- רדיו קול חי - -

הרב הבלין: "פחדתי שהם ירביצו, זה חילול ה' מאין כמוהו"

בוקר לאחר האירוע החמור בו הותקף בידי קיצוניים, מתאר רבה הראשי של קריית גת למוטי לביא את הדרמה שעברה עליו ועל רעייתו. "אתמול דפקו לי בדלת – בדר"כ אני פותח בלי לבדוק – ואני רואה קבוצה של אברכים. ישר הבנתי שהם רוצים משהו, אמרתי להם: 'אני לא מעוניין לדבר אתכם'. רציתי לסגור את הדלת, הם לא נתנו לי ופרצו לתוך הבית. פחדתי שהם ירביצו, לא ידעתי מה הם יעשו".

בכך החל אירוע חמור, בו הותקף רב בישראל על ידי קבוצת קיצוניים, שחלקם נעצרו מאוחר יותר ע"י המשטרה. הרקע לאירוע: הסכם שהלך והתגבש בין ישיבות חב"ד לצה"ל, שיאפשר את המשך יציאת ה'תמימים' לשנת לימודים בבית מדרשו של הרבי בקראון הייטס, ובו רואים קיצוני 'נטורי קרתא' ו'הפלג הירושלמי' צעד חמור של הכרה בצבא הגנה לישראל ועידוד הגיוס אליו.

"אשתי חשבה שהם יראו אשה אולי הם יברחו – גם זה לא עבד עליהם", המשיך הרב משה הבלין לתאר ב'מהדורת הבוקר' של 'קול חי'. "הם התחילו להשתולל ולצעוק, ולזרוק פשקווילים בכל מיני טענות שאני מקבל כסף על כל בחור שאני מגייס, כאילו אני בכלל מגייס, כל מיני דברים כאלה, ממש שמות גנאי וביזוי, אשתי אף פעם לא הייתה רגילה לזה והיא ממש התעלפה, והגיע אמבולנס לקחת אותה".

כשהתבקש להתייחס לטענות המפגינים האלימים, אמר הרב: "תאמין לי שאני לא יודע מה הם רוצים, ומאיפה בכלל מגיע הדבר הזה… אני לא מבין, קודם כל: מה להם להתערב בענייני חב"ד? – לחב"ד יש בית דין רבני חב"ד, שהרבי קבע חד משמעית שהם הקובעים בכל ענייני חב"ד. מה להם ולחב"ד?! ואם חב"ד לא הולכת בתלם שלהם – מותר להם לעשות מה שהם רוצים? מה בכלל הקשר? הרי לשיטתם חב"ד בכלל ציוניים, מה הקשר שלהם פה?".

גם על הגורל שנפל בחלקו "לזכות" לביקור המפגינים – דווקא הוא מתוך כולם – התייחס הרב הבלין: "אני לא יודע מי הסית אותם ולמה הם באו אליי דווקא, מה הם רוצים ממני, אני הייתי בסך הכל אחד מראשי הישיבות שככבר מנהלים מו"מ לא מהיום – כבר חמש שנים – עם הצבא. זה היה עם הרב אשכנזי, ועם הרב כץ, עם כולם, וגם ההחלטות האלו ישבו עליהן בי"ד רבני חב"ד, חקרו ובדקו, עצרו כמה פעמים את המו"מ, אני לא יודע למה". הוא העלה השערה, לפיה "אולי אני שנתפס כראש ישיבה, אז הם חושבים בגלל שיש לי ישיבה אז אולי אני מרוויח כסף מזה, כל הזמן כסף כסף וכסף, אין שום אגורה אחת בסיפור הזה, אין שום דבר".

הנושא שחזר על עצמו שוב ושוב בדברי המפגינים, היה טענה בדבר כספים שהרב הבלין מקבל, תמורת "גיוס" בחורים לצבא, טענה שהרב מתקשה להבין מהיכן צצה: "שקר גס מצוץ מהאצבע שום אגורה לא קיבלו ולא יקבלו", הוא אומר.

יותר מכל, בוקעת מקולו של הרב הבלין הדאגה לאשתו, שבעקבות המקרה התעלפה, ואושפזה בבית חולים. "מה שמאד כאב לי זה על הרבנית, היא מאד רגשית. בכלל, מילא אני, עוד מחוג הירושלמים, שמעתי כבר דברים כאלו, אבל היא בכלל לא שייכת, היא בכלל אין לה את המושגים האלה, לא ראתה דברים כאלה, פתאום מתנפלים בצורה כזאת. כשהיא התעלפה לקחתי את זה מאד קשה".

"זה חילול ה' גדול בעיר", הוא מסיים בכאב, "כרב העיר, כולם מכירים אותי. כולם באו וצעקו עליהם 'מה אתם רוצים'?, הם לא מבינים מה קורה פה. מילא בתוך ערים חרדיות זה כבר מקובל, אבל כאן, אני לא גר בקריה חרדית, במקום חילוני, אני גר בשכונה חילונית, כל הרחוב היה מלא, כולם הסתובבו ואמרו 'הם לא רציניים', 'מה הם כותבים דברים כאלה על הרב' – זה חילול ה' מעין כמוהו".

/wp-content/uploads/2016/09/הבלין.mp3 [1]