סיפורי חסידים • חכם בן ציון והסיבוב על האופנוע

    עמית דניאל No Comments on סיפורי חסידים • חכם בן ציון והסיבוב על האופנוע

    בתכנית "זמן אוויר" בהגשת מנחם טוקר, עולה בכל יום בימי בין המצרים מרדכי חסידים משמשו של הגאון רבי בניהו שמואלי שליט"א ומי ששימש בקודש גדולי עולם בשנים עברו. היום סיפר חסידים על יחסו של חכם בן ציון אבא שאול זיע"א להליכה לים ועל הערכה של חכם בן ציון לרב משה בן טוב שמחר יום פטירתו.

    16:24
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on תעלומה: מי פרץ לדף הבית של להיטי אברהם פריד?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתכנית "זמן אוויר" בהגשת מנחם טוקר, עולה בכל יום בימי בין המצרים הרב מרדכי חסידים משמשו של הגאון רבי בניהו שמואלי שליט"א ומי ששימש בקודש גדולי עולם בשנים עברו.

    היום סיפר חסידים על יחסו של חכם בן ציון אבא שאול זיע"א להליכה לים ועל הערכה של חכם בן ציון לרב משה בן טוב שמחר יום פטירתו.

    "מדי פעם" פתח חסידים "היה אומר חכם בן ציון לאנשים שראה כי הם במשבר או דיכאון ללכת לים אפילו אם זכרוני אינו מטעני פעם בא אליו ראש ישיבה חשוב והרב שהבחין כי הוא זקוק למנוחה אמר לו 'סע לנתניה. תלך שעתיים לים שעתיים לכדורגל. סע לשבוע תחזור אלי עוד שבוע' בתחילה ראש הישיבה לא הבין אך לאחר שחכם בן ציון הורה לו כך הלך וכשחזר הרגיש 'כמו חדש'.

    חכם בן ציון עצמו מדי פעם הייתי לוקח אותו לחוף בהרצליה הייתי עושה מעין צלון עם הרכב והוא היה יושב שם והיינו לומדים והוא היה מספר לנו סיפורים של ימים עברו. באחד הפעמים הבחנו באופנוע ים הרב התפעל ואמר לי תראה מה זה מה רבו מעשיך ד' מנוע נוסע על מים..

    הרב שם לב שאני אוהב את זה ושאל אותי 'אתה רוצה לרכב?' אמרתי לו 'הרב איך אני ירכב אני לא מכיר את בעל האופנוע והוא גם לא נראה דתי' אמר לי הרב 'אל תדאג' והנה לפתע ניגש אלינו אותו אדם ושואל אם אני רוצה סיבוב על האופנוע.. הייתי בהלם והלכתי עמו.

    "אתה יודע" ממשיך חסידים "מחר יום פטירתו של הצדיק הרב משה בן טוב זיע"א. כמה הערכה הייתה לחכם בן ציון אליו ואיך היה הרב בן טוב מתייעץ עם חכם בן ציון אני זוכר. הרב בן טוב גדל על ברכיהם של הבבא סאלי והבבא מאיר הוא היה יד ימינו של הבבא מאיר. הוא חיתן הרבה מרבני משפחת אבוחצירא. היה צדיק גדול היה נותן למשפחות נזקקות כסף בלי שאף אחד יודע. זכותו תגן עלינו"



    0 תגובות