- רדיו קול חי - -

גואטה "קורא למוסדות האשכנזים לא לקבל אף בת ספרדית"

חברי כנסת הזועקים מרה על אפליית תלמידים ותלמידות ספרדיים – כבר שמענו לא מעט. אך לח"כ יגאל גואטה יש פתרון בלתי שגרתי לסוגיה. "אני קורא למנהלי המוסדות האשכנזים לא לקבל אף בת ספרדית", כך גואטה.

"אם מוסדות החינוך האשכנזיים יואילו בטובם להפסיק לקבל ספרדים וספרדיות – הכל יהיה בסדר גמור", אומר ח"כ גואטה בראיון ל'מהדורת הבוקר' עם בצלאל קאהן. "האשכנזים ילכו למוסדות שלהם, הספרדים לשלהם, ושלא יעשו לנו טובות ושלא יתסיסו לנו בעיות. הם אשמים כי במידה מסוימת הם לוקחים את השמנת של השמנת של הספרדים".

"אני משתמש ברדיו שלך להגיד למנהלי המוסדות לא לקבל אף בת ספרדית. יש לך היום ארבעה סמינרים לתפארת בבני ברק, תעשו טובה אל תקבלו תנו לנו יש לנו בחורים ובנות לתפארת".

דווקא מפי חבר הכנסת שלא מפורסם בשתיקתו או בנצירת לשונו, נשמעה ביקורת מרומזת על ההתנהלות הרועשת סביב משבר השבת. "אני מצפה שכולם ירגיעו את הרוחות, ובטח ובטח לא יעשו סיבובים פוליטיים על חשבון השבת. את העניינים הפוליטיים שיניחו בצד וישמרו אותם להזדמנות אחרת".

"לא כל אחד צריך להשמיע את קולו, רק בשביל להשמיע את קולו. אני חושב שראוי ומכובד שהדברים יסודרו בהסכמה ובהבנה, עם פחות רעש, וכן, גם עם פחות רעש תקשורתי יעשה רק טוב לכבוד השבת. כשמכניסים פוליטיקה לפנים – אתה רואה שנוצרים רק בעיות".

המשך הראיון המרתק נסוב סביב סוגיית החרדים בתקשורת, והצעת החוק שהגיש, לפיה יחויב תאגיד השידור הציבורי לקלוט אליו יותר מזרחיים וחרדיים. בין לבין, "השחיל" גואטה: "אני חושב למשל שרדיו 'קול חי' דווקא נהנה מזה. 2 המהדורות שלכם – בבוקר ובערב – מוגשים ע"י מזרחיים וזה עושה לכם רק טוב… דרך אגב, שמעתי שיש לכם כתב פוליטי מזרחי והוא גם עושה לכם רק טוב…".

האזינו לראיון המלא:

/wp-content/uploads/2016/09/גואטה.mp3 [1]