- רדיו קול חי - -

צפו • שעות לאחר פטירתו: ביילין טינף על בן אליעזר בשידור חי

צילום: SA'AR YA'ACOV לע"מ

כשעורכי התוכנית 'מבט' בערוץ הראשון הזמינו את השר והח"כ לשעבר יוסי ביילין להתארח אמש (ראשון) באולפן ולהספיד את חבר מפלגתו, השר והח"כ לשעבר, פואד בן אליעזר, הם לא חלמו שביילין ישלוף "הספד" כה הרסני על חברו, וזאת, שעות ספורות לאחר שהוא השיב את נשמתו לבוראה.

כבר בתחילת הראיון הבהיר ביילין כי "אני לא מוכן להצטרף ל'אחרי מות קדושים', לא לכן באתי לאולפן". כאן הוא החל לשפוך את הרפש: "בעיני הוא היה הפוליטיקאי הכוחני והדורסני, שלא היה אמור לשמש כמועמד לנשיאות מטעם מפלגת 'העבודה'".

ביילין הוסיף כי "מה שאני אומר לעצמי הוא שאני מקווה שהשנים הראשונות שלו, בעת העלייה שלו ובצבא – היו שנים ראויות הרבה יותר בפוליטיקה הישראלית".

"הוא היה פוליטיקאי מהסוג הזה שאנשים אומרים 'אני לא רוצה פוליטיקה בגללו', כולו היה פוליטיקה", המשיך ביילין לטנף על בן אליעזר, "אצל פואד לא היה גבול, לא היה שם עמוד שידרה אידאולוגי".

עוד הוא אמר כי "הניתוחים שלו בקבינט, היו בסגנון ניתוח של השכנה כשהיא יורדת בבוקר לזרוק את הזבל. כל השנים הוא היה על הגבול, היו דברים איומים של מבקר המדינה שנסגרו, הוא חשב כמו אולמרט שהוא תמיד יוכל ללכת על הקו ושתמיד לא יתפסו אותו".