אזהרה: "לא נוכל לשאת אחריות בממשלה מחללת שבת"

    מאחר ואין אנחנו יכולים לשאת באחריות ממשלה הרומסת את קדושת השבת בפרהסיה, נבקשך מכובדנו ראש הממשלה, כי תורה על מתן הנחיה מיידית לדחות את ביצוע העבודות
    איתי גדסי 2 Comment on אזהרה: "לא נוכל לשאת אחריות בממשלה מחללת שבת"

    המפלגות החרדיות נרתמות למנוע את חילולי השבת ברכבת ישראל • במכתב חריף ששיגרו דרעי, ליצמן וגפני לנתניהו, הם מזהירים כי ״עבודות הרכבת בשבת הקרובה מהוות הפרה חמורה של הסטטוס קוו" • שר התחבורה מנוע מלהתערב

    דרעי ליצמן גפני צילום: יעקב כהן
    מאחר ואין אנחנו יכולים לשאת באחריות ממשלה הרומסת את קדושת השבת בפרהסיה, נבקשך מכובדנו ראש הממשלה, כי תורה על מתן הנחיה מיידית לדחות את ביצוע העבודות
    8:13
    18.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך מפתחים את תכונת האומץ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו״ר שס השר אריה דרעי וראשי יהדות התורה השר יעקב ליצמן וח״כ משה גפני פנו במכתב דחוף לרא״מ נתניהו בנוגע לחילולי השבת על ידי הרכבת.

    במכתבם כתבו ראשי הסיעות כי "נודע לנו, כי בשבת הקרובה שבת מברכין חודש אלול, עלולות להתקיים עבודות תשתית ופיתוח יזומות בכמה מקומות ברחבי הארץ. ובפרט בעיבורה של העיר תל-אביב יפו בדרך השלום. מיד עם היודע הדבר קיימנו שיחת ועידה ארוכה יחד עם שר התחבורה מר ישראל כ"ץ. השר כ"ץ הבהיר כי הינו מנוע מלהתערב ולהורות על הפסקת העבודות בשבת קדש מסיבות כאלו ואחרות".

    "עבודות אלו, באם יבוצעו בהנחיית ממשלת ישראל בראשותך תוך חילול שבת בפרהסיה יהוו תקדים חמור מאוד והפרה בוטה של הסטטוס קוו, תהליך זה מוביל דה פקטו להפיכת השבת הציבורית במדינת ישראל למרמס, דבר שלא קרה מאז הקמת מדינת ישראל.

    "אף ראש הממשלה המנוח מר מנחם בגין ז"ל כשהטביע חותם בנושא השבת הציבורית והחלטתו כי חברת התעופה הלאומית של ישראל תימנע מלפעול בשבת התבטא בכנסת ואמר: "אנחנו עם עתיק יומין, ההיסטוריה הרשומה שלפנינו מתחילה לפני שנים. היו וגם ישנם עמים עתיקים נוספים. אדרבה, נתבונן בתולדותיהם: במצרים התפתחה תרבות גדולה, שאת תוצאותיה אנחנו יכולים לראות גם בימינו. רק עם אחד, עם אחד מבקש האלוקים ומוצאו. עם קטן שמע את הקול, ראה את הקולות: "שמור את יום השבת לקדשו, לא תעשה כל מלאכה אתה ובנך ובתך ועבדך ואמתך שורך וחמורך וכל בהמתך וגרך אשר בשעריך, למען ינוח עבדך ואמתך כמוך" – ומדינת היהודים, הריני בא לשאול, תעשה שבתותיה חול?"

    הבכירים חתמו את המכתב וכתבו "נוכח הדחיפות, ומאחר ואין אנחנו יכולים לשאת באחריות ממשלה הרומסת את קדושת השבת בפרהסיה, נבקשך מכובדנו ראש הממשלה, כי תורה על מתן הנחיה מיידית לדחות את ביצוע העבודות המתוכננות בשבת קדש עד לכינוס ישיבה עם כל הגורמים הנוגעים בדבר ובחינת משמעות המהלך והשלכותיו".

    2016-08-25-PHOTO-00000757

    מוקדם יותר שוחח שר התחבורה ישראל כ״ץ עם ראשי הסיעות החרדיות, והבהיר להם כי חוות דעת משפטית אוסרת עליו להתערב ולהנחות בנושא ביצוע עבודות הרכבת בשבת.

    בשיחת ועידה טלפונית עם ליצמן, גפני ודרעי הבהיר להם השר ישראל כ״ץ כי הדרך המעשית היחידה למנוע את העבודות היא ביטול ההיתרים ע״י שר העבודה, או פנייה לרה״מ לקבלת החלטת ממשלה לפי סעיף 4/א שתנחה את חברת הרכבת לבטל את העבודות.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      הקב"ה לא מוכן חילולי שבת ואיסורי תורה בחסות ונשאית אחריות של השרים שקוראים לעצמם 'חרדים' לדבר ה'.

      ליצמן – שר הבריאות, שבמסגרת תפקידו אחראי על כל חילולי השבת שמתקיים בבתי החולים, וכן פעילות רפואית שלא עולה בקו אחד עם חוקי התורה.

      דרעי – שר הפנים – שהוא אחראי על הגירה של גויים שמכירים בהם כיהודים לאחר גיורים שלא על פי הלכה.

      וחילולי שבת בבתי חולים שזה לא פיקוח נפש ואסור על פי התורה,

      זה לא חילול שבת בפרהסיה?????!!!!!!!

      בושו והיכלמו שאתם מוכנים להיות בתפקיד שר, שבסמכות זו כל העבירות שקורות בהרבה דברים שהמשרד אחראי עליהם,

      ואני לא מבין איך אדם שקורא לעצמו שומר מצוות יכול להיות שר,

      שבמסגרת תפקידו מתבצעות חילולי שבת רבים ויש עוד הרבה בפרהסיה,

      להיות חבר כנסת, אין בעיה כי אם יש משהו שעומד להצבעה והוא אסור על פי תורה אז החבר כנסת יכול להצביע נגד,

      אבל אם אתה שר אז מה…. לא תיתן כספים לבתי חולים שמחללים שבת.

      לכן אסור על פי התורה להיות שר שאחראי על כל החילול שבת והעבירות מתורה.

      1. צודק בכל מילה, ומה שקרה עכשיו עם העבודות ברכבת הכל בחסות שרי הממשלה החרדים, וגדול המחטיא יותר מן החוטא, על אחת כמה וכמה חילול המוני ומתמשך בפרהסיה. השרים צריכים לדעת שהם מאשרים את מה שהקב"ה אוסר (ואני מקווה שזה אכפת להם)
        אני מצפה לתגובה חריפה ביותר, לא פחות מעזיבת הממשלה. יש סדר עדיפויות ובתור מייצגי הציבור החרדי ובאי כוחם, שמירת שבת הדבר הראשון במעלה!