- רדיו קול חי - -

"לפטר את יו"ר המועצה הדתית שאישר טבילת רפורמים"

במשרד לשירותי דת דורשים לפטר את יו"ר המועצה הדתית בת"א, אלדד מזרחי, לאחר שאישר טבילת רפורמים. לפני מספר ימים חשף אתר 'קול חי' כי התנועה הרפורמית שלחה מכתב איום בתביעה למועצות הדתיות בטענה שאם לא יאשרו למתגיירים הרפורמים לטבול, הרי שהן יתבעו על סך מאות אלפי שקלים בגין אפליה, אך במשרד לשירותי דת הורו למועצות הדתיות שלא לחשוש מאיומי הרפורמים.

הבוקר (שני) נודע כי המועצה הדתית בת"א חששה מהאיומים ובשל כך היא אישרה לפני מספר ימים למתגיירים רפורמים לטבול במקווה הציבורי השייך למועצה, וזאת בניגוד לעמדת המפלגות החרדיות והמשרד לשירותי דת.

כתוצאה מהמבוכה הגדולה שנגרמה בעקבות כך למשרד לשירותי דת, מספרים היום גורמים בכירים במשרד לאתר 'קול חי' כי בגזרת השר דוד אזולאי והמנכ"ל עודד פלוס, ישנו כעס גדול על מזרחי שאישר על דעת עצמו את טבילת המתגיירים הרפורמים במקוואות. אותם גורמים מספרים לנו כי סביר להניח שמישהו יבקש לפטרו במיידית.

עוד נודע לאתר 'קול חי' כי בעקבות כך, בשעה הקרובה יתכנסו כל הגורמים הבכירים במשרד על מנת לקבוע כיצד לפעול מול מזרחי.

תגובת המשרד לשירותי דת לאתר 'קול חי' "המשרד יבחן את הנושא ויזמן לבירור את הגורמים הרלוונטיים ובמידת הצורך יוציא הבהרות".

יו"ר המועצה הדתית בת"א אלדד מזרחי הגיב לאתר קול חי: בהתאם להחלטת בג"צ שכולנו מחוייבים לכבדה, יש לאפשר גם לגופים הרפורמים והקונסרבטיבים לטבול במקוואות. כמועצה הדתית שנותנת שירות למינהל הגיור ההמסדי השייך למדינה, אז וודאי שיש לאפשר גם לגופים הללו לטבול, כי זוהי פסיקת בג"צ ואנו כשומרי חוק מקיימים את החלטות ביהמ"ש, וזה מה שעשינו בת"א. מצופה מהמשרד לשירותי דת שלא נתן כל הנחיה למנוע את טבילות הרפורמים, לשמוע להחלטת בעת המשפט. ואני שמוח ובטוח כי קברניטי המשרד יצדיקו את התנהלותנו בנושא. יחד עם זאת מגוחך לחשוב שבשל העובדה שקיימתי את החלטת בית המשפט קיים איזה מאן דהו שיחשוב לפטר אותי, וככל הנראה מדובר כאן בניסיון פוליטי זול.