אפקט הטרור: רוב ילדי יהודי צרפת מתחנכים במוסדות יהודיים

    כזכור, חסידות סאטמר ובראשם תלמידיו של המהרי"י פרסמו עד לפני מספר שבועות כי הם מגייסים כספים במטרה להציל את ילדי צרפת בכלל ופריז בפרט, ולכאורה נתונים אלו מראים כי יהודי צרפת חוזרים בלאו הכי לשורשיהם.
    יעקב גרודקה No Comments on אפקט הטרור: רוב ילדי יהודי צרפת מתחנכים במוסדות יהודיים

    לפחות דבר טוב אחד יצא מהאנטישמיות ואימת הטרור בצרפת: רוב מכריע של הילדים היהודים בצרפת מתחנכים כיום בבתי ספר יהודיים, כך עולה מדיווח ב'ג'רוזלם פוסט' • ומדוע סאטמר עדיין מגייסים כספים להצלת ילדי צרפת?

    יהודים בצרפת. אילוסטרציה צילום: Serge Attal/FLASH90
    כזכור, חסידות סאטמר ובראשם תלמידיו של המהרי"י פרסמו עד לפני מספר שבועות כי הם מגייסים כספים במטרה להציל את ילדי צרפת בכלל ופריז בפרט, ולכאורה נתונים אלו מראים כי יהודי צרפת חוזרים בלאו הכי לשורשיהם.
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפחות דבר טוב אחד יצא מהאנטישמיות ואימת הטרור בצרפת. רוב מכריע של הילדים היהודים בצרפת מתחנכים כיום בבתי ספר יהודיים, כך עולה מדיווח ב'ג'רוזלם פוסט'.

    במשך עשרות שנים, יהודים לא דתיים רבים בצרפת – נהגו לשלוח את ילדיהם לבתי הספר הציבוריים, אך בשנים האחרונות ובעיקר מאז החלה המתיחות בצרפת, גם הורים שלמדו בעצמם במערכת החינוך הציבורית הצרפתית, בוחרים לשלוח את ילדיהם דווקא לבתי ספר יהודים, ברובם מסורתיים ודתיים.

    הנתונים הרשמיים מוכיחים כי לפני 30 שנה – רוב יהודי צרפת שלחו את ילדיהם לבתי ספר ציבוריים, בעוד שכיום רק שליש מיהודי צרפת עושים זאת. השאר הולכים לבתי ספר יהודיים.

    לדברי פרנסיס קאליפט, הנשיאה החדשה של הקרי"ף – ארגון הגג של הקהילות היהודיות בצרפת: "השינוי היה דרמטי במיוחד באזור פריז, שבה מתגוררים 350,000 יהודים שהם בערך 65% מכלל יהודי צרפת. מה שאומר שבאזור פריז, פשוט אי אפשר למצוא כבר תלמידים יהודים בבתי ספר צרפתיים", היא אומרת ומייחסת את התופעה הזו לאווירה עויינת של עלבונות והתקפות נגד יהודים בבתי ספר ציבוריים מחד, ולפריחתם של מוסדות חינוכיים יהודים, מאידך.

    תחילת העליה במספר ההתקפות נגד יהודי צרפת מתוארכת לשנת תש"ס. בבתי הספר הציבוריים, כמו בשאר המקומות, העומדים מאחורי ההתקפות הם לרוב מוסלמים. בעוד שהמתקפה הזכורה ביותר כנגד תלמידים יהודים בצרפת היא הפיגוע בטולוז, בו נרצחו מורה ושני ילדיו וכן בתו של מנהל בית הספר, הרי שמאז דווקא בתי ספר יהודיים נתפסים על ידי הורים כבטוחים יותר, וממשלת צרפת מאבטחת את כל בתי הספר היהודיים, רובם על ידי חיילים חמושים ברובים אוטומטיים.

    כזכור, חסידות סאטמר ובראשם תלמידיו של המהרי"י פרסמו עד לפני מספר שבועות כי הם מגייסים כספים במטרה להציל את ילדי צרפת בכלל ופריז בפרט, ולכאורה נתונים אלו מראים כי יהודי צרפת חוזרים בלאו הכי לשורשיהם.



    0 תגובות