משרד החינוך ילמד על נשים 'פורצות דרך' מיהדות ספרד

    איתי גדסי 4 Comment on משרד החינוך ילמד על נשים 'פורצות דרך' מיהדות ספרד

    התכנית כוללת 28 נשים פורצות דרך בהיותן מנהיגות, בעלות השפעה חברתית ומובילות בתחומן, בהן: הרבנית עדינה בר-שלום, המדינאית ואשת העסקים – דונה גרציה נשיא ועוד

    כיתה | אילוסטרציה
    20:42
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on בג"צ נגד עולם התורה: גדולי ישראל מגיבים בחריפות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משרד החינוך השיק תכנית חדשה "אור ממזרח" להעצמת תלמידות באמצעות לימוד על נשים פורצות דרך – יהדות מזרח וספרד.

    כבר בשנת הלימודים הנוכחית, תשע"ז, תחל התוכנית לפעול במערכת החינוך. התכנית פותחה על ידי היחידה לשוויון בין המינים במשרד החינוך ומציגה את דמותן, פעולתן ותרומתן של 28 נשים פורצות דרך – יהדות ספרד והמזרח.

    התכנית כוללת 28 נשים פורצות דרך בהיותן מנהיגות, בעלות השפעה חברתית ומובילות בתחומן, בהן: הרבנית עדינה בר-שלום, המדינאית ואשת העסקים – דונה גרציה נשיא ועוד.

    התכנית החדשה תהווה חלק משיעורי מחנך ותשולב לקראת טקסי בנות ובני מצווה, לקראת יום האישה הבין לאומי, במסגרת עבודת שורשים ועוד.

    התכנית היא חלק מיישום המלצות ועדת ביטון בנושא המגדר ומיועדת לכלל מערכת החינוך.

    שר החינוך נפתלי בנט: "במורשת יהדות ספרד והמזרח נשים היו מנהיגות ופורצות דרך, הובילו בשירה, ספרות, כלכלה ואומנות והיו לבעלות השכלה שהובילו שינויים חברתיים גדולים. אני שמח, כי במסגרת יישום המלצות וועדת ביטון נוכל לספר את סיפורן השלם. מעמדן של נשים אלו יילמד בצורה הראויה להן כמנהיגות, מובילות ופורצות דרך. הן פורצות דרך בזכות הכישרון שלהן, האמביציה שלהן והעשייה העשירה שלהן בתחומים הרבים. מערכת החינוך תמשיך לעסוק בהשלמת הסיפור ובכלל בתפיסה הנכונה והראויה של העצמת נשים"



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      נשמע מעניין מאוד!
      נפתלי בנט יכניס בחומר לימודים פרק על בר-שלום שהנה חברה במועצה הציבורית של יוזמת ז'נבה. בראשית אפריל 2011 חתמה על עצומה הקוראת לסגת מרמת הגולן, ובמקביל להקים בגבולות 67' מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים המזרחית. האם את כל זה יכניס בנט? ודאי שלא (בדיוק כמו שמן הסתם לא יכניס לחומר את דברי מרן שאמר על מפלגתו "זהו בית לא יהודי", הוא יביא רק את "השיגיה" בהקמת המכללה
      החרדית וכל מה שהרחיקה הרבה מעבר לכך בכל מיני מרעין בישין
      ובאשר לדונה גרציה נשיא, של נא נעליך מעל רגליך, חוצפן! דונה גרציה נשיא הייתה צדקת אשר עמדה בתקופתה לימין אחיה אשר בצרה ובשביה ופדתם והצליחה להציל רבבות ולהביאם למקום מבטחים, דונה גרציה פעלה מתוך פיקוח נפש, איך אתה מעז להצמיד לה את התואר הפרוץ והלא יהודי פורצת דרך?
      זהו שר החינוק של היהדות! נציג הערב רב בכבודו ובעצמו, אשר קם באחרית הימים יחד עם רבים קמוהו לסלף את הדת ולדחוק את השכינה תוך כדי מעשי התעמרות בציבור החרדי(כפי שכבר צפה בזהר הקדוש לפני אלפי שנים) ובחינוך החרדי!!!

    2. 3

      אל תדאגו! מועתת החכמים תחליט בדיוק איזה תכנים יכניסו ללימודים ותרגעו מה הלחץ שלכם?

      1. ???? אתה רציני או צוחק?? ואולי אתה בעצם מיתמם כי אתה מאלה שבאמת לא אכפת להם

    3. 2

      אתם באמת מאמינים שיכניסו תכנים שלא מקובלים על מועצת החכמים?