גולדקנופף מאיים: "נוציא רבבות לרחובות תל אביב"

    ח"כ ישראל אייכלר שהאזין לדברים של גולדקנופף הגיב ב'מהדורה המרכזית' כי "אשרינו שיש לנו גדולי תורה, אחרת נצטרף להחליט בין שיטת 'נטורא קרתא' לשיטה האחרת. הם יחליטו מתי הזמן והשעה ולא אנחנו, וכל מה שאמר הרב גולדקנופף זה אמת, אנחנו לא אדישים למה שקורה" הבהיר.
    דוד לזר 1 Comment on גולדקנופף מאיים: "נוציא רבבות לרחובות תל אביב"

    חילולי השבת ברחובות ישראל, בחסות ובאישור משרד התחבורה, עולים על גדותיהם בתקופה האחרונה • יו"ר ועדת השבת יצחק גולדקנופף שיגר הערב ב'קול חי' איומים חריפים ואמר כי "כל המגזר החרדי יצא לרחובות ת"א למחות על חילול השבת, אנחנו יודעים לדבר גם בשפה הזו" • אייכלר האזין לדברים והגיב: "רק גדולי ישראל יחליטו מתי לצאת ולהפגין, יש עוד גזירות"

    צילום: Abir Sultan/Flash 90
    ח"כ ישראל אייכלר שהאזין לדברים של גולדקנופף הגיב ב'מהדורה המרכזית' כי "אשרינו שיש לנו גדולי תורה, אחרת נצטרף להחליט בין שיטת 'נטורא קרתא' לשיטה האחרת. הם יחליטו מתי הזמן והשעה ולא אנחנו, וכל מה שאמר הרב גולדקנופף זה אמת, אנחנו לא אדישים למה שקורה" הבהיר.
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חילולי השבת ברחובות ישראל, בחסות ובאישור משרד התחבורה, עולים על גדותיהם בתקופה האחרונה, ונראה כי למרות פניותיהם של חברי הכנסת החרדים, שר התחבורה ישראל כץ לא עומד בהתחייבויות שלו, וקדושת השבת זועקת ואין מענה.

    על פי הודעת המשטרה, בשבת הבאה, 27 לאוגוסט, יתקיימו עבודות שדרוג של תחנת רכבת השלום בתל אביב, וכי במהלך העבודות תוקם תחנה נוספת על המחלף בקטע הדרומי, כל זאת, באישור משרד התחבורה.

    הערב (חמישי) התראיין ב'קול חי', יו"ר ועדת השבת יצחק גולדקנופף שיגר איומים חריפים ואמר כי במידה וחילולי השבת לא יפסקו – הרי שהמגזר החרדי כולו, בהוראת גדולי ישראל, יצאו להפגין בגופם, למחות על חילול קדושת השבת.

    גולדקנופף אמר לבצלאל קאהן ב'מהדורה המרכזית' כי "דוחקים אותנו לפינה בנושא של השבת, אני פונה לח"כים גם החילונים, ברגע שזה יתפרץ – זה לא יהיה כמו לפני 13 שנים שהעבירו את המשחן בשבת, אלא כפי שהיה לפני 30 שנה במירוץ המכוניות באשקלון. תוך 3 שעות המשטרה לא ידעה מה לעשות עם עצמה לאחר שגדולי ישראל הורו לכולם לצאת למקום עם רכביהם, זה מה שיקרה תוך חודש או חודשים, גם את השפה הזו אנחנו יודעים".

    "נגיע לכך שלא יצאו 100 או 200 איש, אלא כמו שהיה בירושלים בכיכר ספרא בירושלים, שידעו כי ברגע שגדולי ישראל יחליטו – כולם יבואו. באחריות מלאה, תוך כמה שבועות, החבית תשבר, גדולי ישראל לא מוכנים להתפשר", הזהיר גולדקנופף.

    גולדקנופף הסביר כי "את כל גזירות השמד שהיו בממשלה הקודמת – ביטלו תוך 3 חודשים, כרגע באותה חבילה יש לגדולי ישראל עוד כמה דברים, האם ללכת לשבור את הקופה ולשבור את מה שהרווחנו כעת בביטול גזירות השמד. אבל השבת היא לא אחרת מזה, וברגע שהדברים האלו יגמרו – תדעו שהנושא של השבת יוציא אלפים של אנשים בשבת לתל אביב".

    כמו"כ הוא חשף ב'קול חי' כי "אני לא יכול לחשוף, אבל לפני שבועיים הייתה פגישה בבתי גדולי ישראל עם חברי הכנסת של 'דגל', הייתה פגישה בבית של האדמו"ר מגור ומשם הלכו לעוד בתי גדולי ישראל. הנושא הזה עומד חזק כעת. גדולי ישראל בודקים עד היכן ידחפו אותנו שנצטרך להתערב. הדברים יצאו כבר לפני השטח, לא יוכלו לקיים עבודות בשבת לא ברכבת ולא בת"א, כי נגיע עם אלפי המכוניות שלנו, אנחנו יודעים גם את השפה הזו, מגיע לנו לחיות במדינה כאן – לפי הערכים שלנו".

    "לא יתכן שבמדינת ישראל לא יתנו לנו לשבות את השבת, בשוויץ – קיוסק לא פתוח ביום ראשון – יום המנוחה, וכאן כל רגע נפרצת עוד פריצה ועוד פריצה", הוסיף, "הנושא לא ירד מסדר היום, נצא במחאה המונית של כל עם ישראל ונאמר כי השבת היא חלק מאתנו. אתה תהיה מהראשונים שידעו מזה, המאזינים של 'קול חי'", הבטיח.

    ח"כ ישראל אייכלר שהאזין לדברים של גולדקנופף הגיב ב'מהדורה המרכזית' כי "אשרינו שיש לנו גדולי תורה, אחרת נצטרף להחליט בין שיטת 'נטורא קרתא' לשיטה האחרת. הם יחליטו מתי הזמן והשעה ולא אנחנו, וכל מה שאמר גולדקנופף זה אמת, אנחנו לא אדישים למה שקורה" הבהיר.

    העליתם על שולחנם את הנושא?

    "תסמוך על גולדקנופף וחבריו שמביאים את הדברים על שולחנם של גדולי ישראל שנים רבות, יש סטטוס קוו ויש הסכם, אני לא רואה שום סיבה שהממשלה תתעלם מזה, אבל כפי שאמר גולדקנופף – יש גזירות נוספות שהם לא פחות מזה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      שמעתי את הראיון זה נשמע סיסמאות ולא רציני הלוואי שזה היה רציני