מבקר המדינה: טור ביקורת שבועי • הקשרים הלא ברורים

    אין ספק שאנשים עושים טעויות והחלטות לא נכונות. אפשר בהחלט לומר שיש לא מעט נשמות-טובות בלשון סגי נהור שימהרו לשפוט את הטועים וגם לדון אותם בחומרה חריגה ביותר כל זמן שהדבר לא קרה לשופטים שמעולם לא מונו
    אריאל שרפר No Comments on מבקר המדינה: טור ביקורת שבועי • הקשרים הלא ברורים
    מגיש ועורך החדשות, אריאל שרפר
    אין ספק שאנשים עושים טעויות והחלטות לא נכונות. אפשר בהחלט לומר שיש לא מעט נשמות-טובות בלשון סגי נהור שימהרו לשפוט את הטועים וגם לדון אותם בחומרה חריגה ביותר כל זמן שהדבר לא קרה לשופטים שמעולם לא מונו
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ככל שהדברים הופכים מסובכים יותר כך גדל הצורך להסביר אותם. הבעיה היא שלא תמיד יש בכוחו של האדם להבין את כל מה שקורה ולפיכך הוא ממהר למצוא את ההסבר הראשון שנראה לו הגיוני. ההחלטה הנמהרת הזו הובילה לאורך ההיסטוריה לכמה טעויות מאד לא הגיוניות- אבל זה לא שיעור בהיסטוריה וגם לא שיעור בכלל.

    זוהי רק דוגמא מהחיים לכך שהצורך האנושי בסיפוק מידי של הסברים לדברים מורכבים ולא מובנים-גורם לפעמים לתקלות חמורות שהולכות ומשתרשות לכדי השקפות עולם ואורחות-חיים שיתכן שהאנושות הייתה מסתדרת מצוין בלעדיהם.

    אין ספק שאנשים עושים טעויות והחלטות לא נכונות. אפשר בהחלט לומר שיש לא מעט נשמות-טובות בלשון סגי נהור שימהרו לשפוט את הטועים וגם לדון אותם בחומרה חריגה ביותר כל זמן שהדבר לא קרה לשופטים שמעולם לא מונו. אבל משפט נכון לא פחות הוא שאין אפשרות להאשים כל פעם בכל תקלה שקורית את אותם הגורמים רק בגלל שאין משהו יותר-טוב לעשות באותו הרגע.

    אז תרשו לי להמליץ על משהו שכן כדאי לעשות בכל רגע- בעיקר אם אתם מאמינים שאין דבר כזה "סתם בלי סיבה"- ולהציע לכם לנסות למצוא את הקשרים הלא ברורים שבין כל הדברים.

    הנה לכם כמה משפטים שלכאורה לא נראים קשורים- אבל אולי הם דווקא כן:

    מבנה תת-קרקעי קרס בתל-אביב בתחילת השבוע וחברים ברשימה המשותפת מאשימים את המדינה בבניה רשלנית ומסוכנת.

    20160905_130944-1-840x440c

    ראש הממשלה נתניהו מצהיר בהולנד שבנית ישובים ביהודה ושומרון אינה פוגעת בתהליך השלום- אלא הפלסטינים שמסרבים להכיר בישראל כמדינת העם היהודי.

    אותו ראש ממשלה מורה בסוף השבוע שעבר לבטל את עבודות-רכבת ישראל בשל חילול-שבת מיותר.

    בג"ץ פוסק כמעט שבוע אחר-כך כי לאותו ראש-ממשלה אין סמכות לבטל את עבודות-הרכבת וההכרעה בעניין עוברת לסמכות שר-העבודה והרווחה שמסתבר שהוא היה ממונה על כך תמיד.

    עוד דמות בכירה בשלטון המקומי מסתבכת משפטית בעניינים שברומו של נדל"ן – ומוצאת עצמה על ספסל הנאשמים בבית המשפט ובחדרי חקירות ומעצרים במקום בלשכה מרווחת לשם נשלחה במשך כמה שנים טובות על-ידי ציבור שסמך עליה ובחר בה יותר מפעם-אחת.

    ליצן-חצר אמריקני שהרבה פרשנים חשבו שהוא בדיחה לא ממש מוצלחת מצליח לסגור פער גדול בסקרים אחרי כמה תגובות לא מוצלחות שחוללו הוריקנים קטנים ולעומתו היריבה שלו שמומחים ועשירים שתמכו בה היו בטוחים שבעלה כבר מתאמן על המנון ארצות הברית בגרסת הסקסופון לטקס ההשבעה של אשתו- הולכת ומסתבכת בשל פרשה שחשבה שהסתיימה אך מסתבר שהיא אינה מפסיקה לייצר כותרות ולהרוס לאותה מועמדת לנשיאות את הבריאות (כשהיא כמובן טוענת שזו שמועה זדונית של יריבה בעל השם הדומה לחצוצרה).

    דונאלד טראמפ

    ואם תשאלו מה הקשר בין כל המשפטים האלה- אוכל להציע את תשובתי לעניות דעתי: מדהים איך אנשים שאינם מוכנים להכיר בישראל כמדינה יהודית ממהרים להאשים את אותה מדינה בכל מה שלא טוב כשזה מתאים להם, מעניין איך לראש-הממשלה תמיד יש את מי להאשים או על מי לגלגל אחריות ובכל-זאת תמיד כולם מאשימים דווקא אותו.

    מוזר שאנשים שאחראים על דברים גדולים נופלים דווקא בגלל הדברים הקטנים, וקצת מטריד שיש אנשים שנפסלים מראש בלי שניתנת להם הזדמנות להוכיח את עצמם ומה שאולי עוד יותר מטריד זה שאותם אנשים בדרך-כלל מצליחים להדהים את כולם בשל מוטיבציה שאינה ניתנת לעצירה להוכיח שהם לא פחות ראויים מכל אדם אחר שמאמין שהוא יכול לשנות את העולם.

    נתניה בניינים דירות

    הארץ שאנו חיים בה וגם העולם הגדול שאנחנו שומעים עליו דברים מדהימים ולפעמים גם לא הגיונים מלאים בקשרים בלתי-נראים שרוב בני האדם שטרודים בענייניהם לא מצליחים להבין. ואתם יודעים מה? אולי טוב שכך.

    ציטוט מדו"ח מבקר המדינה לחודש אלול:

    "בשלב מסוים אחרי דרך ארוכה(שעם הנצח לא מפחד ממנה) מגיעים לשער-ארמון גדול ונעול בלי להרגיש שבדרך, בין כל הטפסים המכשולים והעסקנים- לא שמנו לב שהארמון ריק כרגע והמלך בכלל בשדה. מחכה לנו שנפסיק למלא טפסים ולהבטיח הבטחות- ונתחיל לקיים" (טור מבקר המדינה, ה אלול תשע"ה 20/08/15)



    0 תגובות