"למרות הפרצות – הסטטוס קוו הוא הסכר הטוב ביותר"

    העיקרון הוא אחד: בקצה קצה הסקאלה ישנם אנשים הנמצאים מתחת לקו העוני, והמדינה הכירה בזה שגם אברכי כוללים נכללים שם
    ישראל פריי No Comments on "למרות הפרצות – הסטטוס קוו הוא הסכר הטוב ביותר"

    רגע לפני הפגרה, ח"כ יעקב אשר מנקה שולחן • על הבטחת הכנסה לאברכים: "ש הרבה ערכיות בקצבה הזאת" • ומול ניסיונות – זדוניים כתמימים – להסדיר מחדש את שמירת השבת בציבוריות הישראלית, מציג אשר את עמדת גדולי ישראל • האזינו

    צילום: Miriam Alster/FLASH90
    העיקרון הוא אחד: בקצה קצה הסקאלה ישנם אנשים הנמצאים מתחת לקו העוני, והמדינה הכירה בזה שגם אברכי כוללים נכללים שם
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בראיון ארוך ל'מהדורה המרכזית' ב'קול חי', התייחס חבר הכנסת יעקב אשר (יהדות התורה) למגוון סוגיות בוערות שעל סדר היום. רגע לפני יציאת הכנסת לפגרת קיץ, מנסים בנציגות החרדית לנקות שולחן בעניינים קריטיים למגזר, להם נותן ביטוי ח"כ אשר בראיון.

    על חזרת הבטחת הכנסה לאברכים, אמר: "כעת קוראים לזה, קרן ללומדי תורה, זה אותו דבר בשינוי השם, העיקרון הוא אחד: בקצה קצה הסקאלה ישנם אנשים הנמצאים מתחת לקו העוני, והמדינה הכירה בזה שגם אברכי כוללים נכללים שם. מה שנעשה הוא חזרה של העניין הזה, באופן שיעמוד בבג"צ. יש הרבה ערכיות בקצבה הזו, זו לא קצבה גדולה, אבל עבור אנשים אלו, הסכום הזה הוא הבדל שמים וארץ".

    אשר ביקש לציין לשבח את הנציגות החרדית על ההישג: "לפני תקופה היו הרבה ספקנים, חשבו שהעניין הזה לא יחזור, והנה, בעבודה מאד יסודית ומאומצת – זה קורה. מגיע הרבה שאפו לנציגי הציבור החרדים".

    במענה לכל היזומות המבקשות להסדיר מחדש את ענייני שמירת השבת במרחב הציבורי של מדינת ישראל – חלקם מתוך כוונה טובה – שטח אשר את עמדת המפלגות החרדיות. "למרות כל הניסיונות לפרות את הסטטוס קוו, אנחנו עדיין חושבים שהוא הסכר הטוב ביותר שיש לנו. אם ניכנס לאיזה שהם הסכמות, זה עלול להיגמר בדברים שאנחנו לא יכולים בכלל להעלות על דעתנו. הרצון לפתוח את הנושא בהתחלה נראה ידידותי, אבל בסופו יהיה הרסני. בסופו של דבר מתכוונים להוריד את הסטטוס קוו מסדר היום, ולהתחיל בחקיקות משניות, בכדי שאח"כ יהיה להם קל להוריד את הכל".

    הסטטוס קוו הוא קו פרשת המים עבורנו", סיכם אשר את הנושא, אליו תוכלו להאזין בהקלטה המצורפת.



    0 תגובות