- רדיו קול חי - -

שפטו בעצמכם: האם נהג האוטובוס עבר עבירות תנועה?

יותר ויותר נהגים מתקינים ברכבם מצלמה המתעדת את הנעשה לפניהם בכביש, וזאת במטרה לתעד מקרה של תאונה וכדו' ולגבות את עצמם בתיעוד שעתיד להקל מהם את ההתנהלות מול חברות הביטוח.

אולם מעבר לשימוש הפרטי, אלפי נהגים משתפים תיעודים שנקלטו במצלמתם, ורבים מהם מתפרסמים באתר 'קומרודס' הבינלאומי, שמופעל על ידי 'תיאוררודשיימר' – ארגון שמטרתו שינוי דפוסי נהיגה מסוכנים של נהגים ברחבי העולם ע"י יצירת לחץ חברתי.

בתיעוד שהתפרסם הבוקר באתר, ושככל הנראה צולם בסוף השבוע האחרון, נראה נהג אוטובוס של חברת 'קווים' בעת שהוא נוסע ברחוב רבי עקיבא בבני ברק, לאחר שהגיע ממודיעין עילית.

לפחות על פי אתר 'קומרודס', נהג האוטובוס עובר לכאורה במקביל על כמה עבירות תנועה ומסכן את נוסעי האטובוס. מעבר לנתיב לא פנוי, אי ציות להוראות כווני נסיעת בנתיב ועקיפת פקק לא הוגנת.

הסרטון נמסר לצפייה לעו"ד רוני פאלוך מ"משרד עורכי דין לויתן פאלוך", מומחי לדיני תעבורה, שהגיב לאתר 'קול חי' וטען כי "הסרט מצביע בבירור על נהג שמסכן את העוברים והמשתמשים בדרך, הנהג צפוי להיות מואשם בסעיפי החיקוק הבאים לתקנות התעבורה, סעיף כללי 21 א' כל עובר דרך חייב להתנהג בזהירות, ולהתנהג באופן שלא יקפח זכותו של אדם להשתמש שימוש מלא באותה דרך, ו-ב' המציגים את הכללים לזהירות בדרך".

פאלוך מפרט את עבירות הנהג. "סעיף כללי, 46 סימן ד' לתקנות התעבורה "פגישה ועקיפה", סעיף 47 ד': "נוהג רכב לא יעקוף רכב, אלא אם הדרך פנויה במרחק מספיק כדי לאפשר לו את ביצוע העקיפה..", סעיף 47 ה': "נוהג רכב לא יעקוף, לא ינסה לעקוף ולא יסיט רכבו שמאלה או ימינה כדי לעקוף רכב ..", סעיף 47 ה'4, וסעיף 47 ז: "נהג רכב לא יעקוף רכב, ולא יעבור על פני רכב, שעצר לפני צומת".

עבירה על סימן ט' "זכות קדימה" סעיף 64 א' 1: "לא הוצב תמרור המורה על מתן זכות קדימה בצומת או על עצירה …יתן נוהג רכב זכות קדימה לכלי הרכב הבאים מימין". ., וסעיף 64 ו' " נוהג רכב שנתיב נסיעתו מסתיים ועליו לסטות לנתיב סמוך, ייתן זכות קדימה לכלי רכב הנוסעים בנתיב שאליו הוא מבקש לסטות..", כמו"כ סעיף 65 לת"ת – כניסה לצומת: "לא ייכנס נוהג רכב לצומת .. אלא אם ביכולתו לעבור ולהמשיך בנסיעתו ללא הפרעה".

מחברת 'קווים' בחרו שלא להגיב לתיעוד המטריד, זאת לאחר שבתחילה כלל לא הבינו היכן הבעיה בתיעוד.

האם גם אתם סבורים כי הנהג עבר על החוק תוך סיכון נוסעי האוטובוס? הגיבו לנו!