למה לא מעמידים לדין אב ששכח את בנו ברכב?

    בתוכנית 'מעבירים הילוך' עם יעקב גרודקה ב'קול חי' התארח בשבוע שעבר עו"ד ארז אבוהב, מומחה במשפט פלילי, שסקר את האופציות החוקיות בנושא.
    דוד לזר 1 Comment on למה לא מעמידים לדין אב ששכח את בנו ברכב?

    בשישי האחרון, שוב זה קרה. פעוטה כבת שנה וארבעה חודשים מביתר עילית נפטרה לאחר שנשכחה על ידי אביה משך כשעתיים • האם ניתן להעמיד לדין הורה שגרם למות בנו לאחר ששכח אותו ברכבו?

    צילום: Flash90
    בתוכנית 'מעבירים הילוך' עם יעקב גרודקה ב'קול חי' התארח בשבוע שעבר עו"ד ארז אבוהב, מומחה במשפט פלילי, שסקר את האופציות החוקיות בנושא.
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשישי האחרון, שוב זה קרה. פעוטה כבת שנה וארבעה חודשים מביתר עילית פונתה במצב אנוש לבית החולים שערי צדק, לאחר שנשכחה על ידי אביה משך כשעתיים. לאחר מאמצי החייאה היא השיבה את נשמתה לבוראה.

    ומה אומר החוק לגבי שכחת ילדים ברכב, האם ניתן להעמיד לדין הורה שגרם למות בנו לאחר ששכח אותו ברכבו? בתוכנית 'מעבירים הילוך' עם יעקב גרודקה ב'קול חי' התארח בשבוע שעבר עו"ד ארז אבוהב, מומחה במשפט פלילי, שסקר את האופציות החוקיות בנושא.

    מדבריו של אבוהב עלה כי לא נהוג היה להעמיד לדין הורה ששכל את ילדו באירוע מסוג מזה, בשל ריבוי המקרים של שכחת ילדים ברכב, אולם בשנים האחרונות החליט המחוקק לתקן את סעיף 361 לחוק העונשין בשנת 2001 ולנסחו באופן כזה שיתייחס ספציפית לביצוע עבירת השארת ילד שטרם מלאו לו שש שנים בלא השגחה ראויה. הסעיף קובע, כי דינו של מבצע עבירה מסוג זה – מאסר של שנה עד חמש שנים.

    לדברי, עו"ד אבוהב: "שירות המבחן למבוגרים" של משרד הרווחה והשירותים החברתיים הנו שירות ש- "אספקתו" מעוגנת בחוק הפלילי והוא בבחינת חלק מן המסגרות העוסקות באכיפת החוק. השירות מסייע באבחון, בפיקוח, בסיוע ובשיקום המעורבים באירוע פלילי (נפגעי עבירה, חשודים ונאשמים), אשר מלאו להם 18 שנים. בין היתר, ממליצים המומחים מטעמו על על חלופות ענישה או מעצר וזאת מתוך האידיאל של גישה חברתית רחמנית, אחראית ושירותית, כזו המעודדת את חיזוק תחושת הביטחון של האדם המתנהל במרחב הציבורי במדינת ישראל".

     האזינו לראיון המלא:



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      זה בדיוק לתת גזר דין מוות למי שהתאבד. האב מיוסר הרבה יותר מהטרגדיה מכל הדין והמשפט…