זוועה בכבישים: 1520 הרוגים בתאונות דרכים מאז 2012

    אם היו נהרגים במלחמה או פיגועים 357 בני אדם בשנה ו 1520 בחמש שנים, האם לא היו מקימים ועדת חקירה ממלכתית לחקירת טיפול הממשלה בנושא?
    אבי יעקב No Comments on זוועה בכבישים: 1520 הרוגים בתאונות דרכים מאז 2012

    הבעיה המרכזית שיש להתייחס אליה היא ההרוגים מתאונות דרכים ולא בעיית הפקקים ומחול השדים סביב עבודות הרכבת בשבת, בשעה שמדובר באשליה בלבד, המסיטה מן העיקר לתפל • מדוע קוצץ תקציב הרשות לבטיחות בדרכים ב 60%

    אם היו נהרגים במלחמה או פיגועים 357 בני אדם בשנה ו 1520 בחמש שנים, האם לא היו מקימים ועדת חקירה ממלכתית לחקירת טיפול הממשלה בנושא?
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נושא התחבורה הציבורית עומד בימים אלו בראש סדר היום הציבורי בישראל. משנת 2012 ועד היום עלה בצורה מתמדת מספר ההרוגים בתאונות דרכים מדי שנה. מדי יום ממשיכים להיהרג אנשים חפים מפשע המשלמים באופן אישי את מחיר ההזנחה בטיפול בנושא הבטיחות בדרכים.

    משנת 2008 מתבצע קיצוץ משמעותי בהיקפי התקציבים הייעודיים בתחום הבטיחות בדרכים.

    הרשות לבטיחות בדרכים קוצצה בתקופת הממשלה הנוכחית מ: 550 מלש"ח בשנה ל – 220 מלש"ח ב 2016, 40% מהתקציב המקורי.

    דן בן יהודה, מומחה לבטיחות בדרכים ומרצה בתחום, דובר מומחה מטעם עמותת "פני הארץ", מציין כי הבעיה המרכזית שיש להתייחס אליה היא ההרוגים מתאונות דרכים ולא בעיית הפקקים ומחול השדים סביב עבודות הרכבת בשבת, בשעה שמדובר באשליה בלבד, המסיטה מן העיקר לתפל. מצב התחבורה בישראל והתמודדות עם תאונות דרכים, לקוי ביותר ומשרד התחבורה, הנושא אחריות ישירה לתחום אינו פועל בנושא באופן ראוי. ניכר כי לא הופעל שיקול דעת בנושא והשלכותיו על הציבור על ידי הממשלה כולה. מספר ההרוגים הגבוה מצריך התערבות ממשלתית מידית וחקירה, מדוע המצב הדרדר בשנים האחרונות.

    עוד הוסיף בן יהודה, כי הנזק הכלכלי הנגרם לכלכלת מדינת ישראל מהעלייה בתאונות הדרכים הוא של כ 15 מיליארד ש"ח בשנה.

    בן יהודה שואל מדוע קוצץ תקציב הרשות לבטיחות בדרכים בין תקופת השר הקודם לשר הנוכחי ב 60%.

    מה יחסו של השר הנוכחי למלחמה בתאונות הדרכים? האם השינוי במדיניות והזנחת הרשות לבטיחות בדרכים, משרד החינוך אגף זה"ב ומשטרת התנועה (טיפול בגורם האנושי), הם שיקול דעת מוטעה שהביא לעלייה במספר ההרוגים?

    מדוע קיימת עליה מאז 2012 במספר ההרוגים בתאונות דרכים במדינת ישראל? האם יש קשר בין הפגיעה בתקציב לבין שינוי המגמה.

    מדוע קוצץ תקציב מטות הבטיחות בדרכים של כל הרשויות המקומיות בישראל במעל 70%.

    מדוע קוצץ התקציב של משטרת התנועה ב – 50%.

    מדוע קוצץ תקציב משרד החינוך אגף זה"ב ב – 40%.

    מה עשתה הממשלה באמת עם דו"ח ועדת הכלכלה בנוגע למלחמה בתאונות הדרכים. האם רוה"מ אכן יעמוד בראש ועדת שרים?

    אם נתוני ההרוגים היו של מלחמה מול אויב חיצוני ולא הרוגים מבית, האם הממשלה הייתה מתייחסת למלחמה באותו האופן.

    אם היו נהרגים במלחמה או פיגועים 357 בני אדם בשנה ו 1520 בחמש שנים, האם לא היו מקימים ועדת חקירה ממלכתית לחקירת טיפול הממשלה בנושא?



    0 תגובות