"תעשה לי פוליגרף בשידור, אני לא שונא חרדים"

    "אני ואתה מכירים את החיים האמיתיים, הרי גם אם אחזור בתשובה ואעבור לגור ברחבת הכותל ואתפלל 6 תפילות ביום – לא יהיו חרדים שיצביעו לי, ועדיין אני בא ואומר את מה שאני אומר. אני מעריך את החרדים שלפחות אצלם הוויכוח אידאולוגי ולא כמו הממשלה".
    דוד לזר 20 Comment on "תעשה לי פוליגרף בשידור, אני לא שונא חרדים"

    במשך 16 דקות ניסה הבוקר יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד לשכנע את מאזיני 'קול חי' שהוא לא שונא חרדים • על סרטון ההסתה השקרי: "את התשדיר עשו החברה הצעירים שלנו, אתה חושב שאני כותב תשדירים?" • וגם: "אני לא שונא חרדים, תביא אותי לפוליגרף, יחד עם ליצמן" • הראיון המלא

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    "אני ואתה מכירים את החיים האמיתיים, הרי גם אם אחזור בתשובה ואעבור לגור ברחבת הכותל ואתפלל 6 תפילות ביום – לא יהיו חרדים שיצביעו לי, ועדיין אני בא ואומר את מה שאני אומר. אני מעריך את החרדים שלפחות אצלם הוויכוח אידאולוגי ולא כמו הממשלה".
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אין ספק שתקופה לא קלה עוברת על יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד, שרואה במו עיניו איך כל מה שבנה בקדנציה הקודמת – מתרסק כמגדל קלפים. השבוע שוב זה קרה, לאחר שהכנסת הצביעה בעד ביטול החוק המתנה את תקצוב מוסדות החינוך התורניים בלימודי ליבה.

    רגע נוסף לא נעים נרשם השבוע בקרבתו של לפיד, זאת לאחר שהוא נאלץ לעמוד מול המצלמות במליאת הכנסת ולהתנצל על סרטון ההסתה שהפיצה מפלגתו נגד החרדים, שבו הובאו נתונים שקריים. "קרוב למיליון אזרחים לא ילמדו מתמטיקה ואנגלית, מי יסחוב אותם?", אמר קריין 'יש עתיד', בעוד שהדיון בחוק הליבה היה רק על 40 אלף תלמידי מוסדות הפטור החרדים.

    הבוקר (חמישי) התראיין  לפיד אצל מרדכי לביא ב'מהדורת הבוקר' ב'קול חי' ונשאל שוב על סרטון ההסתה השקרי, "את התשדיר הזה עשו החברה הצעירים שלנו, ובאו ואמרו לי שהמון חברה נפגעים מזה, אז אמרתי להם 'אל תפיצו את זה', נעמדתי בכנסת מול המצלמות ואמרתי שזה טעות", אמר לפיד ב'קול חי'.

    לביא לא ויתר והקשה, "איך יכול להיות שתשדיר כזה מתפרסם ללא אישורו יו"ר מפלגה?", לפיד השיב: "אתה חושב שאני כותב תשדירים?, אני לא יכול לומר לך יותר מזה, אמרתי לא להפיץ את זה", אבל לביא לא הרפה: "מדף הפייסבוק זה ירד?", הקשה, "אם חשוב לך אני מוכן להוריד את זה", השיב לו לפיד.

    על פולמוס חוק הליבה אמר לפיד כי "אין פה דיון עניני, אומרים 'אנחנו נוריד את כל החוקים של יש עתיד', ואם הם טובים? אתה יודע כמה צעירים חרדים פנו אלינו בימים האחרונים? הרי, הגאון מוילנא היה גאון במתמטיקה, איך יכול להיות שמי שמאמין בתורה מתנגד להשכלה?".

    על הטענה כי הוא שונא חרדים השיב: "אסור להתווכח על שום נושא במדינת ישראל מבלי שתואשם בשנאה, אשמח ללמוד, תסביר לי, איך יכול להיות בעיה שממשלת ישראל אומרת 'אנחנו נשלם רק למי שלומד ליבה. האם לא סביר שמי שמקבל מהמדינה שקל יצטרך ללמוד ליבה?".

    "מה המניע שלך בכל המלחמה הזו?", נשאל, "יש כאן חברה בישראל והיא צריכה לפעול ביחד, לכל ילד במדינה ערבי חרדי וחילוני – אני מחויב לו ואני מחויב לתת לו את המקסימום האפשרי. מחקר אחרי מחקר אומר שהצעירים החרדים מתקשים להשתלב בחיי העבודה", השיב לפיד.

    לדברי לפיד, "האם בכל פעם שיש ויכוח עקרוני הפתרון הוא לצעוק 'שונאים אותנו'? תשאל את משולם נהרי מי נתן לו הכי הרבה כסף לנוער חרדי?", הוסיף.

    לפיד ניסה שוב לשכנע שאין בו שנאת חרדים: "אני ואתה מכירים את החיים האמיתיים, הרי גם אם אחזור בתשובה ואעבור לגור ברחבת הכותל ואתפלל 6 תפילות ביום – לא יהיו חרדים שיצביעו לי, ועדיין אני בא ואומר את מה שאני אומר. אני מעריך את החרדים שלפחות אצלם הוויכוח אידאולוגי ולא כמו הממשלה".

    אביך טומי רווה ממך נחת?, "אפילו בתלמוד כתבו שלא לדבר על המתים, אבא שלי היה אתאיסט, אבל אני מאמין בקדוש ברוך הוא, ובשונה מאחרים, מלבד הדרישה שהחרדים ילמדו ליבה – דרשתי שבבתי הספר ילמדו גם תנ"ך ויהדות".

    לסיום, נשאל לפיד האם הוא מוכן לעבור בדיקת פוליגרף שתאמת את תשובתו על השאלה 'האם אתה שונא חרדים?', "תביא פוליגרף לשידור ותבדוק אם אני שונא או לא, אני לא שונא אף יהודי בעולם, לא כל מי שחושב אחרת הוא שונא אותם" השיב לפיד, "אבל תביא גם את ליצמן לפוליגרף", הוסיף.

    האזינו לראיון המלא:



    20 תגובות

    מיין תגובות
    1. 20

      צריך לשמוע אותו (לא יותר מידי) בעיקר כדי ש"דע מה להשיב לאפיקורוס"

      1. לגמרי לא שונא חרדים…חולה עליהם בדם ובנשמה……

    2. 19

      מוטי לביא שיחקת אותה יאיר לפיד יצא דפוק לגמרי מכל הראיון הזה

    3. 18

      אם יש מליון חרדים אז צריך להפיץ סרטון נגד מליון חרדים הולכים לישון רעבים בגלל לפיד

    4. 17

      בס"ד
      לפיד הדמגוג דואג לציבור החרדי רוצה לראות את כל החרדים אנשי הייטק (לא חלילה מנופאים ומוכרי נעליים)
      ומה עם הציבור החילוני להם הוא כבר דאג?
      על–פי מרכז אדוה, יותר מ 30% מהשכירים משתכרים עד שכר מינימום, ובמגזר העסקי, יותר מ- 20%
      על פי דין וחשבון שנתי של בנק ישראל, השכר לשעה של כרבע מכלל השכירים בישראל – למעלה מ-640 אלף עובדים דומה לשכר המינימום או נמוך ממנו.
      מספר המובטלים החילונים (במספרים לא באחוזים) גדול יותר מפי שתיים לעומת מספר החרדים שאינם עובדים (אך ברובם המכריע לומדים)
      כמה מוהטלים חילוניים היו לו היו תופסים להם את מקומות העבודה האברכים לומדי התורה???

      מיהו יאיר לפיד שדואג לנו:
      לפיד הוא בנם של העיתונאי והפוליטיקאי יוסף (טומי) לפיד, ונכד העיתונאי דוד גלעדי- פרזיט בן פרזיט בן פרזיט
      שושלת של אוכלי חינם העושים פרנסתם מדברי רוח והבל, בהחלט לא משפחה פרודוקטיבית (יצרנית), וגם לא משכילים במיוחד
      בנעוריו למד בגימנסיה העברית הרצליה, אך לא קיבל תעודת בגרות!!!
      באמצע שנות ה-80 נישא והתגרש ונישא בשנית, לעיתונאית כמוהו – לא הייטק…

      אי אפשר שלא להזכיר פרשיית נוכלות ברקורד הלא מחמיא והמחליא של האיש –
      בשנת 2011 התקבל ללימודי דוקטורט באוניברסיטת בר-אילן, בתוכנית לפרשנות ולתרבות. קבלתו נעשתה על סמך "הצלחה במספר קורסים" שלקח מתוכנית הלימודים לתואר שני ועל סמך "הישגיו הספרותיים והעיתונאיים", אף שלא עמד בתנאי הקבלה הנדרשים לתוכנית.בעקבות פרסום פרשה זו הורתה המועצה להשכלה גבוהה ב-31 בינואר 2012 לאוניברסיטת בר-אילן להפסיק את המסלולים שאפשרו לימודי תואר שני ושלישי למי שאין לו תואר ראשון…
      איפה הכסף:
      על פי הערכה של פורבס ישראל שווי נכסיו והונו של לפיד עמד בשנת 2012 על כ-22 מיליון ש"ח והנכס הגדול ביותר הוא הקוטג' שבו מתגוררת משפחת לפיד (כשמונה מיליון ש"ח).
      כך צבר מר לפיד מיליונים מקריירה של כלום על גבי הציבור הישראלי השחוח שסחב את הכלומניק הזה על כתפיו עליהם התפטם והשמין עד בלי די
      לפי טענתו (כבר אי אפשר להאמין לו בשום דבר)הוא בעל חגורה שחורה בקראטה וכפי הידוע הנו מתאגרף חובב – בהחלט נקודות זכות חשובות למי שמתיימר להיות ראש ממשלה במדינת היהודים
      רקע ביהדות:

      לפי הצהרתו בעבר הוא מבקר בבית כנסת רפורמי

      רקע צבאי:
      לפיד חרף את נפשו במשך רוב שירותו הצבאי ככתב בעיתון "במחנה" (לימים תירץ זאת בגלל התקפי אסטמה שמנעו ממנו כנראה אפילו לעבוד באפסנאות במטבח הצבאי, השמפו של הסדינים בצבא גורם לו לאלרגיות ובמטבח ריח הטיגון עשה לו כנראה סחרחורת, מה שלא מפריע לו כמתאגרף )

      עם שחרורו מהצבא החל לעבוד ככתב בעיתון "מעריב" ופרסם שירה בכתבי עת ספרותיים שתרמו והאיצו את היכולות הטכנולוגיים של מדינת ישראל
      הישגים פוליטיים של אותו דואג לחרדים:
      לפיד העביר בממשלה הקודמת שינוי הדרגתי בכללי השתתפות המדינה בהוצאות מעונות יום ומשפחתונים, כך שלא תכלול ילדי אברכים וביטול הדרגתי של הבטחת הכנסה למשפחות אברכים.

      לפיד הודיע שהחוק שייזם לפטור מתשלום מע"מ (חוק מע"מ אפס הזכור ללעג וקלס) ברכישת דירה יחול רק על מי ששירת בצה"ל או בשירות לאומי-אזרחי.
      הצעת האוצר לתקציב 2015 כללה ביטול של התמיכות הניתנות על ידי המשרד לשירותי דת להקמת מבני דת חדשים, בסך 25 מיליון ש"ח לשנה
      במהלך קדנציה זו (הקודמת)זכה לפיד לתואר עמלק מפי מרן ראש הישיבה הגאון הגדול הרב שטיינמן שליט"א
      ולסיום:
      בישיבות פומפדיתא ונהרדעא בבבל לא למדו ליב"ה, הבן איש חי לא למד ליב"ה ורוב רובם של גדולי ישראל לא למדו ליב"ה
      אלו שידעו ליב"ה לא למדו זאת אלא ידעו זאת מן התורה, כשנגיע לדרגה כזו, כמו הגאון מוילנא נדבר, אבל כדי להגיע
      לזה צריך ללמוד תורה בלי ליב"ה

      1. אתה באמת חושב שמישהו יקרא את כל זה???

      2. שמע/' זה חזזזזזק. לכתוב כזה דבר. וואו.

        אני מתכוון לסבלנות. לא באמת קראתי.

    5. 16

      הנזק שעשית לנו הוא כ"כ גדול, שלא פלא שאתה מתעקש לשכוח אותו ואנחנו מתעקשים לזכור אותו.

    6. 15

      אחלה ראיון!!! אני חושבת שאם כבר לראיין אותו אז רק מישהו נושך כמו מוטי לביא שלא מתייפייף ומפחד לענות לו…

    7. 14

      ודאי שמגיע לנו מינמום 50% מהתקציב כי אנחנו משלמים מס

    8. 13

      לא מובן למה נותנים במה ליאיר לפיד ודומיו ברדיו של בני תורה

    9. 12

      חייבים לקרב את לפיד כל זמן שהוא חושב שהוא צריך אותנו!!!!!

    10. 11

      זה החורבן של המתייפיפים, שנותנים למציק הזה להתראיין.

    11. 10

      אך מה לא יעשה בני בשביל לזכות בעוד איזה כותרת

    12. 9

      יאיר לפיד דיקטטור!
      איזו יומרנות זו להחליט בשביל ציבור אחר מה טוב להם!!

      1. יאיר שקרן! נכון ל11 בלילה הסרטון עדין בדף הפייסבוק של יאיר לפיד וגם ביוטיוב של יש עתיד קיים מעניין גם מדוע הושבתו התגובות ביוטיוב…

    13. 8

      הוא באמת לא שונא חרדים הוא ממנף את עצמו על גביהם הוא אוהב אותם בזכותם הוא משטמרר ועושה מנדטים מי שלא יעבור פוליגרף על שנאת חרדים זה נתניהו

    14. 7

      יאיר לפיד לפחות מנסה להגיד שהוא לא שונא חרדים. אבל החרדים שונאים את לפיד ואף מתגאים בכך.
      לכן החרדים גרועים אפילו מיאיר לפיד .