הגר"י יוסף חשף בבית הנשיא את הנוכל שביקש הסמכה

    "פתחתי את החוברות העבות, ובהתחלה התפעלתי... איזה יופי, איזה בקיאות, כל הפוסקים כתובים שם. אבל תוך כדי שאני קורא את זה אני נזכר שקראתי את זה בעבר"
    ישראל פריי No Comments on הגר"י יוסף חשף בבית הנשיא את הנוכל שביקש הסמכה

    כשהראשון לציון ביקש לשכנע את הנשיא והשרים שהתכנסו להשבעת הדיינים, עד כמה חשובה ההתייעצות עם הרבנים הראשיים – הוא חשף סיפור מרתק, בו הגיע אליו רב מרשים עם ספרים עבי כרס, שהתבררו כמועתקים מילה במילה מספרי אביו… • צפו

    צילום: מארק ניימן/לע"מ
    "פתחתי את החוברות העבות, ובהתחלה התפעלתי... איזה יופי, איזה בקיאות, כל הפוסקים כתובים שם. אבל תוך כדי שאני קורא את זה אני נזכר שקראתי את זה בעבר"
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני שעה קלה תם טקס השבעת הדיינים בבית הנשיא בירושלים, במהלך הטקס נשאו הרבנים הראשים לישראל ונשיא המדינה נאומים בהם שיבחו את סדרת המינויים לבית הדין הגדול, הכוללים עשרה דיינים, כאשר תשעה הושבעו היום ואילו דיין נוסף הושבע לפני כחודש.

    בעת נאומו של הראשון לציון והרב הראשי לישראל יצחק יוסף, שוחח הרב על מעלת חשיבות ההתייעצות והכרעה הסופית בעניינים שרק הרבנים והדיינים מבינים. הוא החליט לחשוף בפני הקהל וכלי התקשורת הרבים סיפור על מועמד לדיינות שניסה לקבל ממנו המלצה כי הוא ראוי להיות דיין בבית הדין הגדול, אך לאחר דקות גילה הרב כי הוא לא דיבר אמת, וכך סיפורו:

    "חודשים ספורים לפני בחירת הדיינים הגיע אלי אדם שרצה שאמליץ עליו לדיינות, מה עשה? הביא איתו חיבורים אותם חיבר כך ע"פ דבריו, פתחתי את החוברות העבות, ובהתחלה התפעלתי… איזה יופי, איזה בקיאות, כל הפוסקים כתובים שם. אבל תוך כדי שאני קורא את זה אני נזכר שקראתי את זה בעבר, ואז נזכרתי שזה כתוב ב'יביע אומר', ומה עשה אותו רב, גזר הכל והדביק, והוציא ספרים עבים. דברים כאלה יתר חברי הוועדה לא מבינים, הם רואים שהוא הביא הרבה פוסקים חושבים שהוא גאון, אבל אנחנו הרבנים והדיינים מבינם בזה".

    "לכן אני אומר, כל דבר צריך לעבור דרך הרבנים הראשים, וזה עם כל הכבוד לחברי הוועדה למינוי דיינים" סיים הרב יצחק יוסף את דבריו



    0 תגובות