משרד הבריאות יוביל מהלך בזק לפתרון שכחת ילדים ברכב

    ח"כ אורי מקלב: "לפני מספר שבועות בוועדת המדע והטכנולוגיה שאני עומד בראשה קיימנו דיון חירום בעקבות האסון של משפחת וינגוט, לצערנו אנחנו מקיימים דיון נוסף שברקע זה הילד הרביעי שנפטר, זה לא ייאמן
    איתי גדסי No Comments on משרד הבריאות יוביל מהלך בזק לפתרון שכחת ילדים ברכב

    שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע כי יכנס את משרדי הממשלה תוך שבוע לפתרון מהיר. משרד התחבורה: "נוכל להעביר באופן מידי תקנות שיחייבו התקנת מערכות התראה בכיסאות בטיחות"

    צילום: Isaac Harari/Flash90
    ח"כ אורי מקלב: "לפני מספר שבועות בוועדת המדע והטכנולוגיה שאני עומד בראשה קיימנו דיון חירום בעקבות האסון של משפחת וינגוט, לצערנו אנחנו מקיימים דיון נוסף שברקע זה הילד הרביעי שנפטר, זה לא ייאמן
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דיון סוער התקיים היום בוועדה לזכויות הילד, במסגרת ישיבת החירום בנושא 'שכחת ילדים ברכב'.

    את הדיון פתחה יו"ר הוועדה, ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון (כולנו) בהקראת שמות הילדים שמתו בתקופה האחרונה לאחר שנשכחו ברכב.

    בהמשך הדיון התייחסה שאשא ביטון להצעת החוק שלה שנידונה אתמול בוועדת השרים לענייני חקיקה, שם סוכם כי גננות ומטפלות יחויבו על ידי חוזר מנכ"ל משרד החינוך ותקנות משרד הכלכלה להתקשר להורה או למי שהילד נמצא בחזקתו ולדווח על אי הגעת הילד, תוך שעה מפתיחת הגן. עוד סוכם כי משרד החינוך והכלכלה יקבלו 3 חודשים לקביעת הנהלים בחוזר מנכ"ל ולא דרך חקיקה, וכי אם לא המהלך לא יצלח הנושא יחזור להליך חקיקה.

    יו"ר הוועדה: "איך מהלך של הצלת ילדים הופך לתעמולה מפחידה שתכניס גננות לכלא? לא לכך כיוונו, אנחנו מאבדים יותר מידי ילדים ואי אפשר להישאר אדישים. בשום שלב לא דיברנו על אחריות פלילית או ענישה או הסרת האחריות מההורים, אך משום שאני יודעת שאנשי חינוך עובדים מהנשמה לכן אני מבקשת מהם לקחת חלק במאמץ. אנחנו כאן כדי שיחד נוכל לחשוב, ולהתמודד עם התופעה".

    בתגובה לדברים התפרצו גננות שהגיעו לדיון וציינו כי הן מוכנות להתגייס באופן וולונטרי אבל לא דרך חוזר מנכ"ל או כל חיוב בחוק.

    שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן הבטיח כי משרדו ייקח אחריות על העברת מהלך מונע בשיתוף כלל משרדי הממשלה בטווח המידי: "הדברים שקרו גרמו להתעוררות, אפשר למנוע את זה וצריך להגיע לפתרון. משרד הבריאות ירכז את הנושא, תוך שבוע נקיים ישיבה נוספת, נכנס את כלל המשרדים הנוגעים לדבר בימים הקרובים, אבל אני מבקש את התגייסות כלל המשרדים הרלוונטיים".

    ח"כ אורי מקלב: "לפני מספר שבועות בוועדת המדע והטכנולוגיה שאני עומד בראשה קיימנו דיון חירום בעקבות האסון של משפחת וינגוט, לצערנו אנחנו מקיימים דיון נוסף שברקע זה הילד הרביעי שנפטר, זה לא ייאמן. אנחנו צרכים לצאת מהקונספציה הזו שזו רק אשמת ההורים, משהפכנו לטכנולוגיים אנחנו לא זוכרים שום דבר בלי שיזכירו לו, המצבר מצפצף לנו, כך גם צריך להיות עם הילד".

    "הציגו בפנינו בוועדה עשרות פתרונות ואם נחייב את התקנתם בחוק נציל חיים, השאלה מתי שר ומשרד התחבורה ייקחו על עצמם אחריות, יש גרירת רגלים, אין נכונות, הם צריכים לקחת אחריות" הוסיף מקלב.

    ד"ר שי סופר המדען הראשי של משרד התחבורה: "בזכות התקנות של המשרד המחייבות מערכת התרעה בכל רכב הסעות לא נשכח אף ילד בהסעות בשנתיים האחרונות. יש 3 וחצי מיליון כלי רכב פרטיים בארץ, יש תקנת תעבורה מוכנה בעניין זה, בשיתוף פעולה של המשרדים והגורמים הרלוונטיים נוכל להכניס את התקנה שתחייב אמצעי התרעה גם ברכב פרטי באופן מידי".

    בהמשך הדיון שטחו נציגי הגננות את טענותיהם נגד היוזמה לחייבן לחייג להורים שילדם לא הגיע לגן.

    שרון רוגוזינסקי, גננת: "אני מקבלת בבוקר 33 ילדים בגן, הדרישה להתקשר לאחר שעה אינה הגיונית בעליל, זו שעה מטורפת, אנחנו גם מקבלים הורים וילדים שמתקשים, אנחנו 3 אנשי צוות על 30 ילדים, ילדים שאינם גמולים. אני עושה טלפונים שהגן קצת יותר רגוע".

    יו"ר הוועדה סיכמה את הדיון: "סיכמנו כאן על תוכנית פעולה שתצא בעוד שבוע. בהוראת שר הבריאות שאני מודה לו על ההתגייסות המהירה, ירכז המשרד את תרומת כל אחד ממשרדי הממשלה, ויתאם פגישה משולבת לפתרון מהיר. משרד התחבורה יקדמו את התקנה בחוק של כיסא ילדים שיחויב בחיישן. מבחינת גיוס מערכת החינוך, אם לא הייתי חושבת שלאנשי החינוך יש נשמה ענקית לא הייתי הולכת למהלך הזה – נקיים בימים הקרובים דיון משותף של כל גורמי החינוך כדי לקדם את הצעד הזה, בדרך שתוסכם על כולם. משרד האוצר הצהירו שהם מגויסים למהלך, ונפגש פה ביום רביעי הבא לישיבת סיכום המהלכים".



    0 תגובות