היתר במועד קליטת המטענים (מאי 2016) וכן השמיד יחד עם אחיו יוסף, את שני המחשבים ששימשו את דיאב קהמוז לצורך ניהול הקשר מול חיזבאללה מחשש שאלו יתפסו ע"י כוחות הביטחון.

בתאריך 6/10/16 הוגשו ע"י פרקליטות מחוז צפון כתבי אישום חמורים נגד המעורבים .