שפטו בעצמכם: האם נהג האוטובוס עבר עבירות תנועה?

    הנהג צפוי להיות מואשם בסעיפי החיקוק הבאים לתקנות התעבורה, סעיף כללי 21 א' כל עובר דרך חייב להתנהג בזהירות, ולהתנהג באופן שלא יקפח זכותו של אדם להשתמש שימוש מלא באותה דרך
    יעקב גרודקה 21 Comment on שפטו בעצמכם: האם נהג האוטובוס עבר עבירות תנועה?

    זה קרה ברחובה הראשי של בני ברק: נהג אוטובוס מפלס דרכו בפראות בעיר הצפופה, תוך שהוא מנהל ריב מסוכן עם משאית • עו"ד רוני פאלוך: "הסרט מצביע בבירור על נהג שמסכן את העוברים והמשתמשים בדרך" • כנסו והגיבו: הנהג עבר על החוק או לא?

    הנהג צפוי להיות מואשם בסעיפי החיקוק הבאים לתקנות התעבורה, סעיף כללי 21 א' כל עובר דרך חייב להתנהג בזהירות, ולהתנהג באופן שלא יקפח זכותו של אדם להשתמש שימוש מלא באותה דרך
    8:48
    29.03.24
    קובי פינקלר No Comments on עשרות חיילים סורים נהרגו בתקיפה המיוחסת לישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יותר ויותר נהגים מתקינים ברכבם מצלמה המתעדת את הנעשה לפניהם בכביש, וזאת במטרה לתעד מקרה של תאונה וכדו' ולגבות את עצמם בתיעוד שעתיד להקל מהם את ההתנהלות מול חברות הביטוח.

    אולם מעבר לשימוש הפרטי, אלפי נהגים משתפים תיעודים שנקלטו במצלמתם, ורבים מהם מתפרסמים באתר 'קומרודס' הבינלאומי, שמופעל על ידי 'תיאוררודשיימר' – ארגון שמטרתו שינוי דפוסי נהיגה מסוכנים של נהגים ברחבי העולם ע"י יצירת לחץ חברתי.

    בתיעוד שהתפרסם הבוקר באתר, ושככל הנראה צולם בסוף השבוע האחרון, נראה נהג אוטובוס של חברת 'קווים' בעת שהוא נוסע ברחוב רבי עקיבא בבני ברק, לאחר שהגיע ממודיעין עילית.

    לפחות על פי אתר 'קומרודס', נהג האוטובוס עובר לכאורה במקביל על כמה עבירות תנועה ומסכן את נוסעי האטובוס. מעבר לנתיב לא פנוי, אי ציות להוראות כווני נסיעת בנתיב ועקיפת פקק לא הוגנת.

    הסרטון נמסר לצפייה לעו"ד רוני פאלוך מ"משרד עורכי דין לויתן פאלוך", מומחי לדיני תעבורה, שהגיב לאתר 'קול חי' וטען כי "הסרט מצביע בבירור על נהג שמסכן את העוברים והמשתמשים בדרך, הנהג צפוי להיות מואשם בסעיפי החיקוק הבאים לתקנות התעבורה, סעיף כללי 21 א' כל עובר דרך חייב להתנהג בזהירות, ולהתנהג באופן שלא יקפח זכותו של אדם להשתמש שימוש מלא באותה דרך, ו-ב' המציגים את הכללים לזהירות בדרך".

    פאלוך מפרט את עבירות הנהג. "סעיף כללי, 46 סימן ד' לתקנות התעבורה "פגישה ועקיפה", סעיף 47 ד': "נוהג רכב לא יעקוף רכב, אלא אם הדרך פנויה במרחק מספיק כדי לאפשר לו את ביצוע העקיפה..", סעיף 47 ה': "נוהג רכב לא יעקוף, לא ינסה לעקוף ולא יסיט רכבו שמאלה או ימינה כדי לעקוף רכב ..", סעיף 47 ה'4, וסעיף 47 ז: "נהג רכב לא יעקוף רכב, ולא יעבור על פני רכב, שעצר לפני צומת".

    עבירה על סימן ט' "זכות קדימה" סעיף 64 א' 1: "לא הוצב תמרור המורה על מתן זכות קדימה בצומת או על עצירה …יתן נוהג רכב זכות קדימה לכלי הרכב הבאים מימין". ., וסעיף 64 ו' " נוהג רכב שנתיב נסיעתו מסתיים ועליו לסטות לנתיב סמוך, ייתן זכות קדימה לכלי רכב הנוסעים בנתיב שאליו הוא מבקש לסטות..", כמו"כ סעיף 65 לת"ת – כניסה לצומת: "לא ייכנס נוהג רכב לצומת .. אלא אם ביכולתו לעבור ולהמשיך בנסיעתו ללא הפרעה".

    מחברת 'קווים' בחרו שלא להגיב לתיעוד המטריד, זאת לאחר שבתחילה כלל לא הבינו היכן הבעיה בתיעוד.

    האם גם אתם סבורים כי הנהג עבר על החוק תוך סיכון נוסעי האוטובוס? הגיבו לנו!



    21 תגובות

    מיין תגובות
    1. 21

      מכיר את רוני פאלוך ופונה אליו בכל שאלה, אז ברור שהוא ודק……

    2. 19

      העו"ד יעקב וויינרוט הנכבד אומר דבר מאד חכם ונבון: אל תחפשו צדק במשפט! צדק ומשפט הם שני מושגים שונים שאולי נפגשים לפעמים באקראי! הוא כ"כ צודק. הוא כ"כ קלע לחולי הרע הכי גדול שיש במערכות המשפטיות בכל העולם!
      גם כאן: למה אתם מבקשים מהציבור לענות האם נראה שהנהג נוהג בהתאם ל"חוק"? (מעבר לזה שהציבור הם לא עו"ד מלומדים ולא אמורים ולא יכולים לענות על שאלה כזו, יש כאן עוד נקודה חשובה) מה משנה ה"חוק"??? מה משנה ה"משפט"??? יש כ"כ הרבה רשעות, אכזריות, חוסר צדק משווע, שנעשים תחת חסות של המושגים "חוק ומשפט"!!!! השאלה הנכונה לציבור צריך להיות האם נראה לכם שהנהג מתנהג ע"פ יושר וצדק אנושי בסיסי?!

      1. תהילה:אתה באמת חושב שיקראו את זה

        1. יעקב: כן. יקראו את זה! ואת בעצמך הראיה! הרי את בעצמך קראת את זה. ואכן, תודה רבה על היחס!

      2. יעקב,
        לא חושבת שכל מה שכתבת על צדק ומשפט קשור לדיני התעבורה,
        האם ידעת שפוסקי הלכה מורים שחובה לציית לכל חוקי התנועה מדין תורה?!

        1. מיכל הנכבדה! הערה נכונה. אבל תחשבי בעצמך, למה אכן מורים פוסקי הלכה שחובה לציית לחוקי התנועה? האם בגלל שזה ה"חוק הקדוש"? מה פתאום? אלא בגלל סיבה אחת: חוקי התבעורה בנויים, ברמת עיקרון, במטרה להשליט על הכבישים "צדק ויושר אנושיים בסיסיים" על-כן חובה לציית להם!
          אבל האם לא שמענו מספיק מקרים של שוטרי תנועה (שהם הרי עובדים ומקבלים משכורת במסגרת ה"חוק הקדוש"), שניצלו את מעמדם שניתן להם בעיקרון לצורך השלטת סדר, צדק, ויושר, על הכביש, וכמו"כ ניצלו את המושג שנקרא "חוקי תבעורה" שגם חוקים אלו נעשו לצורך השלטת סדר, צדק, ויושר, על הכביש, ושוטרים אלו "הפכו את היוצרות" והשתמשו עם מעמדם ועם החוק בכדי להתנהג הפוך מהסדר, צדק, ויושר, ע"י היטפלות לנהגים תמימים וישרים ולהשית עליהם קנסות וכדו' עם תירוץ של איזה "עבירונת על החוק", כשהשוטרים עושים את זה אך ורק בגלל אינטרסים צדדיים?!
          זכרי: הרעיון הוא והכלל הוא: כל השפה והדרך חשיבה שלנו ביחס לדברים מסוג זה, הוא לבדוק דברים בקני מידה של יושר וצדק אנושי בסיסי ולא בקני מידה של "חוק ומשפט". כי "מקום המשפט שם הרשע"!!!
          יעקב

          1. תגובה ליעקב:
            נו באמת.. הרי לא מדובר פה בשוטר שדפק לו דו"ח למלא את מכסתו היומית. פה הועלה סרטון של נהג המזלזל בבוטות בחוקי התנועה, ומבצע עקיפה בצומת כאשר נהג המשאית לא אמור להעלות על דעתו שהאוטובוס העומד בנתיב המיועד לפנות שמאלה מתכוון להמשיך ישר ולהתפרץ לנתיב שלו.
            במקרה זה, לא קשור רשעות או ענייני חוסר צדק, אלא עבירה ברורה על החוקים, שהיא לכאורה עבירה על דין תורה תוך סיכון חיי אדם ללא ספק. ולא באנו להצדיק פה את כל השוטרים והשופטים כנקיים מכל רבב.

      3. מזה החפירה הזאתת?! הואנסיכן חיי אדם והוא היה יכל לגרום לאסון גדול! צריך לעשות משהו עם אותו נהג

    3. 18

      ברור שצריך להגיש תלונה נגד הנהגים [שניהם] המסוכנים! ובעיקר נגד נהג האוטובוס

    4. 17

      מדובר במשאית זבל שאמורה כעת להטריד לאורך כל הנתיב אז מין הדין היה שנהג משאית הזבל הנכבד יתן לאוטובוס לעבור ולא ינסה לקחת זכות קדימה במצב זה ולסכן את נוסעי האוטובוס

      1. אין שום קשר לזה שהנהג עשה מעשה חמור ביותר וסיכן נוסעים

    5. 16

      הנהג עבר על החוק תוך סיכון נוסעי האוטובוס זה ברור!!

    6. 15

      תהילה:ברור שהוא "לא" עבר על החוק איזה מן שאלה זאת

    7. 14

      ברור שהוא עבר על החוק, זה צריך לעבור למשטרה.

    8. 13

      אויש נו אין בזה שום בעיה/סיכון/עבירת תנועה

    9. 12

      ברור שיש פה עבירת תנועה.
      נסיעה שלא בכיוון המסומן בצומת, לפחות שש נקודות על עבירה זו

    10. 11

      מי שמחפש עבירות תנועה של נהגי אוטובוס, ודאי ימצא.
      מדובר במשאית זבל 'עיקשת', אינני יודע איזה מהנהגים יותר חכם;
      מציע למתעד, להחליף את הנהג חודש אחד בקו..

    11. 10

      צריך לפתוח אתר המרכז עבירות תנועה של נהגי אוטובוס

    12. 8

      נראה שהוא עבר עבירת תנועה אבל צריך להבין גם את הנהג