כך הרפורמים השתלטו על בתי הספר הממלכתיים

    איתי גדסי 5 Comment on כך הרפורמים השתלטו על בתי הספר הממלכתיים

    פרסום ראשון • אגף 'מורשת' במשרד החינוך הממונה על הנחלת היהדות בבתי הספר הממלכתיים, משתמש בעמותות רפורמיות וקונסרבטיביות • לא תאמינו: מי הכין את החומר הנלמד בבתי הספר הממלכתיים • וגם: החוזה שחשף הכל • כל הפרטים

    משרד החינוך צילום: אוראל כהן, פלאש 90
    12:27
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on איך מגיעים לפסח ברוגע: דיתי וינשטיין מגלה את הסודות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרסום ראשון: אגף 'מורשת' במשרד החינוך הממונה על הנחלת היהדות בבתי הספר הממלכתיים, משתמש בעמותות רפורמיות וקונסרבטיביות הפועלות ליצור "יהדות ישראלית" חדשה בשיטה רפורמית.

    על פי חוזה שנחתם בשנה שעברה, לביצוע בשנת 2016, מכון שלום הרטמן – מכון לחינוך, להגות, לפיתוח ולהכשרה של מובילי שינוי בארץ ובעולם היהודי – יספק למשרד החינוך שירותים להפעלת "תוכנית בארי" לקידום לימודי היהדות, במטרה לחולל שינוי בתרבות בתי הספר ובאורח החיים בהם.

    גורמים המעורים בנושא טענו לאתר 'קול חי' כי בחוזה שעלותו כ-5 מיליון ₪, אף נכתב כי מכון הרטמן ישמור על סודיות ולא יציג את השירותים הניתנים על ידי המכון כאלו שלמשרד החינוך יש חלק בארגונם, אך במכון דוחים את הטענה בתוקף, ולדבריהם, ההסכם עם משרד החינוך לא סודי, לא כולל שום סעיף המחייב לשמור על סודיותו, וכי מדובר בסעיף סטנדרטי לכל חוזה עם ספק שירותים, שבו הספק מתחייב מול המזמין (משרד החינוך במקרה הזה) לשמור על סודיות כל מידע שאליו נחשף מתוקף החוזה.

    בנוסף, באתר האגף למורשת של משרד החינוך, מובא פתיח לתוכנית בארי להתחדשות יהודית, שם נכתב כי "לראשונה מאז פרסום דו"ח שנהר קורא משרד החינוך להתמודדות מקיפה ומעמיקה עם הסוגיה של עיצוב זהות יהודית-ישראלית אצל לומדי המערכת הממלכתית- יהודית בראייה כוללת".

    במכון "אספקלריא" לענייני דת ומדינה ערכו מחקר והפיצו חוברת העוסקת בהשתלטות/התערבות תכנים ותכניות רפורמים/קונסרבטיבים בתכנית לימודי יהדות של משרד החינוך עבור בתי הספר הממלכתיים. שם מציינים כי "התנועות הרפורמיות והשמאל הישראלי משקיעים משאבים רבים בשינוי ומחיקת היהדות המקובלת מדור דור. דרך פעולתם היא: בנייה מחדש, בצורה מתוחכמת, biographing-re (שכתוב הזהות) ויצירת זהות יהודית ישראלית חדשה, רפורמית, הכופרת בנאמנות לדברי חז"ל. סיפורי הכיסוי הינם – התחדשות יהודית, יהדות פלורליסטית, ריבוי גוונים, יהדות ישראלית, אורתודוקסיה שוויונית".

    במכון "אספקלריא" מסכמים את התוכניות הכוללות תכנים בעלי מגמה רפורמית:

    תכניות הלימוד בנושא בר מצווה בבתי הספר. תוכנית שנכתבה ע"י התנועה הרפורמית. תכנית "תלמים". בתכנית זו מנחה מטעם התנועה הרפורמית משולב בשלבים השונים של העשייה החינוכית בבתי הספר ומקדם את השיח היהודי ערכי ברוח ליבראלית ופלורליסטית.

    תכנית ארץ אהבתי- בין עם לארצו. נכתבה ע"י התנועה הרפורמית. העוסקת בזיקה שבין עם ישראל לארץ ישראל, ומאושרת ע"י משרד החינוך. תכנית "אדברה נא שלום". נכתבה ע"י התנועה הרפורמית. תכנית לימודים זו הינה בנושא חינוך לסובלנות וקיום משותף על מנת לקדם ערכים ושיח הומניסטי ודמוקרטי. תכנית לימודי תושב"ע של משרד החינוך, המתמקדת בנושאי יחיד וחברה. נכתבה ע"י מכון שלום הרטמן המזוהה עם מגמות רפורמיות.

    תכנית הגברת לימודי היהדות של משרד החינוך – "תרבות יהודית וישראלית". אמר ראש וועדת המקצוע של תכנית זו: "הרעיון הוא, שהרעיונות שיש בהם פיתוח של יסודות הומניסטיים, בעצם יאזנו את הממדים הפרובלמטיים שישנם בתנ"ך".

    תגבור לימודי יהדות במסגרת משרד החינוך, של רשת בתי ספר תל"י (תגבור לימודי יהדות). נכתב ע"י מכון שכטר הקונסרבטיבי.

    תכנית "גיל מצוות" של משרד החינוך. בתכנית זו קיימת אופציית בחירה בין מספר אפיקים: המטה לתרבות ישראל ומורשתו, קרן תל"י (קונסרבטיבים), המדרשה באורנים, ארגון חינוך ישראלי (פלורליסטים), התנועה ליהדות מתקדמת (רפורמים).

    ספריית פיג'מה, בשיתוף משרד החינוך. ספרונים המחולקים לכל ילד בגני הילדים, הכולל מוטיבים נוצריים ובניית יחס מזלזל בחז"ל. בהנחיית קרן תל"י (קונסרבטיבים).

    לאחר פירוט התוכניות במשרד החינוך, מציינים במכון אספקלריא ומסבירים כי: "ילדי הציבור החילוני והמסורתי בבתי הספר הממלכתיים, נחשפים ואף עוברים במידה מסוימת מהלך של שינוי הזהות היהודית ויצירת נרטיב חדש ליהדות ע"י התנועה הרפורמית וגרורותיה, בחסות משרד החינוך. אע"פ שבציבוריות הישראלית, מספר החברים בתנועות אלו הינו אפסי. בכך, נעשה עוול לחלק גדול של הציבור החילוני והמסורתי, שלא עלה על דעתו שילדיו יחשפו למגמות אלו".

    "השקפות ארסיות אלו ביחס ליהדות, המועברות דרך מערכת החינוך, מהוות נדבך חשוב במערכה הכללית המתנהלת לטשטוש זהותה היהודית של מדינת ישראל ויצירת זהות חדשה ליהדות", הוסיפו.

    משרד החינוך אישר את הדברים לאתר 'קול חי' ומסר בתגובה כי "מדובר במזין שנחתם במשרד החינוך לפני כשבע שנים, עוד בתקופת שר החינוך גדעון סער".

    "עם כניסתו של השר בנט לתפקיד הוא הורה לבצע שינויים בתפיסת הלימודים בכל הנושא של יהדות בדגש על הכנסת ערכים יהודיים נוספים. את הביטוי המשמעותי לכך ניתן לקבל בהחלטות ועדת ביטון להכנסת לימודים על גדולי התורה של הציבור הספרדי ביניהם הרב עובדיה יוסף. בנט אף הנחה לכתוב תוכנית רחבה של הכנסת תכנים יהודיים לבתי ספר ממלכתיים", נמסר.

    מלשכת סגן שר החינוך מאיר פרוש נמסר לאתר 'קול חי' כי "הופתענו לראות את זה. הנושא בבדיקה מול הגורמים המקצועיים במשרד".

    ממכוו הרטמן נמסר: ״המיזם המשותף של משרד החינוך ומכון הרטמן נחתם לראשונה בתקופתו של שר החינוך גדעון סער ופועל בהצלחה מרובה מזה 7 שנים. לאורך כל התקופה פועל מכון הרטמן בהתאם לדרישות ויעדי משרד החינוך, ותחת פיקוחו הצמוד, להעמקת זהות יהודית ישראלית בבתיה׳ס הממלכתיים בישראל״.

    לתחקיר המלא הקליקו כאן



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      כואב הלב . אותנו להלעיט בכפיה את כל השטויות שלהם וכל זה תמורת תמיכה כספית ולא ייתכן אחרת . אך את ה"מורשת" שלנו המקובלת ולא מעורערת ואדרבא ככל שמנסים לערער אותה מתחזקת המציאות שלנו . את זה לא בכפיה רק אם רוצים . למודי ליב"ה שאין בה רצו לכפות אך יהדות חלילה . זמן משיח אין לנו אלא להתפלל לבורא עולם שישיב לב אבות על בנים ולב בנים על אבותם ובמהרה יביא לנו את משיח צדקנו בקרוב ממש .

    2. 4

      כואב הלב . אותנו להלעיט בכפיה את כל השטויות שלהם וכל זה תמורת תמיכה כספית ולא ייתכן אחרת . אך את ה"מורשת" שלנו המקובלת ולא מעורערת ואדרבא ככל שמנסים לערער אותה מתחזקת המציאות שלנו . את זה לא בכפיה רק אם רוצים . למודי ליב"ה שאין בה רצו לכפות אך יהדות חלילה . זמן משיח אין לנו אלא להתפלל לבורא עולם שישיב לב אבות על בנים ולב בנים על אבותם ובמהרה יביא לנו את משיח צדקנו בקרוב ממש .ק

    3. 3

      גיבוב של שטויות. ספריית פיג'מה לא קשורה לנוצרים ולא לקונסרבטיבים ולא לתל"י. הפיקוח של הממלכתי דתי יושב בוועדה שבוחרת את הספרים ומאשר הכל.

      1. מי שעומד בראש הוועדה המאשרת הם קרם תל"י של הקונסרבטיבים.
        כמו כן יושבים שם נציגי הקרן החדשה לישראל. הפיקוח של הממ"ד מתנער מהפיג'מה.

    4. 2

      משרד שבראשו דתי וסגנו חרדי. משמש סוכנות של הנוצרים אויבי היהדות בתוך החדר מקבלים תקציבים לפיתוח נשקם. והחרדי והדתי שומרי השכר טוענים לא ידעתי לא ראיתי לא קראתי לא חתמתי. אבל משכורת קיבלתי ותואר קיבלתי ומאבטח קיבלתי וכבוד קיבלתי ורכב קיבלתי. המלחמה שאמרו לא בטילים. אלא ברוח. יוחלפו נבערים אלה לאלתר בתלמידי חכמים. לא רואים אתם את דרך פעולתם עוד עז עוד דונם יש להם את מרפסת בנט עכשיו בונים לה לקוחות אלה שבכיתה א יעשו בר מצוה במרפסת ויוטבלו לנצרות במקווה של ישראל. אלה האויבים המהרסים השועלים הגדולים צאצאי גרי אריות סוכנים של רומי אויבי. ה'ומשיחו.הגדולים ביותר והאכזרים שבהם כופרים בכל מתוך הבית בצייד בפיהם יימח שמם וזיכרם של אויבי. ה' אלא. המסוכנים ביותר גונבי דעת ליסטים מזויינים פועלים בחסות ממשלת ישראל לגנוב דעתם של מבולבלים פתים במטרה למחוק את כל עיקרי התורה…!. לנוצרים בכל העולם הודעה. מחמת גיס חמישי זה תוכו בקשות ועצומות יותר. אם יש במציאות זקני ציון אלה הם. לא יהודים הם משלכם הם ועל כך יתעצמו המכות עליכם באופן חסר תקדים בחריגותו!!!! לכול הרבנים המנהיגים הרוחניים תנו הוראה שאינה משתמעת לשני פנים לצאת למלחמת חורמה בנוכלים רמאים אלו. !!!! בן דוד