טיול שבועי עם קובי פינקלר • קיץ בערי הכרמל

    מתי דיוושתם לאחרונה בשבילי ארץ ישראל? בין הנוף המוריק של מרחבי הכרמל, בינות לשיחי גפן שעומדים עכשיו בשיא תנובת פרי הגפן, בינות לעצי רימון ומטעים מציעים בעמותת כרמלים מגוון מסלולי אופנים רק כדי לחוש את האווירה והאוויר
    קובי פינקלר No Comments on טיול שבועי עם קובי פינקלר • קיץ בערי הכרמל

    ימי הקיץ הם מן הימים היפים לטיול ברחבי הארץ • רכס חוטם הכרמל והמישורים הפרוסים למרגלותיו מציעים למטייל הישראלי שפע של מסלולים, אתרים, אטרקציות והמון טבע

    מתי דיוושתם לאחרונה בשבילי ארץ ישראל? בין הנוף המוריק של מרחבי הכרמל, בינות לשיחי גפן שעומדים עכשיו בשיא תנובת פרי הגפן, בינות לעצי רימון ומטעים מציעים בעמותת כרמלים מגוון מסלולי אופנים רק כדי לחוש את האווירה והאוויר
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ימי הקיץ הם מן הימים היפים לטיול ברחבי הארץ. לא צריך להיבהל מהחום. די מקומות לנו כדי לברוח מחומה של החמה, לטייל ולדווש בחיק הטבע ואפילו ליהנות מכך.

    רכס חוטם הכרמל והמישורים הפרוסים למרגלותיו מציעים למטייל הישראלי שפע של מסלולים, אתרים, אטרקציות והמון טבע.

    מתי דיוושתם לאחרונה בשבילי ארץ ישראל? בין הנוף המוריק של מרחבי הכרמל, בינות לשיחי גפן שעומדים עכשיו בשיא תנובת פרי הגפן, בינות לעצי רימון ומטעים מציעים בעמותת כרמלים מגוון מסלולי אופנים רק כדי לחוש את האווירה והאוויר.

    עצה. בתקופה זו של השנה לכו לשונה. צאו לרכיבה ולטיול או בשעות הבוקר או בשעות בין הערביים והערב. זו פשוט קסום ובעיקר שונה.

     טיול אופניים עם חיים

    בכביש היורד ממושבת הברון זיכרון יעקב לבנימינה ממוקמת  לה כמטחווי קשת מציר הדרך פינת חמד "גן אהוד". לא אהוד מנור הוא המונצח כאן אלא בן המושבה שנפל בקרב, אבל טיול האופניים היוצא מכאן הולך בעקבות  המשורר אהוד מנור, בעקבות נופיו ואתריו של האזור ובעקבות הטבע.

    חיים כהן, חקלאי לשעבר נטש את עסקי החקלאות לטובת האופניים. מפעל חיים (תרתי משמע) הוא עשה כאן. מפות ומסלולים, קלטות ומנגינות ואפילו כיבוד קר בחיק הטבע. רק תבואו , תדוושו ותיהנו. הרכיבה משרה רוגע ושלוה. המאמץ שווה כל רגע. פרטים: חיים כהן 052-4559052

    ואם בבנימינה עסקינן, יקב בנימינה מקיים הפנינג גדול לכל המשפחה בסוכות  עם פעילויות של דריכת ענבים במכלים והפקת מיץ תירוש. טל': 04-6107535

    יקב

    גני הנדיב

    דקה הליכה ואנו בפתחו של גן הנדיב. תחילה למיצג האור קולי. סרט מושקע ומוסבר היטב מוליך אותנו למרכז המבקרים החדש. מרכז המבקרים של רמת הנדיב הוא גם הבניין הראשון שעמד בתקן הבנייה הירוקה בישראל מוצג כאן  סרט המספר את סיפורו של המקום מראשית ההתיישבות בזיכרון-יעקב ועד היום.

    ממרום  יער עופר נראים חופי הים התיכון תכולים ובוהקים.

    המבנה  הגאוגרפי של היער,במורדות הכרמל, שה את ליבו של שלומי פורת והוא הקים במקום את יםפ כרמל. פשוט כך. מסלול אבובים יבש בגוונים של ירוק וכתום, אומגה שנמתחת לאורך 100 מטרים. מגדל גבוה שבכל אחת מקומותיו ישנה פעילות  אחרת או סנפלינג, או קיר טיפוס, וגם מסלול של ארבעה גשרי חבלים תלויים בין שמיים לארץ בגובה של כ-12 מטרים.

    צמוד לים כרמל, מגדל תצפית של קק"ל ומסלולי טיול ביער.

    מגלשות

     

    המיזגגה בחוף דור  

    מתי נחשפתם לאחרונה לפתיל התכלת? כן. זה המעטר את הציצית(ארבע הכנפות). במוזיאון המיזגגה בנחשולים, בית החרושת אותו ניהל מאיר דיזנגוף לייצור בקבוקים, צופים בסרט על חלזון מיוחד. חלזון אשר ממנו מפיקים את צבע התכלת. בחוף דור הסמוך טובלים רגליים במים,  מוצאים ולא ! מוציאים את החלזון .השאר יסבירו לכם במקום. פשוט נפלא.

    עוד במוזיאון: ממצאים ארכיאולוגיים תת ימיים מתקופות שונות במבנה ייחודי שהוקם ע"י הברון רוטשילד כאמור כמפעל לבקבוקי זכוכית. ניתן לערוך סיורים מודרכים בחוף טנטורה בתאום מראש.

    המוזיאון נמצא בקיבוץ נחשולים, סמוך לחוף דור. החניה בחינם בחוף דור,  הכניסה רגלית דרך מלון נחשולים. לפרטים: 6390950 – 04

    מיזגגה מזגגה

     

    פארק דיג וחוות פרפרים

    בברכות הדגים של קיבוץ מעין צבי, להקות של צפרים מסוגים שונים. בינות לצמחי המים ניתן להבחין בסיקסקים, באנפות אפורות ובלהקות של שקנאים האורבות לדגים. "שקנאי ממוצע" מספר עפר שנער מנהל פארק הדיג במעין צבי "אוכל ק"ג וחצי דגים ביום וברכות הדגים באזור ממלאות את צרכיו בצורה יעילה".

    ואחרי כל הצפרים, לפארק הדיג הנפלא במעין צבי. שוכרים חכה, מצטיידים במזון והרבה סבלנות ועל רקע שפך נחל דליה, מתחילים לדוג. כל עונה מתאימה, תמיד פתוח וזמין ומי שמחפש מנוח ומרגוע אחרי שבוע מתיש של עבודה זה בהחלט מקום מתאים. אם הצלחתם לדוג, משלמים עבור הסחורה ויש לכם גם דגים לשבת. פשוט כיף.

    בכניסה לפארק, הקים אילן בן יוסף- מבודדי מגדלי הפרפרים בארץ, בית גידול מרתק לפרפר "זהו תחום מרתק מבחינת העיסוק אך מסובך ביותר במובן החקלאי- ביולוגי" אומר אילן "פרפר חי ימים בודדים ועל כן כל הזמן יש להכניס לחממה פרפרים חדשים. בעצם מאחורי כל חממת פרפרים מתחבא מערך גידול שלם של זחלים רעבים. מטרת הביקור בחווה היא ליצור חיבור בין האדם לפרפר- אחד היצורים המעניינים בעולם. בנוסף למפגש המיוחד עם הפרפרים ייהנו הילדים גם מסדנאות יצירה במקום", הוא מספר /טל. לבירורים : 04-6391603.

    פארק הדיג

     

    במרחק נגיעה מהים-מלון חוף נחשולים בוטיק

    24 סוויטות ג'וניור ודה-לקס, המשקיפות אל הים ונמצאות במרחק נגיעה מהמים, מתוכם ארבע סוויטות מפוארות המתאימות למשפחות וממוקמות בקומה השנייה.

    המלון, שוכן לחופו של הים התיכון למרגלות רכס הכרמל על רצועת חוף לבנה, בין מרחבי דשא ירוקים, גינות מטופחות ומוקף מפרצי ים טבעיים, לגונות של מים צלולים, איים קטנים סמוכים אל קו החוף, אתרים היסטוריים, דגים, ציפורים ונוף עוצר נשימה של שקיעות קסומות.

    בכל קומה 12 סוויטות ולכל סוויטה בקומת קרקע, יציאה לבריכה פרטית משלה. החדרים בעלי הבריכה הפרטית מתאימים לזוגות בלבד. חדרי הבוטיק ממוקמים בסמיכות לקו המים ובכל אחד ואחד מהחדרים ניתן לראות את המים.

    נחשולים

    סך הכל במלון חוף נחשולים, 113 יחידות אירוח מגוונות לזוגות, בודדים ומשפחות, מתוכם 40 חדרי בוטיק יוקרתיים ממוקמים מול מפרץ ים קסום וחולות לבנים ו- 73 חדרים רגילים. כמו כן, קיימים 39 חדרי "נופש כפרי" הנמצאים במתחם הקיבוץ, במרחק הליכה של מספר דקות מקו המים ובסמוך להם נמצאת "וילה שונית", וילה מפוארת ומרווחת, בעלת חמישה חדרי שינה נפרדים וסלון גדול, המתאימה לנופש לאירועים משפחתיים ולבילוי עם חברים.

    חוף הים ממוקם בלגונה טבעית המגנה על אזור החוף, בו כסאות ושמשיות לנוחות אורחי המלון. במסעדת המלון "רוזמרין", ניתן ליהנות מארוחות ערב כשרות ועשירות, ברמה גבוהה בניצוחו של השף עופר בן גיגי.

    בארוחת הבוקר המוגשת בבופה: מבחר גבינות קשות (צהובה, בולגרית, מוצרלה, מוצרלה מעושנת), גבינות בטעמים (עירית, זיתים, בצל ירוק ועוד), מבחר מעדני הבית, מזנון סלטים עשיר וצבעוני, ירקות טריים, מבחר דגים כבושים, ביצים, לחמים ולחמניות טריים בטעמים, ריבות, דגני בוקר ועוד.

    חוף דור

    ונחזור לבנימינה. מאז ועד היום …הקטר ממשיך לצפור

    המושבה בנימינה נוסדה בשנת 1922 על ידי ילדיהם של בני העלייה הראשונה תחנת הרכבת הוקמה בבנימינה שנה לפני היווסדה של המושבה, בחודש יולי 1921, כנקודת עצירה בקו ביירות-קהיר. אזור התעשייה הצמוד לתחנת הרכבת, הוא מתחם התחנה בנימינה, מאופיין במגוון בתי עסק ומסחר ייחודיים ואיכותיים שמנוהלים ברובם על ידי בני המושבה בנימינה. אם בחרתם בטיול רכבת, זו בהחלט בחירה שונה ויפה אם כי יקרה.

     

    פרטים נוספים על אתרי האזור בעמותת כרמלים 04-8136240



    0 תגובות