משבר הרכבת מוציא מ'יתד' את המיטב: מתקפה, איומים, ודעת תורה

    במבט למרחק זה חייב להטריד את קברניטי הליכוד. בוחרים מסורתיים שנתנו לו את קולם כדי שיתן תהודה למסורתיותם, כבר לא מוצאים שם בית
    איתי גדסי No Comments on משבר הרכבת מוציא מ'יתד' את המיטב: מתקפה, איומים, ודעת תורה

    "מי שמחדד מאוד את תמונת המצב העגומה הזו הוא יו"ר הקואליציה מטעם הליכוד – דוד ביטן. כאשר האיש נשאל בתקשורת המשודרת על הפגיעה החמורה בסטטוס-קוו, הוא הפגין חוסר אינטליגנציה בסיסי ורמת מוסריות פוליטית ירודה ביותר"

    ישראל פרידמן
    במבט למרחק זה חייב להטריד את קברניטי הליכוד. בוחרים מסורתיים שנתנו לו את קולם כדי שיתן תהודה למסורתיותם, כבר לא מוצאים שם בית
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תחת הכותרת "מפלגה הולכת ומתאבדת לאיטה", יוצא הבוקר 'יתד נאמן' במתקפה חריפה נגד שר התחבורה ונגד מפלגת 'הליכוד', בעקבות סאגת חילולי השבת ברכבת ישראל. המאמר נכתב על ידי העורך הראשי ישראל פרידמן, והנה הוא בפניכם:

    היום יפגשו נציגי המפלגות החרדיות עם ראה"מ בענין חילול השבת המחריד שהתבצע בשבת האחרונה בלב תל אביב, וטלטל את העולם היהודי כולו, בארץ ובעולם. שילוב ושיתוף של כל נציגי היהדות החרדית, מציב חזית אחידה נגד מה שהתרחש ותובע למצות את הדין עם האחראים, כדי שדבר כזה לא ישוב. מקהלת הזרזירים והעורבים האנטי דתיים שתמיד פוצחת בשיר ארס בנסיבות כאלו, לא החמיצה גם הפעם את ההזדמנות. השבת תובעת את עלבונה, ורק קולם של ראשי "הבית היהודי" לא נשמע.

    בעבר, זה לא היה יכול לקרות בממשלת ליכוד, אף שראשי הממשלות לא היו "דתיים" יותר. מעשה נפשע כזה התאפשר כי בסיסו "הדתי" של הליכוד התערער. זה איננו הליכוד שהיהדות החרדית הכירה והלכה אתו בשותפות ובנאמנות במדבר הפוליטי הלוהט. בעבר חבריו וראשיו היו אנשים מסורתיים ובוחריו נמנו על הציבור המסורתי – זה שמתקומם בימים אלו מחילול השבת ההמוני שלא לצורך ונגד הפגיעה החמורה והמתמשכת בצביונה היהודי של מדינת ישראל.

    מי שמחדד מאוד את תמונת המצב העגומה הזו הוא יו"ר הקואליציה מטעם הליכוד – דוד ביטן. כאשר האיש נשאל בתקשורת המשודרת על הפגיעה החמורה בסטטוס-קוו, הוא הפגין חוסר אינטליגנציה בסיסי ורמת מוסריות פוליטית ירודה ביותר. בדבריו טען כי הסטטוס קוו כלל לא נפגע, משום שתמיד היו חריגות – ולכן אם הפעם הייתה חריגה, זו לא פגיעה בסטטוס קוו. התשובה הלמדנית והמפולפלת לא מסגירה מנת משכל גבוהה ביותר. אם אדם נותן לך סטירת לחי מצלצלת ואתה מופתע ושואל על מה ולמה, הוא משיב לך שגם בעבר כבר היכה אותך ללא עוול בכפך, ולכן זו לא מכה?! אם אדם מתעורר ומגלה גנב בביתו באישון ליל ושואל אותו "מה מעשיך כאן", והוא משיב לו כי "זו אינה הפעם הראשונה שהוא גונב בבית הזה" – לכן זו לא גניבה? תת-רמה של נימוקים, מוסר של גנבים! אבל גם העובדה איננה נכונה: מעולם לא היה חילול שבת כה ממושך וכה המוני ע"י ממשלת ישראל!

    אלא שלא זו הבעייה, זה הסימפטום. מפלגת ההמון המסורתי התרחקה מהמסורתיות והתרחקה גם מההמון שיהדותו כל כך חשובה לציבור החרדי. היהדות החרדית עשתה דברים רבים בשביל הציבור המסורתי כדי שלא יתרחק ולא יסחף לים הכפירה בגלי התקופה הסוערים. לא אחת התבטא רבינו הגדול מרן ראש הישיבה הגראמ"מ שך זצוק"ל, כי אנחנו לא דואגים לעצמנו, אלא ל"רחוב אלנבי", ל"ילדי ישראל שאינם יודעים להגיד קריאת שמע", לישראלי המצוי שלא יאבד ולא יתנתק. זה גם עמד בבסיס המשא המפורסם של מרן זצוק"ל ב"יד אליהו" בחודש ניסן תש"ן, שטלטל את הארץ ת"ק פרסה על ת"ק פרסה.

    באותם ימים הופלה ממשלת שמיר ונשיא המדינה הטיל על שמעון פרס להרכיב את הממשלה. המפלגות החרדיות ישבו למו"מ קואליציוני הן עם נציגי הימין והן עם השמאל, לבדוק מי ימלא את דרישותיהם, כדי להחליט במי לתמוך. הנטייה היתה ללכת עם "המערך", עם השמאל. ההצעות שלו לקיום יבנה וחכמיה, היו אטרקטיביות יותר. הנכונות שלו לדאוג לצרכים הקיומיים של היהדות הנאמנה, הסירה קיפוח ארוך שנים. אבל כשעלה ה"ארי הישיש" לפודיום ב"יד אליהו" כדי לשאת את דבריו, הוא הפך את הקערה על פיה. הוא שאג כלפי העולם כולו, אנחנו ערבים גם לעם שבשדות:

    "היה לי מקרה בבני ברק שבאו שני אנשים מקיבוצים וסיפרו לי שלא ידעו מה זה 'שמע ישראל' ולא ידעו מה זה בית כנסת, הם פחדו להכנס לבית הכנסת. זה נקרא יהודי? בתורה כתוב, 'ולעברך בברית' לפני שנכנסו לארץ ישראל. מתי עם ישראל נקרא עם? בזמן שהיתה ברית עם התורה. כל זמן שלא היתה ברית עם התורה לא היו נקראים עם, לא חשוב אם יש טריטוריה. מה שמשמח אותי, זה שיש ציבור הצמא לדבר ד', תאמינו לי יש אלפים צמאים לזה. אני לא משקר, אין לי שום נגיעות. "מערך"? "מערך" זה דבר קדוש? הם ניתקו את עצמם מכל העבר שלנו ומבקשים תורה חדשה. אם אין שבת ואין יום כיפור, אז במה הוא יהודי? זעק מרן הגראמ"מ שך זצוק"ל מנהמת הלב והכריע.

    מבחינה מדינית, מבחינת ההתייחסות לסוגיית השלום והחזרת השטחים, היהדות החרדית היתה הרבה יותר קרובה לשמאל. מבחינת היכולת למחוק קיפוחים ומימוש דרישות, המערך הציע הרבה יותר. אבל מרן זצוק"ל הבין שזו מפלגה ששולטת בה השקפת העולם של הקיבוצים "מגדלי השפנים והחזירים" – והוא הטיח בהם את השאלה המטלטלת, "במה אתם יהודים"? הוא ראה בהם אנשים שמבקשים להקים זן חדש של יהודי מתחדש בארץ מתחדשת, שרוצים להזיד ביהדות, להתנכר למסורת ומתכננים לגדל כאן דור צעיר תלוש ומנותק משורשיו שפוגע בכל הקדוש והיקר ומשנה את צביונה היהודי של מדינת ישראל כדי להופכה להיות כאחד העמים. הימין, הליכוד, ייצג את המסורת. חבריו היו מסורתיים על פי דרכם והם לא רצו לעקור את היהדות מחיי העם ולערטל את ההמון משורשיו. המסורת היתה חשובה להם. שמירת השבת ברשות הרבים היתה ערך בעיניהם. משום כך מרן ראש הישיבה זצוק"ל הפתיע את כל שומעיו. מתוך אחריות להמון העם שבשדות, הוא הכריע ללכת עם ממשלת הימין, עם הליכוד.

    מה שקורה עכשיו בארץ חושף תמונת מצב מדאיגה שקברניטי הליכוד חייבים לשים לו לב. מפלגתם הולכת ומאבדת את בלמיה. חברי ליכוד שאמורים להיות מסורתיים, מתחילים להפנות כתף קרה למסורת. הערכים המקודשים ביותר ליהדות, נרמסים ברגל גסה. בסוגיות דת ומדינה, מוכח פעם אחר פעם כי הליכוד אינו אותו ליכוד. שאלות קשות כמו רפורמים או גיורים, אינן מאפיינות ואינן תואמות את הליכוד של פעם. חילול שבת הגרוע ביותר בתולדות המדינה, פגיעה חמורה בסטטוס קוו ורמיסת שבת קודש בריש גלי תוך עקירת הצביון היהודי של המדינה, הפכו להיות תג היכר. הליכוד של היום הפך להיות "הקיבוצים" של פעם. אז במה אתם יהודים?

    במבט למרחק זה חייב להטריד את קברניטי הליכוד. בוחרים מסורתיים שנתנו לו את קולם כדי שיתן תהודה למסורתיותם, כבר לא מוצאים שם בית. הדאגה להמוני העם שבשדות, כבר לא בהכרח עוברת משם. השאלה הנוקבת – אם אתם מסוגלים לרמוס את השבת באופן כל כך בוטה באופן ממלכתי, אז במה אתם יהודים – רובצת כעננה על ראשם. מול התנהלות כזו, כמה תפרים עלולים להפרם בבוא העת. בטווח של זמן כמה "נדרים פוליטיים" עלולים להיות מופרים. אם לא יהיה שינוי, אם הליכוד לא יתעשת, לימים הוא עלול לאבד רבים מבוחריו שלמרות העובדה שאינם שומרי מצוות, הם לא מוכנים שמדינת ישראל תתבולל ותהייה מדינת גויים דוברי עברית. הליכוד עלול אף לאבד את שותפיו המסורתיים, שהולכים אתו בגלל שהוא לא מפלגת "קיבוצים". האחריות להמון העם, מחייבת. המחאה, לא רק של הציבור החרדי אלא גם המסורתי, תובעת ומזהירה: השבת, תמיד, ידעה לתבוע את עלבונה. מי שפגע בה, ואין זה משנה אם מדובר באישים או במפלגות, ירד בקלון מעל במת ההיסטוריה, כל פעם בדרכים אחרות. ולמזהיר ולנזהר, שלומים תן כמי נהר.



    0 תגובות