מזל טוב דיינים נבחרים – בקרוב תחויבו להגיש הצהרת הון

    חובת הגשת הצהרת הון תחול על רשימה ארוכה של בכירים בשירות הציבורי בישראל. ובהם שופטים, דיינים, קאדים, אלופים בצה"ל, תת ניצב במשטרה, ותת גונדר בשירות בתי הסוהר
    איתי גדסי No Comments on מזל טוב דיינים נבחרים – בקרוב תחויבו להגיש הצהרת הון

    שופטים, דיינים, קאדים, אלופים בצה"ל, תת ניצב במשטרה, תת גונדר בשירות בתי הסוהר, וכן בעלי תפקידים שיש להם נגיעה לרכש ולכלכלה, יחויבו בהגשת הצהרת הון אחת לשש שנים או בעת גידול של מיליון ₪ ומעלה בנכסיהם

    שטרות של 200 ש"ח | אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90
    חובת הגשת הצהרת הון תחול על רשימה ארוכה של בכירים בשירות הציבורי בישראל. ובהם שופטים, דיינים, קאדים, אלופים בצה"ל, תת ניצב במשטרה, ותת גונדר בשירות בתי הסוהר
    9:11
    29.03.24
    אתר קול חי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דפים ל'-ל"א

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת החוקה אישרה היום לקרירה שניה ושלישית הצע"ח לפיה שופטים, דיינים, קאדים, אלופים בצה"ל, תת ניצב במשטרה, תת גונדר בשירות בתי הסוהר, וכן בעלי תפקידים שיש להם נגיעה לרכש ולכלכלה, יחויבו בהגשת הצהרת הון אחת לשש שנים או בעת גידול של מיליון ₪ ומעלה בנכסיהם.

    החוק הנוכחי קובע כי שרים, סגני שרים, חברי כנסת, ראשי רשויות וסגניהם, וכן עובדי מדינה בשתי הדרגות העליונות, מחויבים בהגשת הצהרת הון. הצעת החוק של ח"כ בצלאל סמוטריץ' קובעת כי חובת הצהרת ההון תורחב ותחול גם על שורה ארוכה של בכירים בשירות הציבורי.

    הצעת החוק המקורית ביקשה להחיל את חובת הגשת הצהרת הון כל ארבע שנים. הוועדה קיימה מספר ישיבות, בהן נוהל משא ומתן בין נציגי השופטים, המשטרה והצבא, לבין ח"כ סמוטריץ'. בתום הדיונים, יו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומינסקי הביא לפשרה לפיה, הצהרת הון תוגש אחת לשש שנים. המחויבים בהגשת ההצהרה, יחויבו בהגשת ההצהרה נוספת אף לפני תום שש שנים, אם יחול גידול של מיליון ₪ בנכסיו של המצהיר.

    הצהרת ההון תוגש לבעל סמכות שנקבעה בהצעת החוק. מי שחלה עליו חובה להגיש הצהרה ולא הגיש, יחול עליו הדין המשמעתי החל בעניינו. הצהרת ההון הקבועה לפי הצעת חוק זו, לא תבוא במקום הצהרת הון שרשות המיסים מוסמכת לדרוש.

    חובת הגשת הצהרת הון תחול על רשימה ארוכה של בכירים בשירות הציבורי בישראל. ובהם שופטים, דיינים, קאדים, אלופים בצה"ל, תת ניצב במשטרה, ותת גונדר בשירות בתי הסוהר, וכן בעלי תפקידים בכירים נוספים בצבא במשטרה, כגון ראש חטיבת ציוד ולוגיסטיקה ראש היחידה לפיתוח אמצעי לחימה ועוד. וכן בשירות בתי הסוהר, ובשלטון המקומי ובהם מנכ"ל, מזכיר, מהנדס, היועץ המשפטי, המבקר וגזבר הרשות. שהם בשתי הדרגות הבכירות או בעלי תפקידים שיש להם נגיעה לרכש ולכלכלה, יחויבו בהגשת הצהרת הון אחת לשש שנים או בעת גידול של מיליון ₪ ומעלה בנכסיהם.

    הצהרת ההון תחייב את המחויבים בהגשת ההצהרה, דיווח על חשבונות עו"ש, פיקדונות, תוכניות חיסכון, מזומנים, ניירות ערך, והשקעות בארץ או בחו"ל, זכויות בנדל"ן, זכויות במטלטלין, החזקות בתאגידים או שותפויות ועוד.

    כאמור, הצעת החוק אושרה היום להצבעה במליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית.



    0 תגובות