סיפור מופלא • כשצמרת השב"כ נדהמה מראש ישיבת מיר

    "זכתה עירנו, שישיבת מיר המעטירה עם מאות התלמידים שוכנת אצלנו, ובראשה עמד 'הסבא קדישא' של מיר ושל העיר כולה"
    דוד לזר 1 Comment on סיפור מופלא • כשצמרת השב"כ נדהמה מראש ישיבת מיר

    ראש עיריית מודיעין עילית, יעקב גוטרמן, ספד הבוקר ב'קול חי' לראש ישיבת מיר • גוטרמן חשף סיפור מופלא שאירע בעת ביקורם של ראשי האגפים בשב"כ, יחד עם ראש השב"כ יובל דיסקין, בבית ראש ישיבת מיר

    "זכתה עירנו, שישיבת מיר המעטירה עם מאות התלמידים שוכנת אצלנו, ובראשה עמד 'הסבא קדישא' של מיר ושל העיר כולה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש עיריית מודיעין עילית, יעקב גוטרמן, שבעירו התגורר ר"י מיר, הגאון רבי אריה פינקל זצ"ל, שעלה הלילה בסערה השמימה, ספד הבוקר לראש הישיבה, וסיפר לבצלאל קאהן ב'מהדורת הבוקר' ב'קול חי' על החיבור המופלא בין אלפי תושבי העיר ל'סבא קדישא' ר"י מיר.

    גוטרמן סיפר על פגישתו של ראש השב"כ יובל דיסקין, בבית ראש הישיבה הגר"א פינקל, בחודש אדר תשע"א פגישה שהתקיימה במסגרת סיורם של 36 מנהלי האגפים בשב"כ, בעיר מודיעין עילית ובישיבת מיר.

    "יובל דיסקין ראש השב"כ סייר יחד עם 36 מנהלי אגפים בשב"כ בעיר מודיעין עילית, הם באו לראות מיהו הציבור החרדי, הכל היה בחשאיות רבה", סיפר גוטרמן על הביקור.

    "לא אשכח איך יובל דיסקין התרגש, דיסקין האדם קשוח התרגש כשנכנס להיכל הישיבה, יצאה אש מבית המדרש, פעם ראשונה שהם ראו את ה'ריתחא דאורייתא'. אחר כך נכנסו למרן ר"י. הוא כיבד כל אחד ושאל אותי מי הם, אז אמרתי לו שאי אפשר לומר מה תפקידם, אז הוא הבין ודיבר איתם על מידת השתיקה, 'תראו אדם שיודע דברים ושותק, שובר את מידותיו לא לדבר, זה כוח השתיקה וזה אדיר'".

    גוטרמן הוסיף: "מדהים איך הוא מינף ורומם אותם ואיך הוא דיבר איתם על מה תפקידו של אדם יהודי בעולמו, ולקח את המידה שהם מצטיינים בה 'השתיקה' – ועל זה דיבר איתם. ובירך כל אחד ואחד", סיפר גוטרמן. "לאחר מכן הם שאלו אותי, "ככה כל הרבנים, זו צורת ההתייחסות שלהם?".

    "זכתה עירנו, שישיבת מיר המעטירה עם מאות התלמידים שוכנת אצלנו, ובראשה עמד 'הסבא קדישא' של מיר ושל העיר כולה", אמר ראש העיר.

    "זכינו שראש הישיבה גלה עם הישיבה עצמה מירושלים אל מודיעין עילית, המשמעות היא שהגיע אלינו ראש ישיבה בסדר גודל כזה, מרביץ תורה ומוסר, סמל דוגמא איך צריך להראות בן אדם טוב, הוא זכה שהישיבה גדלה ופרחה".

    על הקשר בין תושבי עירו לראש הישיבה סיפר: "כל נושא בעיר, הקשור לחיזוק ויראת שמים, הוא היה הכתובת. כל כינוס או נושא שהיה צריך חיזוק, במוסר בהשקפה, במחשבה, כל אירוע תורני בעיר הוא היה ראש המדברים והדמות שכבשה את הציבור".

    "הילדים רצו לקבל ממנו ברכות, שימש כסנדק בלי סוף בעיר שלנו, כל יום כמה בריתות. נושאי חיזוק רבים ישבו על שולחנו. הוא היה ספר מוסר חי, אצילות ומידות, צדקות וענווה, כיבד כל אחד כאילו הוא הכי חשוב מבחינתו. חיסרון גדול לדור היתום שלנו, הלך דור עכשיו", אמר.

    האזינו לראיון המלא:



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      רואים פה את הנכדים המתוקים יוסל ומוישה