חרדי ב'דה מרקר': מחויבות קהילתית או שליחות עיתונאית?

    ואז אתה שואל את עצמך: האם אני שייך יותר קהילתית למגזר החרדי או שאני ערכית שם את התפקיד העיתונאי בראש סדר העדיפויות
    ישראל פריי 3 Comment on חרדי ב'דה מרקר': מחויבות קהילתית או שליחות עיתונאית?

    העיתונאי החרדי הבכיר נתי טוקר, מעניק הצצה לחייו של איש תקשורת חרדי בעיתון כללי • התובנות, ההתמודדויות, הלבטים והקונפליקטים, וגם: המחסום שהעיתונאים החרדים לא מצליחים לחצות • ראיון מעורר מחשבה

    ואז אתה שואל את עצמך: האם אני שייך יותר קהילתית למגזר החרדי או שאני ערכית שם את התפקיד העיתונאי בראש סדר העדיפויות
    14:42
    28.03.24
    צבי טסלר No Comments on פיקוד העורף מחדד הנחיות: כך תיערכו להפסקת חשמל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עוד לפני שמוטי לביא פתח הבוקר את הראיון המתוכנן, הצליח המרואיין להשחיל שאלה מסקרנת. "תגיד", שאל נתי טוקר, עיתונאי 'דה מרקר', "ראית את שער עיתון 'ישראל היום' הבוקר?".

    וכאן, סקר טוקר את עמודו הראשון של העיתון החינמי: "אין ידיעה על השער. יש רק מסרים של לשכת ראש הממשלה בנוגע לתקשורת. זה היום שבו 'ישראל היום' אומר: אני מפסיק להיות עיתון. אני נטו שופרו של לשכת ראש הממשלה, זה פשוט מדהים".

    "זה לא עיתונאים שקמים בבוקר ואומרים איך אנחנו משרתים את הציבור אלא עיתונאים שקמים בבוקר ושואלים איך אנחנו משרתים את ראש הממשלה אישית. זה לא אידאולוגית, זה לא שהם תומכים בקו פוליטי מסוים אלא משרתים אישית את ראש הממשלה".

    כחרדי שהשתלב היטב בצמרת העיתון הכלכלי הנחשב, ביקש נתי טוקר לתת את נקודת מבטו על שילוב חרדים בכלי התקשורת. "כל אדם חרדי שמגיע למקום עבודה חילוני יודע שהוא מכניס את עצמו לתוך התמודדויות לא פשוטות, והוא צריך לשמור על העקרונות שלו, גם הצהרתית, עם כיפה וציציות בחוץ, וזה חשוב כאמירה חיצונית".

    לדבריו, "בעיתונות זה עוד הרבה יותר מורכב. כי אתה נמצא בעולם של ערכים. אתה לא נמצא במרד ראיית חשבון או עו"ד אלא בעולם של ערכים. וכן, כשאתה מגיע לעיתון אמיתי, כחרדי אתה צריך להציב בראש סדר העדיפויות שלך את העיתונאי. מבחינתי אני חושב שזה מסתדר מצוין עם סט הערכים החרדי המאד אדוק שלי, אבל כן, אתה מציב בראש ובראשונה את תפקידך כעיתונאי, עליך להביא מידע לציבור, ולא משנה מה – אתה לא מצנזר את עצמך אף פעם".

    טוקר סבור שכאן בדיוק נעוצה הסיבה לחוסר השתלבותם של עיתונאים חרדים בתקשורת הכללית כיום: "אם מגיע לך בדל מידע שמבקשים לא לפרסם אותו, מצד אחד אתה אומר לעצמך זה יפגע בקהילה החרדית, מצד שני התפקיד שלי כעיתונאי זה להביא את המידע הזה לציבור, כי רק כך אפשר יהיה לתקן אותו 'אור השמש הוא חומר החיטוי הטוב ביותר', ואז אתה שואל את עצמך: האם אני שייך יותר קהילתית למגזר החרדי או שאני ערכית שם את התפקיד העיתונאי בראש סדר העדיפויות. אני מאמין שאת הסוויץ' הזה במוח קשה לעיתונאים חרדים לעשות. הם מרגישים הרבה יותר משויכים קהילתית לשטיבל, לקהילה, מפחדים לעבור…".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      האם הוא קשור למנחם טוקר?

    2. 2

      ב' הערות
      א.כאילו של'דה מרקר' אין ולא היה דף מסרים מראש בענין "מתווה הגז" כל עיתון והמסרים שלו ותפסיק לגלגל עיניים על עיתון מתחרה
      ב.בודאי שחרדי נורמטיבי יש לו מחוייבות ראשונית לקהילה החרדית ולא יעדיף להוציא כביסה מלוכלכת החוצה בא נראה אותך כותב כתבה שלילית על חמיך. ואם כן אז בודאי אתה לא אדם נורמלי וחבר הקהילה החרדית מרגיש ש"כולנו משפחה אחת"ועל משפחה לא מלכלכים. נקודה!