- רדיו קול חי - -

כהן: "שרה שנירר מתהפכת בקברה"; אשר:"אנחנו לא פחות רגישים"

מחזיק תיק החינוך סגן ראש עיריית ירושלים צביקה כהן התראיין הערב בראיון ראשון לאבי מימרן במהדורה המרכזית של 'קול חי' ואמר "אני גפני והרב מנדלסון למדנו באותה ישיבה בתקופות שונות, לבוא ולומר שאני מנסה להכניס להכניס התערבות זרה? מדובר על בנות ישראל צדיקות שיושבות בבית, הם לא שומעים לרבנים, בלית ברירה פנינו לזרועות הכוח, ולא יקום איזה בריון ויאמר אחרת מהרב אלישיב שפסק שחובה לקבל את הבנות הספרדיות."

"ראשי הסמינרים ביזו והשפילו את הבנות האלו. מי יתן את הדין שבאמצע חודש אלול בנות יושבות בבית, רק בגלל פוליטיקה זולה. שרה שנירר מתהפכת בקברה" אמר כהן בכאב.

והוא המשיך להלום: "אנחנו הספרדים מהווים נטל. שמעתי איזה ח"כ אשכנזי שאמר פעם שהחסידים לא מקבלים ספרדים, הם לא נושאים בנטל, רק אנחנו, הוא אמר, נושאים בנטל. אנחנו נטל?? אולי התקציב של משרד החינוך שאתם מקבלים יהיה נטל? כשמתייחסים אליך כנטל, זו דוגמא לכל מה שעומד מאחורי הבעיה הכאובה הזו".

מיד אחריו עלה ח"כ יעקב אשר שאמר כי אין לאף אחד בעלות על הזעקה. "אנחנו לא פחות רגישים מאף אחד, אנחנו לא נגד אף אחד ברור שלא אישי. הנושא הזה עם הרגישות והבעיות שבו לא יכול להפוך למשהו פומבי" אמר הח"כ הנמרץ.

הוא הוסיף ואמר כי "אנחנו ידענו שיש גדולי ישראל שהם המחליטים גם אם היו מריבות. גם שהייתי ראש עיר בבני ברק נלחמתי ולא הלכנו לפקיד החלוני שהוא יחליט כי יש גדולי ישראל". הוא תקף את ההורים ושאל: "מה זה ללכת לועדות?! הדבר הפך להיות בזאר פוליטי".

"אני חושב שהמקום שבו צריך לקבוע עם בת מתאימה לסמינר כזה או אחר – זהו ביתם של גדולי ישראל. יש נציגים ממפלגה מסויימת שרצו היישר לפקידים במשרד החינוך לפני שהם עברו בדרך אצל גדולי ישראל" דברי אשר.

לדבריו, "אנחנו לא יכולים להכניס את מנהלי הסמינרים לעניין, רק גדולי ישראל יכריעו".