ציון הרשב"י: השתלטות על המתחם, איומים והפחדות על המתפללים

    משה מבהיר: "פנינו לשומרים במקום שטענו בפנינו שהם חוששים להתעסק עם אותם העבריינים במקום, כשאותם שומרים זימנו את המשטרה, המשטרה בוששה מלהגיע". "לא יתכן שיבואו חבורת עבריינים וישליטו פחד על אנשים שבאים להתפלל במתחם, זו הפקרות של המשטרה", מסכם משה את החוויה שנאלץ לעבור בהר מירון
    admin2 1 Comment on ציון הרשב"י: השתלטות על המתחם, איומים והפחדות על המתפללים

    ציון הרשב"י בהר מירון כבר מזמן נהפך להיות יעד מעודף לכל מיני אנשים מפוקפקים • בשבת האחרונה הוכו מתפללים בתוך ציון הרשב"י • אהרל'ה יקטר: "המשטרה אשמה" משטרת ישראל: "איש לא פנה אל השוטרים"

    הכניסה לציון הרשב"י
    משה מבהיר: "פנינו לשומרים במקום שטענו בפנינו שהם חוששים להתעסק עם אותם העבריינים במקום, כשאותם שומרים זימנו את המשטרה, המשטרה בוששה מלהגיע". "לא יתכן שיבואו חבורת עבריינים וישליטו פחד על אנשים שבאים להתפלל במתחם, זו הפקרות של המשטרה", מסכם משה את החוויה שנאלץ לעבור בהר מירון
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ציון הרשב"י בהר מירון כבר מזמן נהפך להיות יעד מעודף לכל מיני אנשים מפוקפקים, לא פעם מתרחש שם מקרי אלימות מצד אותם אנשים שבוחרים מבחינתם בצעד לגיטמי להשתלט על המתחם ולעשות בהם כבתוך ביתם, אלא שבשבת האחרונה הם כבר עברו את כל הגבולות, וע"פ עדויות שהגיעו 'לאתר קול חי' התרחשו במקום מקרי אלימות מצד אותם אנשים.

    משה מספר בשיחה עם 'אתר קול חי' את החוויה הלא נעימה בלשון המעטה שהוא נאלץ לעבור בשבת האחרונה יחד עם קבוצת אברכים מקרית צאנז. "היינו בשבת בקבר הרשב"י, קבוצת אברכים מקרית צאנז יחד עם המקובל הרב חיים מנדל שטייגר והדיין הרב יצחק שמואל שכטר, במהלך התפילה של שבת בבוקר במתחם השתתף איתנו גם כ"ק האדמו"ר פינסק קארלין שליט"א".

    לדבריו: "במהלך תפילת השחרית בשבת בבוקר בעת שקראנו בתורה, בהיכלי השטיבלעך במרפסת הכהנים", נכנסו למקום חבורת עבריינים והורו לנו לצאת מהמקום מכיוון שהם חפצים לישון", משה מסביר שבתחילה הם הסבירו להם שהם בהמצע קריאת התורה, ואין באפשרותם לפנות להם את המקום שבכלל יועד למתפללים ולא לאנשים שרוצים לישון. לטענתו: "ברגע שהערנו להם שאין באפשרותנו לפנות להם את המקום הם מיד התחילו לקלל ולגדף את המתפללים, ואף לתת מכות למתפללים, תוך כדי שהם מאיימים אלינו שהם ידקרו אותנו עם סכינים" מה שגרם למשה ויתר המתפללים נאלצו לברוח מפאת הסכנה.

    משה מבהיר: "פנינו לשומרים במקום שטענו בפנינו שהם חוששים להתעסק עם אותם העבריינים במקום, כשאותם שומרים זימנו את המשטרה, המשטרה בוששה מלהגיע". "לא יתכן שיבואו חבורת עבריינים וישליטו פחד על אנשים שבאים להתפלל במתחם, זו הפקרות של המשטרה", מסכם משה את החוויה שנאלץ לעבור בהר מירון.

    דברים דומים אנחנו שומעים גם מחיים: "הייתי בשבת במירון, כל רצוני היה לבוא ולהתפלל אולם בסופו של דבר עברתי חוויה שאני לא ישכח לעולם" לדבריו: העבריינים במקום איימו עליו ואף הרביצו לו מכות עד זוב דם.

    אהרל'ה יקטר הידוע בכינוי 'איש מירון', בשיחה עם 'אתר קול חי' מאשים את המשטרה בכל המתרחש במתחם הציון: "הטענות הללו של עבריינים שבאים להשתלט על המתחם של ציון הרשב"י זה תופעה ידועה, והמשטרה לא עושה כלום ולא מטפלת כלל בבעיה" לדבריו: "באים למקום כל מיני יצורים מפוקפקים ומשליטים אימה על המתפללים, הגיע הזמן כבר שהמשטרה תפעל במקום ותשליט סדר"

    טענה נוספת הנשמעת מהמתפללים במקום: באשר לבעיית החוסר מקוואת באיזור, וזאת לאחר שכבר מחג שבועות האחרון המקווה החדש במקום (אטדגי) נסגר. לדברי המתפללים: "התאכסנו בשבת בקרבת מקום וראינו מאות אנשים באים לחפש מקווה, אנשים מבוגרים נאלצו במפח נפש או ללכת למקוה של הכפר במקום מאוד רחוק ומבלי תנאים תרבותיים כלל או במקוה של המערה שרק יחידי סגולה יכולים ללכת שמה"

    כשפנינו לקבל את תגובת המשטרה, נמסר: "בחצי שנה האחרונה נקודת המשטרה במירון מאוישת מידי יום לרבות סופי שבוע על ידי שני שוטרים, ובמשך שתי משמרות עד לשעה 01:00. באשר לטענות בנושא ארוע כלשהו שהתרחש בשבת ,איש לא פנה אל השוטרים. במידה וישנו חשש כלשהו בנושא הפרת הסדר הציבורי או חשש עתידי כלשהו של המתפללים אנו קוראים להם להגיע מיד אל תחנת המשטרה ולהגיש תלונה והנושא יטופל במלוא החומרה".

    כשפנינו להנהלת המרכז למקומות הקדושים ושטחנו בפניהם את טענות המתפללים ע"כ שאין במקום מקווה מסודר, נאמר לנו שאין להם שום קשר למקום, וזה לא נושא שהם אחראים עליו מתוקף תפקידם.

    מכות



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בודאי שהמשטרה לא מתערבת למה שהיא תתערב תלכו לסיקריקים הרשעים שלא נתנו לנהל את המקום והשתלטו על ועדת החמשה עם כל המאפיה שלהם בראשות פרוליך הידוע ומאז כל המקום הפקר מסביב לציון ישנים באוהלים קבוצת שלימות מפוקפקות בממרפסת הכהנים הקימו שם חדר נוסף מפחים באופן מכוער וכל השבת נודפים משם ריחות וכו' והכל בשם הקנאות המזוייפת שצועקים "הפקעה" "הציונים משתלטים" "אתר תיירות" וכו' ובזכות