איילת שקד: "החרדים צריכים לסמוך על עצמם"

    מי שמוכשר - יהיה מספיק חזק כדי להישאר עם עמדותיו ולנסות להשפיע על התקשורת הכללית
    ישראל פריי 1 Comment on איילת שקד: "החרדים צריכים לסמוך על עצמם"

    שרת המשפטים מסבירה את מניעיה בקריאה לחרדים להשתלב בתקשורת: "אם יהיו יותר חרדים בתקשורת, יהיו יותר חרדים במגזר הציבורי ובמגזר הפרטי" • "מי שמוכשר – יהיה מספיק חזק להישאר עם עמדותיו ולהשפיע על התקשורת הכללית" • ראיון

    אילוסטרציה | למצולמים אין קשר לנאמר צילום: לוסי מרק, פלאש 90
    מי שמוכשר - יהיה מספיק חזק כדי להישאר עם עמדותיו ולנסות להשפיע על התקשורת הכללית
    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שרת המשפטים איילת שקד הפתיעה אתמול את מליאת הכנסת, כשהקריאה את נאומו המכונן של אורי אורבך ז"ל 'הטובים לתקושרת', ופנתה לציבור החרדי בקריאה דומה: בואו להשתלב בתקשורת הכללית.

    בראיון למוטי לביא ב'מהדורת הבוקר' של 'קול חי', הסבירה שקד את הנחיצות שהיא רואה בשילוב החרדים בתקשורת הכללית: "רציתי לנצל את הדיון על תקשורת מאוזנת ושצריכה לייצג את כלל המגזרים. יש משהו אחד שהממשלה מסכימה עליו, שהתקשורת במדינת ישראל, בעיקר תאגיד השידור הציבורי, צריכים לייצג את כל אוכלוסיית ישראל: ימין שמאל דתים חילונים יהודים וערבים עולים חדשים – כולם צריכים להיות חלק מתקשורת ציבורית".

    "היה לנו דיון בממשלה על זה שאין מספיק חרדים בתאגיד, אגב, אריה דרעי אמר שהוא יעניק פרס למי שיתן לו שם אחד של חרדי בתקשורת הכללית, ישר קפצתי -מיכאל שמש מגלי צה"ל, אבל זה באמת לא מספיק… חשבתי לנצל את הזמן שהיה לי במליאה ע"מ להקריא מאמר שעשה מהפכה, שאורי אורבך ז"ל כתב ב- 1987, בו הוא פונה לתלמידים בישיבות התיכוניות של הציונות הדתית ואומר להם בואו לתקשורת, זה דבר חשוב וערכי מאד".

    שקד ביקשה להרגיע את החששות שהביע המראיין: "בציונות הדתית זה די הצליח. זה לא שכולם מיישרים קו אם אותו מסר, יש מגוון דעות שונה. אני חושבת שהחרדים צריכים לסמוך על עצמם. ומי שמוכשר – יהיה מספיק חזק כדי להישאר עם עמדותיו ולנסות להשפיע על התקשורת הכללית".

    אני מנסה להבין מהו האינטרס שלך?

    "אני מאמינה בשילוב חרדים בחברה הישראלית, בצבא ובשוק העבודה. עשיתי זאת גם כיו"ר הועדה לשוויון בנטל. השילוב הזה בתקשורת יעזור מאד מאד לשלב אותם בחברה הישראלית ובכל המגזר העסקי והציבורי. זה שלוב אחד בשני. אם יהיו יותר חרדים בתקשורת, יהיו יותר חרדים במגזר הציבורי ובמגזר הפרטי".

    שקד גם התייחסה בראיון לעימותים המתוקשרים בין מפלגתה 'הבית היהודי' לבין 'הליכוד': "רוה"מ כבר שבוע וחצי שולח הודעות נגד 'הבית היהודי', באמצעות 'הליכוד', והחלטנו לשים לזה סוף. אני חושבת שמפלגות הממשלה צריכות לעבוד אחת עם השניה ולא אחת נגד השניה, ולהוציא הודעות אחת נגד השניה. זה מיותר. עדיף שהשרים יתעסקו במשרדים שלהם, גם לראש הממשלה יש הרבה דברים על הראש, כל ההודעות האלה מיותרות. עדיף שנעסוק בעשייה ולא בשליחת הודעות. בואו נעסוק בענייני מהות ולא בענייני שליחת הודעות".



    1 תגובות

    מיין תגובות