הכנסת מפרסמת מכרז "דרושים" המותאם לאנשים עם מוגבלות שכלית

    הטופס הרגיל, אותו ממלאים מועמדים למשרות בכנסת הפך למונגש, והוא כתוב בשפה מתאימה, פשוטה, שאמורה להקל על המועמד או המועמדת להבין את הליך מילוי הטופס
    איתי גדסי 1 Comment on הכנסת מפרסמת מכרז "דרושים" המותאם לאנשים עם מוגבלות שכלית

    כתוצאה מכך, מספר העובדים עם צרכים מיוחדים בכנסת צפוי לגדול בכ-25%; יו"ר הכנסת אדלשטיין: "מקווה שרבים ילכו בעקבותינו"

    צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת
    הטופס הרגיל, אותו ממלאים מועמדים למשרות בכנסת הפך למונגש, והוא כתוב בשפה מתאימה, פשוטה, שאמורה להקל על המועמד או המועמדת להבין את הליך מילוי הטופס
    20:09
    28.03.24
    מוטי הלפרין No Comments on דרמה: בג"צ שולל באופן מיידי את תקציבי הישיבות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הכנסת מפרסמת היום מודעת "דרושים" המיועדות לאנשים עם מוגבלות קוגניטיבית או שכלית. מדובר ב-5 משרות לתפקידי סיוע מנהלי בכנסת שירחיבו את פרויקט העסקתם בכנסת של אנשים עם צרכים מיוחדים מ-20 ל-25 עובדים: מזכיר מסייע באחת מוועדות הכנסת, סדרן מסייע, עובד מסייע בתחום "כנסת ירוקה" ושליח מסייע. מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ חתם על המכרז יוצא הדופן והוא יצא היום לדרך.

    באופן ייחודי, אשר ככל הנראה אין לו אח ורע בעולם, נוסחו טופסי המכרז לאחר עבודת מטה מקיפה של אגף בכיר משאבי אנוש בכנסת יחד עם המכון להנגשה קוגניטיבית, כך שיותאמו לאנשים עם מוגבלות שכלית או קוגניטיבית, להם מיועד המכרז.

    הטופס הרגיל, אותו ממלאים מועמדים למשרות בכנסת הפך למונגש, והוא כתוב בשפה מתאימה, פשוטה, שאמורה להקל על המועמד או המועמדת להבין את הליך מילוי הטופס.

    לדוגמה: במקום הדרישה לציין "אזרחות נוספת", נכתב בטופס המותאם: "אם אתה אזרח של מדינה אחרת, תכתוב את השם של המדינה". במקום "שם האב": "איך קוראים לאבא שלך?". עוד נכתב בטופס המותאם: "אתה צריך לרשום את מספרי הטלפון שבהם אפשר להתקשר אליך. תרשום לפחות מספר טלפון אחד", וכן מופיע פירוט איך לשלוח את שאלון המועמדות לעבודה ומה צריך לעשות אם לא מקבלים תוך שבועיים תשובה מהכנסת.

    בשנים האחרונות מועסקים בכנסת 20 עובדים עם מוגבלות. בקבוצה זו יש כאלה הלוקים בתסמונת דאון, אוטיזם וכן חמישה משוקמים של משרד הביטחון עם אחוזי נכות גבוהים. בעבר הועסקו עובדים אלה במסגרת התקשרות עם עמותות תומכות המפעילות תוכניות שיקומיות, אולם לפני כמה שנים הוענק להם מעמד של עובדי כנסת לכל דבר. העובדים מועסקים במחלקת הדפוס, ביחידת הסדרנים, במרכזיית הכנסת, בעבודות מזכירות ביחידות השונות, בחלוקת דואר לח"כים ועוד. הכנסת היא זוכת פרס קרן של”ם לשנת 2011 עבור פעילותה לשילוב אנשים עם פיגור שכלי בתעסוקה.

    יו"ר הכנסת, יולי יואל אדלשטיין, אמר כי מדי יום הוא חש גאווה עצומה כאשר הוא צופה בעבודה הברוכה של אנשים עם מוגבלות בכנסת. אדלשטיין אמר: "אני מאמין שהצלחת הפרויקט, שכבר הפכה לשם דבר, תיתן תמריץ למשרדי ממשלה וגופים ציבוריים נוספים ללכת בעקבות הכנסת. רק במושב האחרון חוקקה הכנסת חוק המחייב מעסיקים להעסיק אנשים עם צרכים מיוחדים, ואנחנו לא רק נאה מחוקקים אלא גם נאה מקיימים. ככל שרק נוכל, נרחיב עוד את הפרויקט בכנסת".



    1 תגובות

    מיין תגובות